DVD 'delen' door tweeën

Pagina: 1
Acties:

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07

Liberteh

All your base belong to me

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de Windows Home Server trial gedownload omdat ik deze graag wil testen op mijn server die hier staat te idlen met Windows 2000 server.

Alleen het probleem is: Ik heb alleen een CD-RW in m'n PC zitten en de WHS ISO is 1,1 gb. Omdat ik het graag wil proberen zat ik te denken de DVD te splitten in tweeën. Dus 550 MB (ruw genomen) op de ene CD te plaatsen en de overige ~550 MB op een andere CD te fikken.

Nu dacht ik dat te doen door de SRV_2003 map (welke 538MB groot is) simpel weg te fikken naar een CDrom, en de overige mappen (1100MB-538MB=562MB (en ja, daar heb ik Windows rekenmachine voor gebruikt :D)) ook te fikken naar een CDrom.

Wat ik nu wil weten: Is dit scenario mogelijk?

Ik kan me herinneren bij de overige installaties van windows dat als een file niet gelezen kon worden je een retry poging had. Als je nou voordat je op retry drukt de andere cdrom erin propt en op retry drukt, dat hij deze dan alsnog kan uitlezen.

Ben ik reeël of ben ik aan het fantaseren?:)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Misschien dat het mogelijk is.. Maar ik geef je weinig kans :p. Je kunt beter even naar de lokale pc boer om een goedkoop dvd drive te halen (10~20 euro). Of uit een andere pc tijdelijk te halen imo. Zoiezo is het altijd handig 'n dvd drive te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Comgenie op 05-11-2007 15:06 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

• Liberteh

Liberteh

Topicstarter
Je kunt beter even naar de lokale pc boer om een goedkoop dvd spelertje te halen. Of uit een andere pc tijdelijk te halen imo.
Dit was een goede oplossing geweest, het probleem is alleen dat mijn server alleen SCSI aansluitingen ondersteunt. En dan zit je al in een budget van mid-high xx en dat heb ik er nou eenmaal niet voor over :P

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is installatie vanaf HD dan niet mogelijk?

ARME AOW’er

• Liberteh

Liberteh

Topicstarter
DVD blijft nodig, tenminste dat was bij vorige besturingssystemen van Microsoft wel het geval..

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ja, het is mogelijk, bij installatie vraagt windows vanzelf naar bestanden die niet op de huidige cd staan, op dat moment kan je dus gewoon je cd wisselen. Zorg er wel voor dat je alleen de installatie bestanden op een andere schijf zet en geen noodzakelijke bestanden om bijv. de setup de laten draaien.

Wabbawabbawabbawabba

• Liberteh

Liberteh

Topicstarter
Dat wou ik horen:)

Nou moet ik alleen nog weten welke bestanden de bootloader voor de installatie inlaad zodat ik die iig samen in de CD fik, want als dat 1 van de 2 grootste folder is, en die zet ik op de CD, dan heb ik denk ik een probleem. :P

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 21:38
Iso maken van de DVD.
Iso zippen in delen ter grote van een CD,
CD's branden met zip files.
Zip files kopieren van CD naar de computer(server).
Zip files uitpakken naar ISO bestand.

Met bv. Deamontools de ISO inladen en gaan?

• Liberteh

Liberteh

Topicstarter
Dan kan ik het net zo goed over het netwerk kopiëren. Wat ik wil zeggen is dat WHS niet realtime terwijl het huidige OS draait geïnstalleerd kan worden. Het installeren gebeurt na de restart voordat de OS zich inlaad. en tijdens die installatie heeft ie de bestanden die dan op CD of DVD staan nodig.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Als je in windows iets installeerd vraagt ie meestal naar de disk ja. In een installatie (zonder os) ben ik d'r bang voor...?

Maar haal je van marktplaats ff een scsi dvd lezer. Staan d'r zat op... ;)
- 15,99: http://computer-hardware....5CxTjU%3D&fta_ind=13&fs=1
- Bieden (geen biedingen so far) http://computer-hardware....5CxTjU%3D&fta_ind=29&fs=1

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Pagina: 1