Toon posts:

Raad me een toetsenbord aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag, stom als ik ben, een glas cola over mijn G15 (oude model) gegooid, en ik vroeg me af wat voor soort toetsenbord ik zal kopen als vervanging (ik zit nu op een oud rotding).

Ik was wel geinteresseerd in die Optimus, dat OLED ding, maar die is nog niet uit en schijnt ~1000 euro te gaan kosten. De oude G15 is vervangen door de nieuwe G15 (oranje) maar die schijnt minder functioneel te zijn et al.

Welke andere alternatieven zijn er? Configurable knoppen zijn erg lekker, maar niet super belangrijk. Het gaat me vooral om een soort pols-steun (zoals bij de G15 etc), media control en wat LEDjes erin zou mooi zijn.

Anyone?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom is die nieuwe minder functioneel? :? Verder is de oude G15 ook nog te krijgen, dus als de G15 je beviel neem je die toch gewoon weer?

Verder is het lastig om iemand een toetsenbord aan te raden, omdat iedereen weer andere eisen stelt aan een toetsenbord. Dus, als je echt een andere wilt zou ik eens wat rond gaan zoeken, reviews lezen en het eea uitproberen (bijvoorbeeld bij de Mediamarkt).

Verwijderd

Topicstarter
Naja, minder functioneel was misschien niet de goeie verwoording... Als je het topic G15 1 vs 2 (oid) leest in dit subforum, zie je dat veel mensen de oudere chiller vinden. Ik weet het dus niet. Zoveel minder knoppen e.d...

En ik snap dat het lastig is, maar vandaar was het meer iets van "welke alternatieven zijn er". De G15 zal toch niet de markt domineren als enige toetsenbord met meer functies dan media control en de toetsen A-Z/0-9? ;)

Edit
Dit topic dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 13:30 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Logitech UltraX, zo dun dat je je polssteun niet meer nodig hebt maar je polsen lekker met de rest van je arm op bureau kan laten rusten :) Heeft ook standaard media, playpause, mute en wat webknopjes. Kun je er ook nog eens 2 a 3 van kopen tov 1 G5.. mocht je nog eens met cola willen gooien ;)

[ Voor 18% gewijzigd door geez op 05-11-2007 13:30 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 09:23

Arethusa

Niet die server

geez schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:29:
Logitech UltraX, zo dun dat je je polssteun niet meer nodig hebt maar je polsen lekker met de rest van je arm op bureau kan laten rusten :) Heeft ook standaard media, playpause, mute en wat webknopjes. Kun je er ook nog eens 2 a 3 van kopen tov 1 G5.. mocht je nog eens met cola willen gooien ;)
Die kan ik ook aanraden, bij ons thuis liggen 3 van die dingen maar op mijn werk moet ik het voorlopig met een hp toetsenbord doen. Maar probeer eens een platte uit, ik wil in ieder geval nooit meer terug.

Maar goed zonder dat we weten wat je specifieke eisen zijn kunnen we je elk toetsenbord wel aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Arethusa op 05-11-2007 13:32 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
@geez ("mocht je nog eens met cola willen gooien"): Haha, na het verpesten van een toetsenbord wat (toen) 100 euro was, had ik dat grinnikje nodig.

Ik heb effe gekeken, en de UltraX ziet er inderdaad wel relaxt uit, maar ik zoek toch wel iets wat íets ... fancier is. Misschien ga ik wel gewoon voor de G15 v2.

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Maar wat vind jezelf er eigenlijk van.
Een aantal mensen kunnen dan wel roepen dat ze de oude g15 beter vinden, maar er zijn ook mensen in datzelfde topic die wel blij met de nieuwe versie zijn. Daarbij gaat het om wat jezelf ervan vindt. Over smaak valt niet te twisten. De 1 vindt oranje geweldig en een ander vind het driemaal niets.
Als je nu zelf eens even op onderzoek uit gaat en kijkt welke je zelf nu beter vindt. want we kunnen hier nu niet in je hoofd kijken wat jij leuk vindt :P
Bij zaken als een media markt hebben ze meestal wel demo modellen er staan waar je dan kunt kijken.

specs

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 22:52
razer tarantula?
led backlight, configureerbare knopen enz

http://www.razer.nl/producten.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad. Maar ik zat zo te kijken, en ik weet het dus echt niet. Aan de ene kant heb ik het idee dat hij heel relaxt is (en het is weer 'es iets anders), maar aan de andere kant.. Meh. Ook is dat volume wiel weg, en dat wil ik toch echt wel, eigenlijk. Als er een volumewiel zat op de G15 v2 wist ik het wel.

Goed, ik ga even langs de Mediamarkt binnenkort, en dan zie ik nog wel effe. Bedankt, gasten.

• GrooV
  • Laatst online: 07-02 15:38
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:38:
Ja, inderdaad. Maar ik zat zo te kijken, en ik weet het dus echt niet. Aan de ene kant heb ik het idee dat hij heel relaxt is (en het is weer 'es iets anders), maar aan de andere kant.. Meh. Ook is dat volume wiel weg, en dat wil ik toch echt wel, eigenlijk. Als er een volumewiel zat op de G15 v2 wist ik het wel.

Goed, ik ga even langs de Mediamarkt binnenkort, en dan zie ik nog wel effe. Bedankt, gasten.
Gewoon G15 V1 halen, zijn niet zo duur meer in de pricewatch :)

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:34
De comfort curve 2000, daar kan je gewoon je cola overheen gooien ;-)

pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 (USB)

Verwijderd

tja.. hangt wel een beetje af van smaak maar ik vind deze Cyborg ook wel een beetje in de richting van de g15 komen ziet er natuurlijk wel wat anders uit maar qua knoppen komt het ongeveer op het zelfde neer.. (hij is alleen wel een beetje prijzig)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Kun je niet op Marktplaats een G15 V1 kopen?

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Je kan overal nog een V1 kopen. Ik heb alleen besloten toch voor een v2 te gaan. :D

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:09
theodouma schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:29:
Kun je niet op Marktplaats een G15 V1 kopen?
bah, een 2e hands toetsenbord... :/ dat is misschien wel heet meest vieze wat er is ^^

you had me at EHLO

• Robbels
  • Laatst online: 22-01 10:19
TheNymf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:08:
[...]

bah, een 2e hands toetsenbord... :/ dat is misschien wel heet meest vieze wat er is ^^
Vooral van vieze oude mannetjes die weten hoe internet werkt brrrr

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ja, inderdaad. 2e hands toetsenborden.. Ze zijn 90% van de keren niet schoongemaakt (en dan heb ik het over alle toetsen eruit en goed schoonmaken, niet een keer erin blazen), en wat je daar allemaal in aantreft... Jezus.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08
Heb zelf ook ooit een glas sinas over mijn Logitech media keyboard elite gegooid. Binnen 5 minuten het hele toetsenbord uit elkaar gedraait, alles schoongemaakt en een kwartiertje later zat ik weer te tikken. Het ding doet het nu (half jaar later ofzo) nog altijd prima.

Er zit een rubberen afscherming tussen. Wellicht is dit bij je G15 ook? Eventjes helemaal schoonmaken en weer verder gebruiken :)

Overigens maak ik mijn toetsenbordjes wel vaker schoon, als je het mij vraagt het grootste nadeel van een UltraX, haal daar de toetsen maar eens uit... Zelfde nadeel vind ik mijn laptops altijd hebben, ik haal er dan maar gewoon het toetsenbordje uit en even met de compressor schoonblazen, beter gaat toch niet.

Maar het punt dus, wellicht is die G15 nog prima te gebruiken (zonder de kleverigheid van Cola) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Hoppa, alles tikte weer prima. ...Tenminste...

Als ik <insert random key> druk, krijg ik minstens 2 of 3 keys meer, en nooit de key die ik wil. Bijv: Ik druk "?", en krijg "77dx". Alle lichtjes (ie, LED schermpje en toetsen backlights) flikkeren ook, alsof er kortsluiting is.

Ik denk dat dit ding wel erger verneukt is.

Verwijderd

Mensen die niet weten wat voor toetsenbord ze willen! _/-\o_

Ik typ nog op mijn oude Olivetti toetsenbord die bij mijn eerste 8086 zat. Ongeveer zo eentje. Ja, zonder Windows knoppen dus!

Het belangrijkste is dat de backspace zo breed is als 2 toetsen en dat de enter toets niet een horizontale of een verticale (zoals op foto) streep is, maar gespiegeld L-vormig. Anders typ ik steeds mis. Ik heb ook wel eens een toetsenbord gehad met heel veel extra knoppen, maar die heb ik na een paar dagen dubbelgevouwen en in de prullenbak gedaan. De standby-knop zat véél te dicht bij de escape toets, wat als gevolg had dat elke keer als ik op escape drukte, de standby ook meenam. Om duistere reden liep mijn computer vast bij het indrukken van die knop. Wat heel wat verloren documenten en de nodige frustaties van dien opleverde.

Een extra dun toetsenbord vind ik ook maar niets. Je moet op de toetsen kunnen rammen als dat het een typmachine is van voor de tweede wereldoorlog zonder dat deze enige hinder van ondervindt. Mijn trouwe Olivetti voldoet al langer hier aan dan dat ik leef. :Y)

Zoals je ziet: Een toetsenbord is iets heel persoonlijks. Ik kan je niet verder helpen dan te zeggen: Als je tevreden was met een G15, koop er weer een. Desnoods tweedehands en druk alle knoppen er uit, stop ze in een katoenen zak in de wasmachine en koop een spuitbus met druklucht om de rest schoon te blazen.

Edit: Offtopic: Mooie snor trouwens. :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha bedankt voor het advies.

Terwijl ik nooit zo'n Olivetti zou willen, snap ik precies wat je bedoelt. Bedankt. :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

[...]

Je kan natuurlijk ook de print van het marktplaats tobo overzetten en zo jouw eigen toetsen behouden. Het binnenwerk is dan vervangen en je heb je eigen tobo

Nu met WP, PV, EV en PC

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit is (zoals aan de reacties wel te zien is) een zeer persoonlijke keuze waarmee wij je niet kunnen helpen. Iedereen heeft zn eigen voorkeuren wat betreft toetsenborden (en muizen for that matter).

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.