The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Dat houdt niet in dat 'ie je accu maar tot 100A laadt, maar dat 'ie mét 100 Ampere per hour (uur) laadt, dus je accu zijn in theorie in 1u en 12 min geladen zijn uitgaande van een continue lading.
Zal bij een druppellader wat langer duren, en beter voor je accu zijn.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:32:
Dat houdt niet in dat 'ie je accu maar tot 100A laadt, maar dat 'ie mét 100 Ampere per hour (uur) laadt, dus je accu zijn in theorie in 1u en 12 min geladen zijn uitgaande van een continue lading.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ah = 1 ampere x 1 uur langIorGie schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:27:
[...]
100 Ampere per uur??!? Dude, de lader geeft maar 0.8 A. Beter lezen dus. Ah != Ampere/uur.
Neem is contact op met Intercel, http://intercel.nl/. Grote kans dat die zoiets hebben.
Wat je iig niet wil, is een accu van 120Ah gaan laden met 100A. Je bent wel in anderhalf uur klaar met laden, maar je accu gaat wel naar de klote. Bij n gewone loodaccu de capaciteit (120Ah) delen door 4 en met die stroom gaan laden. Dan ben je 4-5 uur bezig met laden als ie echt leeg is, maar gaat je accu wel n stuk langer mee.
Wat je iig niet wil, is een accu van 120Ah gaan laden met 100A. Je bent wel in anderhalf uur klaar met laden, maar je accu gaat wel naar de klote. Bij n gewone loodaccu de capaciteit (120Ah) delen door 4 en met die stroom gaan laden. Dan ben je 4-5 uur bezig met laden als ie echt leeg is, maar gaat je accu wel n stuk langer mee.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Contact opgenomen met Intercel. Ben benieuwd.Widow schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:29:
Neem is contact op met Intercel, http://intercel.nl/. Grote kans dat die zoiets hebben.
Laden met 100A was ik ook echt niet van plan. Het gaat me er vooral om dat de accu op peil wordt gehouden tijden de stalling van het voertuig. Dus het maakt op zich niet uit als het vier dagen kost om dat ding op te laden. De eerste lader die ik noemde geeft 0.8 Ampere. Volledig opladen kost me dus (120/0.8)/24 zes dagen. Dat zal weinig voorkomen aangezien de accu opgeladen is als de auto de stalling in gaat. Maar kan een acculader voor accu's tot 100Ah een accu van 120Ah op peil houden?
Jazeker, het laden duurt alleen wat langer. Een goede acculader heeft 3 fases, in de eerste is het een constante stroombron. Zeg dat ie 10A levert, die blijft ie dan netzolang leveren totdat je accuspanning tot een bepaalde spanning is gekomen, iets van rond de 14 volt. Daarna gaat ie naar de 2e fase, en bouwt ie zn stroom af tot de accuspanning enigszins terugvalt. Een goede lader gaat dan naar de 3e fase, waarin de accu alleen nog op spanning word gehouden.IorGie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:55:
[...]
Contact opgenomen met Intercel. Ben benieuwd.
Laden met 100A was ik ook echt niet van plan. Het gaat me er vooral om dat de accu op peil wordt gehouden tijden de stalling van het voertuig. Dus het maakt op zich niet uit als het vier dagen kost om dat ding op te laden. De eerste lader die ik noemde geeft 0.8 Ampere. Volledig opladen kost me dus (120/0.8)/24 zes dagen. Dat zal weinig voorkomen aangezien de accu opgeladen is als de auto de stalling in gaat. Maar kan een acculader voor accu's tot 100Ah een accu van 120Ah op peil houden?
Stel nou dat je een 100Ah lader pakt en die aan een 120Ah accu knoopt, dan levert ie in principe een lagere stroom aan de accu, waardoor het laden wat langer duurt. Probleem is alleen dat een lader die te weinig stroom levert, de accu niet oplaad. Weet dus niet of je acculader die 800mA levert wel een 120Ah accu kan laden, ookal zou dat in theorie 4 dagen duren. Weet niet precies waarom dit zo is, maar ben er ooit is achtergekomen, waarna een collega een heel verhaal afstak waarom dat niet zo is, wat ik niet heb opgeslagen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Pagina: 1