Toon posts:

W2k wil m'n voodoo 3 200 niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als dit topic naar een ander forum moet (mobo's of windows operating systems), verplaats 'm dan maar, ik vond het zelf nogal moeilijk te bepalen :o.

Nou heb ik toch het volgende :(:

Gister w2k geinstalleerd, nog een heel geklooi maar dat was m'n eigen schuld :o.

Hij is geinstalleerd terwijl de onboard graphics actief waren.
Nu heb ik ook nog een voodoo 3 2000 pci erin zitten en die is ook netjes herkend en met de juiste drivers (nieuwste voor w2k) geinstalleerd. Apparaatbeheer meldt ook dat er geen problemen zijn met de kaart.

Maar als ik nu in het bios de graphics van onboard naar add-on zet (dus van de intel 810-graphics naar de Voodoo) blijft windows tijdens het starten hangen.

Met andere woorden: de kaart is wel geinstalleerd maar windows wil er niet mee opstarten.

Is dit een bekend probleem? Of moet ik w2k opnieuw installeren :'(?

Edit: Foutje in de titel, moet natuurlijk Voodoo 3 2000 zijn |:(.

Verwijderd

Heb je in je BIOS een optie die klinkt als 'VGA sequence AGP/PCI'? Die geeft aan waar je comp als eerste naar zoekt. Heb je die op PCI gezet?

Zelf heb ik op een van m'n pc's een voodoo3 3000 in combinatie met Win2K en dat werkt als een trein, dus het *zou* wel goed moeten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit moederbord heeft geen AGP, en het BIOS heeft deze optie daardoor niet.

En het zou inderdaad wel gewoon moeten werken want hij heeft al gewerkt onder w2k, maar ik moest zo nodig een clean install |:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je al 'Assign IRQ for VGA' op disable gezet? Volgens 3dfx moet ie op Enabled staan maar ik kreeg ook zo'n vastloper tijdens het opstarten, na die bios-optie op Disabled te hebben gezet startte win2k wel gewoon op..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die staat niet disabled. Dit zou het wel eens kunnen zijn :).
Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Tnx :D

Verwijderd

Topicstarter
^ :o

Nog even een verduidelijking van het probleem:
Als ik in het BIOS de graphics toewijs aan de Voodookaart en dan opstart, heb ik wel gewoon beeld. Dit duurt tot het moment dat W2k normaalgesproken het bureaublad zou gaan tonen. En dan blijft ie dus hangen.
Pagina: 1