Toon posts:

Beste goedkoopste tv signaal versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 8.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel zal menig tweaker vast een glimlach op de mond doen toveren.
Best én goedkoop in één zin is meestal namelijk vrij paradoxiaal. Zeker als je het hebt over tv signaal versterkers, waar meestal geld: "goedkoop is duurkoop".

Mijn situatie is echter de volgende: ik kijk haast nooit tv boven, maar ik denk dat voor de keren dat ik dat wel doe, ik de kwaliteit op een eenvoudige manier sterk kan verbeteren. Er ligt al een goede coax, maar de aansluitingen ga ik vervangen. Boven wordt hij gesplitst voor nog een andere tv, dit wil ik gaan doen met een goede f-connector splitter. Het signaal zou dan redelijk moeten zijn, niet goed maar redelijk (aanvaardbaar).

Ik vraag me echter af of een simpele signaalversterker, de kwaliteit nog iets kan verbeten in deze situatie. Ik heb al zitten kijken, maar de goedkoopste versterkers die nog enigzinds redelijk zouden moeten zijn zitten rond de 60 euri. Dat vind ik het dus niet (eens) waard in dit geval.
Mijn vraag is dus eigenlijk: zijn er versterkers van <30 euro die een lichte/redelijke kwaliteitsverbetering kunnen geven i.p.v. de ruis alleen erger te maken? Ervaringen, merk, type zijn welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Lang leve de aanbodsites...
Is natuurlijk ook een idee, gewoon 2de hands een redelijk apparaat kopen.

Ik heb nu een aanbieder gevonden die meerdere types aanbied.
Allemaal voor 25 euro per stuk.

Het zijn deze:

triax hirschmann ifa210 (20 db)

astro al 105 (20 db)

wisi vx 64 (22 db)

hirschmann ghv 10 (10 db) (ook de ghv 20 (20 db) voor 30 euro)

preisner hv 22 rk 30 (22 db)

Welke is aan te raden?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41

_Apache_

For life.

Na het weggooien van mijn oude kapotte versterker ben ik overgestap op de video/dvd speler, deze versterkt het signaal en het signaal is na 25 meter coax kabel nog steeds goed :)

Al gekeken bij een hobby-bob elektro zaak, ken me herrinneren dat ze daar tussen de 20-30 euri's koste

Tsja, wat van de bovenstaande de beste is, geen idee, als google geen antwoord bied is het een kwestie van proberen imho, kan me niet voorstellen dat er heel veel schokkende verschillen kunnen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door _Apache_ op 05-11-2007 14:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Oke deze wordt 2de hands aangeboden op internet:

De Hirschmann GHV 20 eco

Afbeeldingslocatie: http://www.tweedehands.net/pics/00/00/60/02/17/1c.jpg

De Hirschmann GHV 20 E hoe die vandaag de dag verkocht wordt ziet er echter zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hirschmann-multimedia.nl/eMerchantPro/pc/catalog/detail/GHV20E__150.jpg

De prijsverschillen zijn aanzienlijk.

Is de 2de hands aangeboden Hirschmann een ouder model? Zo ja, hoe presteert die in vergelijking tot de nieuwe. Of is het een neppert?
Is de eco versie touwens echt zoveel zuiniger tenopzichte van de niet eco versie?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweedehands.net/pics/00/00/60/02/17/1c.jpg

Kan iemand mij vertellen bij het bekijken van bovenstaande specs, of dit een redelijk apparaatje is?
Kan over deze versie namelijk niets vinden op i-net.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:22
Ja, dit is een goed apparaat. Ik heb hem thuis ook in combinatie met een 8-voudige multitap. Zo hebben we in huis 6 aansluitingen met einddoos. Op 1 aansluiting heb ik zelfs nog een 2-voudige hirschmann versterker zitten, zodat m'n mediacenter op beide tuners een goed signaal heeft.

Volgens mij heb ik er jaren geleden 160 gulden voor betaald, dus dit is een goede deal!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Zo'n standaard bouwmarkt ELRO ding is sowieso prut? :P Ik heb namelijk zo'n ding gekocht en wilde het net vanavond aan gaan sluiten... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu ook goedkoop de opvolger van de GHV 20 en daar weer de nieuwste versie van krijgen voor een leuk bedrag.

http://www.hirschmann-mul...dcategory=12&idproduct=27

Deze versterkt 29db i.p.v. 20db. Maar is dit wel aan te raden bij +/- 30 m kabel?
Of is dat te kort voor een dusdanige versterking en kan je beter 20db nemen?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Martijn schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:12:
Zo'n standaard bouwmarkt ELRO ding is sowieso prut? :P Ik heb namelijk zo'n ding gekocht en wilde het net vanavond aan gaan sluiten... ;)
nee hoor die zijn prima. heb het zelf laatst boven bij iemand aangesloten en zie sindsdien niet in waarom je in godsnaam meer moet uitgeven dan de 18 euro die je voor zo'n ding kwijt bent :)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar om nog even terug te komen op mijn vraag.

Is 29db (vast) teveel versterking voor +/- 30m kabel? Zal toch wel meevallen?
Pagina: 1