Laptopvoeding vervanger met te laag vermogen, probleem?

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Ik was bij Officentre zo dom er van uit te gaan dat een Kensington voeding vervanger wel genoeg vermogen zou hebben om mijn jaren oude inspiron 9300 te voeden. (Heb verkoper wel gevraagd naar compatibiliteit maar kreeg als antwoord: kijk inspiron staat achterop)
Blijkt de voeding van mijn laptop 90W te zijn tegen 70W van de kensington.
Ter vervolmaking van de feestvreugde zit ook geen passend tipje erbij en zou ik die los zou moeten bestellen.

Vraag is of ik problemen kan verwachten als ik domweg deze voeding ga gebruiken om in noodgevallen de batterij van mijn notebook op te laden. Gaat het wrsch gewoon niet werken of bestaat er risico op oververhitting oid?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik weet niet veel van laptopvoedingen, maar ik vermoed dat deze niet veel overhead hebben. Laptops moeten zo efficiënt mogelijk zijn en dat kan alleen als je de voeding maximaal belast. Ik zou er dan niet een voeding met dik 20% minder vermogen in zetten. Er bestaat geen risico op oververhitting, het spul zal gewoonweg niet gaan werken.

Rail Away!

Verwijderd

Wat staat er op je notebook qua verbruik?

• HanslH
Er staat zover ik kan zien alleen op 19.5V, 4.62A
Neem aan dat verbruik ook afhangt van welke processor/gpu erin zit en dat varieert bij DELL nogal bij 1 model.
Als ik er volkomen onnozel over nadenk zou ik zeggen dat de batterij als buffer tussen de voeding en de laptop zit dus dat bij een te hoge stroombehoefte de batterij harder leeg loopt dan ie wordt opgeladen en dat je bij niet gebruiken van de laptop de voeding sowieso volkomen veilig voor opladen kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door HanslH op 05-11-2007 15:02 ]

Verwijderd

HanslH schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:59:
Er staat zover ik kan zien alleen op 19.5V, 4.62A
Neem aan dat verbruik ook afhangt van welke processor/gpu erin zit en dat varieert bij DELL nogal bij 1 model.
Als ik er volkomen onnozel over nadenk zou ik zeggen dat de batterij als buffer tussen de voeding en de laptop zit dus dat bij een te hoge stroombehoefte de batterij harder leeg loopt dan ie wordt opgeladen en dat je bij niet gebruiken van de laptop de voeding sowieso volkomen veilig voor opladen kan gebruiken.
Geen 70 watt voeding op aansluiten, deze zal dan haast zeker kapot gaan, gewoon terugbrengen en een fatsoenlijke kopen.

Erg slecht van de verkoper dat ie je niet goed geholpen heeft hierbij.

• HanslH
Idd. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan voor zo'n stomme impulsaankoop maar de zaak was zo goed als leeg dus een beetje meer moeite had wel gekund.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Dit gaat niet werken. We hebben een programma'tje van Kensington waarin op te zoeken is welke voeding bij welke laptop moet en of daar een los stekkertje voor besteld moet worden of dat, dat al in de verpakking zit.
Een passende voeding voor een Inspiron 9300 heeft Office Centre helemaal niet in het assortiment.

Terugbrengen dus!

offtopic:
Jammer dat er niet even goed gezocht is. 'K werk zelf ook bij die tent. Welke plaats?

Somewhere in Europe...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:27
Weet niet wat de specs zijn van de 9300, maar dat is de voorloper van de 9400 en zal dus wel Pentium-M hebben met een 6800... Die heeft zeker wel 90W nodig, als mijn laptop al met 90W wordt geleverd (zie specs)...
Pagina: 1