Desktop PC verruilen voor Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Ik wil mijn desktop PC gaan verruilen voor een Laptop. Alleen ik wil er qua prestaties niet op achteruit gaan. Dit zijn de specs van mijn PC:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+
Twinmos 2048 mb HyperX 800mhz DDR 2
Ati Radeon X1950XT 256mb

Ik wil dus een laptop aanschaffen die ongeveer even snel is. De snelheid van de videokaart zal ik nooit kunnen halen met een laptop, maar ik speel ook eigenlijk haast geen games. Een simpele 256mb kaart zou voor mij dus voldoen.
Alleen wil ik graag een Intel Core 2 Duo processor in mijn laptop hebben. Alleen weet ik niet welke Intel Core 2 Duo processor vergelijkbaar is met mijn AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ processor.
Dus mijn vraag is, welke intel processor is vergelijkbaar?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:59

BCC

Waarom wil je dan een laptop? Het idee van een laptop is dat hij portable, licht van gewicht en lang meegaat op de batterij IMHO.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
BCC schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:00:
Waarom wil je dan een laptop? Het idee van een laptop is dat hij portable, licht van gewicht en lang meegaat op de batterij IMHO.
Volgend schooljaar heb ik een laptop voor school nodig, en ik ben wel redelijk vaak op reis. En als hij niet veel onder doet voor mijn huidige PC dan kan ik hem ook als desktop gebruiken.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Wacht dan een jaartje. Prijzen van laptops zullen dan echt veranderd zijn, en kan je goedkoper eentje aanschaffen. Verder, 'simpel 256 mb kaartje' zegt weinig over de videokaart, eigenlijk helemaal niks. En wat doe je op je laptop? Als je alleen maar gaat msn'en, dan hoef je helemaal geen 'vergelijkbare' 4600+ cpu hebben.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

De processorvraag hoort eigenlijk in Processors, Mobo's & Geheugen maar daar (en hier trouwens ook) valt het onder een 'welke moet ik nemen?'-vraag. Je kunt dit het beste even opzoeken aan de hand van benchmarks :). Als je niet een directe vergelijking kunt vinden tussen beide processoren dan kun je ook kijken naar omliggende processoren. Ook kun je op basis van een benchmark tussen een AMD Athlon 64 X2 4600+ en een Intel Core 2 Duo E6400 wel uitvinden hoe een Intel Core 2 Duo T7200 ongeveer zal presteren t.o.v. de X2 :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.