Toon posts:

XP ongewenste meekijkers password

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om in XP je wachtwoord in te geven via copy - past ? Bijvoorbeeld indien je een nieuw password wil ingeven.
Bedankt voor antwoord, Leon25.

Waarom ik dit vraag : om meekijkers te slim af te zijn kan je een zeer groot wachtwoord copieren uit bijvoorbeeld :

http://members.home.nl/pc1l/tools/passwgen.htm ( bv karakters op 100 zetten )

Het is zelfs bijna onmogelijk dat je uberhaupt zelf dit passwordt onthoudt ..... Erna even uitprintje maken, dan zou het OK moeten zijn.
Als het mogelijk is zijn we al weer op de helft van wat mogelijk zou moeten zijn ..... :)

Let op ..... bovenstaande is dus bedoeld voor meekijkers in optische zin, niet tav hack in pc .....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:08 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

ThunderNet

Flits!

Hoe ben je meekijkers te slim af als je je wachtwoord afdrukt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Wat is daar het nut van? En hoe wil je kopieeren als je de PC af en toe afsluit, aangezien het dan uit het 'plakgeheugen' is? En sterker nog: anderen ook gewoon op CTRL + V kunnen drukken...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:06:
Hoe ben je meekijkers te slim af als je je wachtwoord afdrukt?
Je bedoelt : indien ze het uitprinten volgen ?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Waarom zorg je er niet voor dat mensen niet mee kunnen kijken? Probleem bij de bron aanpakken ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar waar copy paste je dan van? Je kunt pas bij je files als je een wachtwoord hebt ingetypt, terwijl je wachtwoord in een file staat. Dat gaat dus niet werken. Stel dat je je wachtwoord via speciale software wel tevoorschijn kan halen bij het inloggen, dan kunnen anderen dat ook want daar hebben ze geen wachtwoord voor nodig :P

Zie je het probleem een beetje?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:19

Haan

dotnetter

In een password veld in XP kan je niet tekst plakken, dus dat gaat gewoon niet werken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:08:
Wat is daar het nut van? En hoe wil je kopieeren als je de PC af en toe afsluit, aangezien het dan uit het 'plakgeheugen' is? En sterker nog: anderen ook gewoon op CTRL + V kunnen drukken...
misschien is het nutteloos ..... maar is het in principe mogelijk of kan het echt helemaal niet in XP dit copy & past ?

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lekker makkelijk als je een 100 character wachtwoord op je clipboard laat staan :X
Dan kan ik dus op je pc inloggen door simpelweg ctrl-V in te drukken..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:09:
[...]

Je bedoelt : indien ze het uitprinten volgen ?
Zodra jij het uitprint... Kunnen ze het weten. Wachtwoorden moet je onthouden, en niet opschrijven/afdrukken/vertellen, of wat dan ook.

Kies dan een slimmer wachtwoord. Gebruik hoofdletters afgewisseld met cijfers of symbolen, of spaties. Zo kan iemand ook al kijkt hij mee, veel moelijker achter je wachtwoord komen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

En hoe stop je hun om dezelfde copy/paste aktie uit te voeren?

Als je bang bent voor meekijkers zul je andere oplossingen moeten zoeken. Kun je aangeven wat voor applicatie het is en wat die meekijkers precies zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:09:
Maar waar copy paste je dan van? Je kunt pas bij je files als je een wachtwoord hebt ingetypt, terwijl je wachtwoord in een file staat. Dat gaat dus niet werken. Stel dat je je wachtwoord via speciale software wel tevoorschijn kan halen bij het inloggen, dan kunnen anderen dat ook want daar hebben ze geen wachtwoord voor nodig :P

Zie je het probleem een beetje?
en of ik het probleem een beetje zie ..... maar in eerste instantie vraag ik mij af of het uberhaupt mogelijk is om via copy & past een ww in te geven .....

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Je kan je evt. ook inloggen met een smartcard of USB staaf... met software als Rohos Logon of een open-source equivalent.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33
je kan je wachtwoord eerst intikken in het username veld en dan kopieren , maar iets zegt me dat daar nog een addertje onder het gras zit

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Ik denk dat de TS onder "plakken" iets met lijm verstaat :z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:11:
En hoe stop je hun om dezelfde copy/paste aktie uit te voeren?

Als je bang bent voor meekijkers zul je andere oplossingen moeten zoeken. Kun je aangeven wat voor applicatie het is en wat die meekijkers precies zijn?
meekijkers bv in openbare gelegenheden, dus in optische zin, je kent dat misschien wel, mensen die constant naar schermen kijken waar ze zelf niet mee werken op dat moment

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
leer sneller te typen

wat ik doe als ik denk dat er iemand meekijkt die snel kan zien wat ik typ (ik typ vrij snel):

fouten maken en corrigeren.. :) dus blablalbafout <backspace 4x>blabla

enneh, gebruik paswoorden die geen echte woorden zijn (dus niet de naam van je hond etc)

you had me at EHLO

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:19

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:12:
[...]

en of ik het probleem een beetje zie ..... maar in eerste instantie vraag ik mij af of het uberhaupt mogelijk is om via copy & past een ww in te geven .....
Dat kan dus niet

Kater? Eerst water, de rest komt later

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 15:35
Nee, het is niet mogelijk om via copy / paste een wachtwoord in te vullen. Dit is standaard zo ingesteld bij elk wachtwoordveld in Windows, om kopieren en / of plakken te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Frash schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:12:
Je kan je evt. ook inloggen met een smartcard of USB staaf... met software als Rohos Logon of een open-source equivalent.
ja das een antwoord, kunnen we iets mee doen te gek ! laten we het daar maar op houden verder bedankt in ieder geval :)

Uiteraard ook de anderen bedankt voor hun inbreng ..... en zal inderdaad in XP ook niet mogelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:13:
[...]

meekijkers bv in openbare gelegenheden, dus in optische zin, je kent dat misschien wel, mensen die constant naar schermen kijken waar ze zelf niet mee werken op dat moment
Dan gaat het dus om inloggen in bijv. je hotmail ofzo?

je zult *altijd* ergens in de eerste instantie toegang tot moeten krijgen om vandaan te kopieeren.. Dat moet vanuit een emailbox (waar je dus een gewoon wachtwoord voor moet gebruiken), vanuit een website (waar iedereen naartoe kan gaan), etc. Wat jij noemt is dus onmogelijk, je kunt alleen een aantal tussenstappen erbij zetten

Overigens wordt bijna overal het wachtwoord gemasked met ******** dus gaat het om jouw vinger beweging of James Bond achtig je vingerafdrukken
Simpel: lichaam ervoor en toetsen gebruiken (+backspace) die je niet nodig hebt. Het nut ontschiet mij persoonlijk een beetje

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

DinX

Motormuis

Of je koopt een vingerscanner. Houdt 99% van de mensen al tegen :)
M'n baas had het op z'n Lenovo laptop, werkt best goed. Je hebt ook al toetsenborden met dat ingebouwd en losse usb lezertjes.

Maar zoals hierboven al staat. Gewoon zorgen dat ze niet mee kunnen kijken. Of ga je bij het pinnen of tanken ook met uitgestrekte arm een meter van de pinautomaat staan ?

[ Voor 80% gewijzigd door DinX op 05-11-2007 16:20 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:15:
[...]

ja das een antwoord, kunnen we iets mee doen te gek ! laten we het daar maar op houden verder bedankt in ieder geval :)

Uiteraard ook de anderen bedankt voor hun inbreng ..... en zal inderdaad in XP ook niet mogelijk zijn.
Alleen heb je daar in openbare gelegenheden niks aan aangezien dat geen PC's zijn waar dergelijke programma's op zullen staan
Pagina: 1