Toon posts:

DCHP geeft geen lease maar reservation werkt wel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Bij onze organisatie maken ze gebruik een MS DHCP server en nou hebben we sinds kort een probleem als we een nieuwe ip telefoon inpluggen op het netwerk dat deze geen DHCP lease krijgt. Het vreemde is echt dat als er een reservation voor gemaakt wordt het wel werkt en hij gewoon werkt met het toegewezen IP-adres. Na veel gebel met siemens zeggen hun dat het aan de DHCP server moet liggen. Hij heeft het voorheen altijd gedaan en er is niks veranderd in die tijd, maar van de een op de andere dag moeten we reservations aanmaken voor de telefoons anders werken ze niet.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of wat dit kan zijn?

Bedankt alvast.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 09:59

denivan

de enige

Zijn het alleen de IP telefoons die dit fenomeen hebben of ook ander materiaal ? Maw : krijgen de PC's wel een IP toegewezen ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, zet er eens een packet sniffer tussen en kijk wat er precies aan pakketjes heen en weer gaan tussen de telefoon en de server. Wellicht dat dat enige duidelijkheid verschaft?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
denivan schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:58:
Zijn het alleen de IP telefoons die dit fenomeen hebben of ook ander materiaal ? Maw : krijgen de PC's wel een IP toegewezen ?
Nee allen de Telefoons. De pc's zitten in een andere scope en tevens een ander Vlan.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 15:02 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

gaan de telefoon's over een apart voice vlan? is de scope van de dhcp server leeg / vol.. gooi je dhcp database anders eens leeg..

wat he bje al geprobeerd behalve met Siemens bellen en dat zei hebben gezegd dat het aan jullie situatie ligt? (lijkt me overigens ook wel logisch dat het aan de dhcp server ligt en niet zomaar aan de telefoons, zeker omdat het met een reservation wel gewoon werkt).

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:02:
gaan de telefoon's over een apart voice vlan? is de scope van de dhcp server leeg / vol.. gooi je dhcp database anders eens leeg..

wat he bje al geprobeerd behalve met Siemens bellen en dat zei hebben gezegd dat het aan jullie situatie ligt? (lijkt me overigens ook wel logisch dat het aan de dhcp server ligt en niet zomaar aan de telefoons, zeker omdat het met een reservation wel gewoon werkt).
Op dit moment wordt de scope voor 23%(90 adressen) gebruikt en is 7% (293) nog beschikbaar.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:04:
[...]

Op dit moment wordt de scope voor 23%(90 adressen) gebruikt en is 7% (293) nog beschikbaar.
wij hebben op ons werk cisco telefoons met cisco switches. Soms komt het voor dat de telefoons niet willen aanmelden met alleen de voice vlan ingesteld.. als we dan de access vlan ook op het voicevlan instellen dan meldt hij wel aan (een reload van de switch lost het dan echt op, maar wordt voor 's avonds gescheduled).

Komt ook wel eens voor dat de autoregistratie adressen in cisco callamanager op zijn. Geen idee of siemens ook met een soortgelijk systeem werkt maar je zou er eens naar kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:12:
[...]
wij hebben op ons werk cisco telefoons met cisco switches. Soms komt het voor dat de telefoons niet willen aanmelden met alleen de voice vlan ingesteld.. als we dan de access vlan ook op het voicevlan instellen dan meldt hij wel aan (een reload van de switch lost het dan echt op, maar wordt voor 's avonds gescheduled).

Komt ook wel eens voor dat de autoregistratie adressen in cisco callamanager op zijn. Geen idee of siemens ook met een soortgelijk systeem werkt maar je zou er eens naar kunnen kijken.
Siemens werkt met Hipath en deze maken ook gebruik van autoregistratie maar die zijn niet op. Verder van het Vlan verhaal zouden we is moeten proberen. Aangezien deze router is voor een veiligheidsregio moet deze 24/7 up zijn ivm Meldingskamer kan een reload van de switch heel lastig worden. Maar lijkt me wel vreemd als dat als een reservation werkt dat dit met die vlan modus weinig te maken heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand die mij kan helpen :(

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb even een update.. we hebben het nu zo gedaan dat we alle Scope options handmatig hebben ingevoerd. eerst lieten we deze overnemen door de server options. Echter deze waren allebei hetzelfde. alleen hebben we ze nu handmatig ingevoerd en nu werkt dhcp weer wel voor de telefoons :S zou iemand dan een idee hebben waar dit aan ligt ?

alvast bedankt!
Pagina: 1