Toon posts:

VB2005 express .rpt printen

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beginner in Visual Basic Express 2005 en nu ben ik tegen een probleem aangelopen.
Ik heb in Crystal Reports 2005 een rapport gemaakt en opgeslagen als een .rpt bestand.
De bedoeling is nu dat als ik op een bepaalde optie in de menubalk klik dat ik een print previeuw krijg van het betreffende rapport. Ik heb wel een aantal dingen kunnen vinden op internet maar dit gaat niet over de express versie. Wel lees ik op veel plaatsen dat je enkele dingen wel in vb express kunt doen. Ik weet alleen niet hoe. Verder is mijn vraag of het wat makkelijker kan worden uitgelegd.

Alvast bedankt voor de moeite!

Karsten,

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat uitgeprobeert met: AxCRViewer, hier staat bij properties wel een veld Report Source, maar deze is gedisabled.

Weet iemand dan misschien een andere manier?
Omzetten naar pdf is ook goed.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Voor zover ik weet is de preview functie van CR alleen beschikbaar in de standard en professional versie van visual studio. Ik neem aan dat je wel gewoon het rapport 'fullsize' kunt bekijken en printen?

Offtopic: zelfs de CR versie bij VS professional is zeer sober vergeleken met de commerciele versie van CR. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar het zelf genereren van PDF documenten. Er zijn genoeg PDF viewers beschikbaar welke je kunt integreren in je programma, de meeste viewers kunnen ook in-of uitzoomen..

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alereerst bedankt voor de reactie!

Wat u zegt dat de visual studio module erg minimaal is klopt inderdaad. Daarom hebben wij ook de gewone crystal reports om de rapporten mee te maken. Alleen willen wij graag dat je in visual basic in een form het rapport kunt bekijken. Ik heb alle references die in visual basic 2005 pro zitten ook gemaakt dus de modules heeft hij. Ook heb ik al een Crystal Report Viewer Control in het form geplaatst. Het enige wat nu dus nog moet gebeuren is het stukje code om het rapport in te laden.

Ik heb helaas al vanalles geprobeert met reportsource maar ik krijg alleen maar errors terug.

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Hier kun je een aantal SDK's en bergen documentatie vinden voor Crystal Reports. Kies voor versie 'Crystal Reports 2008' en product 'Crystal Reports Developer components'.

Ik heb net nog even snel met CR2006 een rapport template gemaakt en ik kan deze gewoon het rapport bekijken.

Maar werkt je nou met Visual Studio Express (titel van topic) of met VS Professional (laatste reactie)? In VS Professional 2005 (en na een update naar Visual Studio 2008) moet het allemaal gewoon werken. Download anders vanaf de MSDN website 2008 beta 2 (RTM is momenteel alleen via msdn subscription verkrijgbaar) en probeer het daarin eens.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand_Anders schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:04:
Hier kun je een aantal SDK's en bergen documentatie vinden voor Crystal Reports. Kies voor versie 'Crystal Reports 2008' en product 'Crystal Reports Developer components'.

Ik heb net nog even snel met CR2006 een rapport template gemaakt en ik kan deze gewoon het rapport bekijken.

Maar werkt je nou met Visual Studio Express (titel van topic) of met VS Professional (laatste reactie)? In VS Professional 2005 (en na een update naar Visual Studio 2008) moet het allemaal gewoon werken. Download anders vanaf de MSDN website 2008 beta 2 (RTM is momenteel alleen via msdn subscription verkrijgbaar) en probeer het daarin eens.
Hallo,

Even voor de duidelijkheid, we hebben hier Crystal Reports 8.5 en Visual Basic 2005 Express. Op een andere locatie is Visual Studio 2005 Proffesional aanwezig. Ik heb uit deze versie de references van Crystal Reports gepakt en deze in Visual Basic 2005 express geplaatst. De vraag is nu wat ik moet doen om de rapporten in Visual Basic 2005 express (met references) te kunnen laten zien.

Karsten,

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik zou beginnen om te kijken of je de Report Viewer control in je toolbox kunt krijgen. Plaats deze dan eens vervolgens op een form. Vervolgens zou je een rapport moeten kunnen instellen.

Nogmaals de express versies zijn erg beperkt. Ik durf dus niet te zeggen of het uberhaupt kan werken. Ik kan alleen uitgaan van onze situatie. Dat wij een iets verouderde versie van CR gebruiken mag niet uitmaken. Ik weet echter 100% zeker dat CR2006 werkt in VS standard en professional.

Update: Ik heb zojuist een trial van CR8.5 gedowload. Ook deze werkt bij ons zonder problemen in zowel de 2005 en 2008 versies van visual studio in standard en professional. Ik heb helaas geen virtual machine tot mijn beschikking waarop Visual Studio Express staat. Ik zal een verzoek bij software beheer neerlegen of zij uit de archieven een express versie van VS 2005 kunnen halen.

[ Voor 84% gewijzigd door Niemand_Anders op 24-11-2007 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand_Anders schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
Ik zou beginnen om te kijken of je de Report Viewer control in je toolbox kunt krijgen. Plaats deze dan eens vervolgens op een form. Vervolgens zou je een rapport moeten kunnen instellen.

Nogmaals de express versies zijn erg beperkt. Ik durf dus niet te zeggen of het uberhaupt kan werken. Ik kan alleen uitgaan van onze situatie. Dat wij een iets verouderde versie van CR gebruiken mag niet uitmaken. Ik weet echter 100% zeker dat CR2006 werkt in VS standard en professional.
Ik heb inderdaad in de toolbox (handmatig toegevoegd) een Crystal Report Viewer Control. Volgens mij hebben de andere (betaalde) versies van Visual Basic een Crystal Report Viewer (zonder dat control er achter). Hier kan ik niks instellen zoals in de professional versie. In het properties window is het vak ReportSource ge-disabled. Mijn vraag is nu wat moet ik doen om toch een rapport te kunnen selecteren. Als dit niet mogelijk is, weet dan iemand wel een programma om in een professional variant een overzicht van alle rapporten in een bepaalde map te laten zien. Dit is dan straks op een netwerklocatie. Dit zou ik dan eventueel in de huidige applicatie kunnen inladen. Dan is het wat mij betreft ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen nog wat gevonden, hierbij krijg ik helaas wel een foutmelding.
Dit is het onderstaande:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Public Class Form1
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

Dim customerReport As ReportDocument

customerReport = New ReportDocument() [b]'Hier krijg ik de foutmelding.[/b]

Dim reportPath As String = "D:\Helpdesk Reporter\Project\test\test\Resources\Hardware Overzicht.rpt"   ' I saved my report in the "\BIN\Debug" dir

customerReport.Load(reportPath)

Dim strPath As String

'Path to save pdf report to and filename saved as

strPath = Application.StartupPath & "\reports\test.pdf"

customerReport.ExportToDisk(ExportFormatType.PortableDocFormat, strPath)
    End Sub
End Class

De build is succeeded en vervolgens krijg ik de melding:
The type initializer for 'CrystalDecisions.CrystalReports.Engine.ReportDocument' threw an exception.

Wie weet wat ik fout doe?
Alle onderdelen uit de professional variant zijn toegevoegd aan de references.
Pagina: 1