internet weg na accepteren van live media

Pagina: 1
Acties:

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik hoop dat dit topic hier op de goede plaats staat, ander hoor ik het graag.

Wij hebben hier thuis twee pc's staan, beide via draadloos internet verbonden met het internet.
Bijde pc's beschikken over een webcam en een microfoontje (en natuurlijk luidsprekertjes voor de herrie).
Internetten zelf en msnen is geen enkel probleem, werkt echt geweldig. Nooit echt problemen mee.
Als een msn contact persoon met mijn webcam wil kijken, lijkt het er heel sterk op dat er iets fout gaat tussen de wireless-router en de internet-router. Het het netwerkcentrum geeft de vista aan dat hij wel verbinding heeft met de wireless-router, maar die niet met het internet.
De andere pc (met hierop windows XP) geeft precies hetzelfde probleem.
Overigens werken beide webcams op de pc goed.

Vandaag probeerde ik iemand te bellen met skype en toen deed precies het zelfde probleem voor. Het is dus niet alleen beperkt op msn, maar op ook skype.

Ik kreeg van iemand anders de tip om eens te spelen met de firewalls, maar dit verbeterde helemaal niks. Zodra een contactpersoon met mijn webcam wil kijken, is er tussen de wireless-router en het internet geen verbinding.Ik heb het geprobeerd zonder firewalls, met alleen eentje, alleen de ander, allebij een beetje, allebij hoog, maar niks mag helpen.

De webcam is een Microsoft LiveCam VX-3000 (recente drivers)
Onder Windows Vista Ultimate x64 (ja... legaal en alles up to date)
Mijn draadloze netwerk adapter is een Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter die onboard op mijn Asus P5W-Deluze zit (ook met recente drivers voor Vista x64). Het antennetje heb ik vervangen door een SMC SMCHMANT-4 EU.
De wireless-router is een Asus WL-566gM en die is via een draadje verbonden naar de Speedtouch 510. Hier zit een draadje in naar het internet :+
Ik gebruik de standaard Windows Firewall in combinatie met de software van Avast (webschild, enz), daarnaast heb ik ook SpywareGuard geinstalleerd die er naast draaid, samen met SpywareBlaster.

Het draadloze netwerk is beveiligd, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Kort samen gevat, internet doet het niet als ik mijn webcam aan een contactpersoon laat zien (het probleem doet zich ook voor met skype en met audio/geluid).
Ik heb zelf al het nodige op google gezocht en op de support site van MS, maar werd er niet wijzer van. Ik hoop via deze manier tot een oplossing te komen.

Mochten er dingen missen of wil je iets weten wat ik vergeten ben, hoor ik het graag.

Bedankt!

specs - home

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Poorten opengezet op de routers?