Aanschaf van een compressor

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01 23:01

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
samen met me kamergenoot hebn ik een bandje, doe maar niet genaamt.. en nu waren we al een tijdje bezig met wat opnames te maken. Leuk en aardig allemaal. Tot ik ooit bij een neef van me in zijn studio kwam, en daar voor een vriendenprijsje een leuke opname hebben gemaakt.

Nu lang overleggen willen wij nu wat beter spul aanschaffen om hier thuis opnames te maken.

Nu hadden wij hetvolgende bedacht

De mengtafel
Behringer 1204FX

2 microfoons om de akoestische gitaar op te nemen (condensator kleinmembraan mic's.. fame 3-change is mss een optie)

en een apparte zangmicrofoon.

Hier willen we alleen nog iets van een compressor tussen hebben zitten. Omdat we 2 mic's gebruiken bij de gitaar, moet de compressor 2 input's hebben, of via het FX kanaal aangesloten kunnen worden.

Maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik heb iets gezien van zogename 'tubes' die wellicht ook als compressors ingezet kunnen worden?

Hebben jullie misschien een zelfde soort opstelling staan thuis? zou graag weten hoe ik dit aan moet pakken.

13:37

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een compressor kan je aansluiten op twee manieren: In-line, dus tussen microfoon en mengtafel. Of op de mengtafel zelf, via een insert. Jouw mengtafel heeft die optie niet, dus blijft de eerste mogelijkheid over. Je kan een microfoon niet rechtstreeks op een compressor aansluiten, daarvoor is het signaal te zwak(een compressor werkt rond de 0dB, geen -60 :+ ). Je zal er dan een microfoon voorversterker tussen moeten zetten.

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

Kan je niet beter dan gewoon een goede pre-amp kopen waar ook al een compressor in zit?

Persoonlijk raad ik je eigenlijk aan om eens te kijken naar een goede geluidskaart met meerdere inputs en het geheel via de computer te doen. Je kunt namelijk met een pakket als Cubase of Protools gelijk aan de gang op die manier, daar zitten al compressor plugins in. En mocht je andere willen dan zijn die zo gevonden!

Mocht je nu echt voor hardware willen gaan raad ik je aan om geen beringer spul te kopen en gewoon even door te sparen voor een tafel met inserts en dan voor een simpel compressortje te gaan, dbx 166 of dbx 266 ofzo.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
qbical schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:29:
Kan je niet beter dan gewoon een goede pre-amp kopen waar ook al een compressor in zit?

Persoonlijk raad ik je eigenlijk aan om eens te kijken naar een goede geluidskaart met meerdere inputs en het geheel via de computer te doen. Je kunt namelijk met een pakket als Cubase of Protools gelijk aan de gang op die manier, daar zitten al compressor plugins in. En mocht je andere willen dan zijn die zo gevonden!

Mocht je nu echt voor hardware willen gaan raad ik je aan om geen beringer spul te kopen en gewoon even door te sparen voor een tafel met inserts en dan voor een simpel compressortje te gaan, dbx 166 of dbx 266 ofzo.
Ik werk zelf met fruityloops, die heeft ook dergelijke plugins. Maar schijnt dat gewone analoge compressors toch wel beter het werk doen.

En een mixer vind ik zelf fijn werken, kwa afstellen, dat we ook alle mic's erop kunnen doen. Kan dan zelf 2 mono kanalen naar me computer sturen (bv. als ik gitaar op neem, 1 mic per mono kanaal) en dan kan ik nog genoeg regelen. (ga eerst even proberen wat dat usb ding is van behringer, waarschijnlijk is het niet veel :p, anders viel me oog al op een M-audio geluidskaart).

Bestaat er dan een preamp+compressor met 2 inputs? voor een mooi prijsje (A)

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 09:33
Behringer ULTRAVOICE DIGITAL VX2496

2 keer kopen en je bent er , kost je dan ongeveer 250 euro

The ULTRAVOICE DIGITAL VX2496 is a high-quality mic preamplifier/voice processor based on the VX2000.

The VX2496 features an AES/EBU output (digital output up to 24 bit/96 kHz), including opto compressor, dynamic enhancer, expander, de-esser and tube simulation.
If you are a recording musician, home/project studio owner, or work primarily in the digital domain and need to record vocals into a digital system, this is your machine.

Key features include a 24-bit/96 kHz AES/EBU output with selectable sampling rates or external clocking.
There is a discrete ULN mic/line input stage with soft mute +48 V phantom power.
Authentic tube emulation circuitry provides for typical tube and tape saturation sounds, and there is a true RMS expander for smooth noise reduction.
An opto compressor provides inaudible dynamic control and creative signal processing options.
A voice-optimized equalizer was specially designed for voice enhancement.

Maar
Met goede VST plugins ben je toch echt beter af !

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
FX16 schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:06:
Behringer ULTRAVOICE DIGITAL VX2496

2 keer kopen en je bent er , kost je dan ongeveer 250 euro

The ULTRAVOICE DIGITAL VX2496 is a high-quality mic preamplifier/voice processor based on the VX2000.

The VX2496 features an AES/EBU output (digital output up to 24 bit/96 kHz), including opto compressor, dynamic enhancer, expander, de-esser and tube simulation.
If you are a recording musician, home/project studio owner, or work primarily in the digital domain and need to record vocals into a digital system, this is your machine.

Key features include a 24-bit/96 kHz AES/EBU output with selectable sampling rates or external clocking.
There is a discrete ULN mic/line input stage with soft mute +48 V phantom power.
Authentic tube emulation circuitry provides for typical tube and tape saturation sounds, and there is a true RMS expander for smooth noise reduction.
An opto compressor provides inaudible dynamic control and creative signal processing options.
A voice-optimized equalizer was specially designed for voice enhancement.

Maar
Met goede VST plugins ben je toch echt beter af !
Je zou dus zeggen, gewoon zorgen dat je een goed signaal op je pc krijgt.. en dan met reason 4 of iets dergelijks (of andere leuke programma's die VST's kunnen laden), beetje compressie e.d. erover heen te doen?

Pagina: 1