Toon posts:

Kast met voeding onderin tbv koeling en geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een kast (+/-60 eu zonder voeding) waarbij de voeding onderin geplaatst kan worden?

Ik wil zelf een stille en koele kast bouwen. En ik vind het maar niks om de voeding en cpu dicht bij elkaar te plaatsen. De voeding moet dan gekoeld met warme lucht van de cpu (koeler). Dat lukt alleen maar als de ventilator van de voeding meer toeren moet maken en dat levert weer meer geluid op. En als je dan ook nog gaat overklokken: nog meer warme lucht van de cpu de psu in...niet slim...

Ik denk dat ik met goed dempingsmateriaal en zorgvuldig gekozen componenten (voeding, cpu-cooler en fans) een betere geluidsreductie kan bereiken dan met de duurdere kasten zoals bijv. de P182.

Verwijderd

Als dat allemaal zo slecht was, hadden ze dit jaren geleden al aangepast.

Een voeding kan meer hebben dan een CPU.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
De lucht warmt niet zoveel op hoor. De lucht die je voeding krijgt is echt niet zo hoog dat ie er stuk aan gaat.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18

Epsilon

http://episteme.arstechni...9585/m/457000776831/inc/1

de Lian-li PC-A05B

Voeding onderin :).

Ik heb deze kast ook, maar heb de airflow omgedraait. De voeding blaast nog steeds vooruit, maar ik heb een afschijding gemaakt onder het frontpanel waardoor de intake fan bij de HD's niet de warmere lucht van de voeding afzuigt.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
hij is dan wel wat duurder, maar dit heeft de voeding onderin, en een 20cm fan boven de cpu ( :D )
Antec 900

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Coolermaster CM690 http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=17&id=2908
Vanaf +/- 60 euro!

• VVVJeroen
  • Niet online
Rangourthaman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:30:
hij is dan wel wat duurder, maar dit heeft de voeding onderin, en een 20cm fan boven de cpu ( :D )
Antec 900
Doordat de 900 2 120mm fans aan de voorkant heeft zitten is hij nou niet echt bepaalt stil te noemen of wel?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
VVVJeroen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:06:
[...]

Doordat de 900 2 120mm fans aan de voorkant heeft zitten is hij nou niet echt bepaalt stil te noemen of wel?
Op volle kracht niet maar op low-rpm valt het mee.

• VVVJeroen
  • Niet online
Hmmm, misschien heb ik dan een vrij scherp gehoor ofzo? Maar als je geen muziek draait/game, dan hoor je die tricools toch echt (ik heb het hier over low, via dat schakelaartje niet via een fancontroller, ik heb het niet bij de vorige post gezet omdat hij er misschien andere fans in wou zetten).

Op volle kracht zijn het inderdaad stofzuigers.

Verwijderd

Coolermaster stacker :P maar die is ver boven je budget:P Idd de antec ninehundred die heeft ook nog een huge cooler boven in de kast

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik vindt dit toch eigenlijk wel een vraagje wat je op kan zoeken door gewoon eens wat bekende merken af te gaan.. Dan zal je ze vanzelf tegenkomen... Dicht omdat dit zelfwerkzaamheid is dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.