Toon posts:

[XP] lsass error tijdens opstart*

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop verschijnt sinds gisteren de melding

lsass.exe
Objectnaam niet gevonden

waarna de laptop zichzelf reboot. Hierdoor kom ik met geen mogelijkheid meer in mijn windows. Heb zo ongeveer alles al geprobeerd:

Windows komt met deze (U kunt zich niet aanmelden bij een domeincontroller of lidcomputer met Windows 2000, Windows XP of Windows Server 2003, of het aanmelden duurt erg lang) informatie als enig antwoord op dit probleem. Helaas moet ik hiervoor in de veilige modus moeten komen en dat lukt niet.
Ook de hersteloptie van de windows schijf biedt weinig soelaas, want ik kan alleen commando's gebruiken zoals die bij de functie van "help" staan genoemd. Ook van directory switchen kan dan niet. Ik heb al mijn mogelijkheden uitgeput, te weten

- Alle veilige modi
- Laatste werkende config
- Repair functie van de windows schijf
- Scandisk laten repareren in de repairfunctie

In [XP] Lsass.exe - Objectnaam niet gevonden. staat ook dit probleem genoemd, maar alleen als oplossing dat er een clean install uitgevoerd wordt. Klopt dit op zijn er nog andere opties?

Bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start eens met de XP installatie cd op, kies recovery console en meld aan op je xp installatie (indien je geen administrator wachtwoord hebt, gewoon op enter drukken). Via 'cd' kan je door mappen navigeren, waar '..' staat voor bovenliggende map. Kopieer dan van je xp cd lsass.ex_ naar de system32 map mbv 'expand D:\i386\lsass.ex_ c:\windows\system32'. Lukt dit wel? En als dit niet lukt, dan heb je nog 2 opties, je hdd in een werkend systeem erbij zetten en het bestand alsnog proberen over te zetten of backups maken en windows er opnieuw op zetten.

Owja, doe ook gelijk even een schijfcontrolle: chkdsk /f /r.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 05-11-2007 13:22 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

het zou ook door de sasser worm kunnen komen, probeer eens een Linux antivirus bootcd ...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet door de mappen scrollen: functie cd wilde niet (de goede oude dos tijd....). Ik zal eens kijken of ik de hdd kan demontern. HEb wel ervaring met desktops, niet met laptops op dat gebied...
Ik zal later vandaag nog eens laten weten hoe het ervoor staat...
Alvast bednkat

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oeps, niet precies gelezen dat het om een laptop ging. Maar dan nog, als het een SATA schijf is, niets aan de hand, past zo in een SATA computer kwa aansluitingen. Voer eerst eens uit wat Spoooky zei.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik aan een dergelijke cd? Ik heb verder 0,0 ervaring met linux cd's. Ik ga zo nog proberen de laptop te starten met een 98 diskette. Om aan XP diskettes te komen moet ik eerst een computer vinden met flop. Dat gaat even duren dus, maar ik ook een optie die ik nog ga proberen...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met google en dan 'linux antivirus cd' had je al wat kunnen vinden. Verder gaat het opstarten met een win98 floppy niet werken op een XP installatie. Je hebt geen NTFS support (is wel te regelen, maar is nogal een gedoe). Als je er te lang op gaat zitten, kan je gewoon beter Windows er opnieuw op zetten. Moet je wel een backup hebben van je data als alles op 1 partitie staat, want die kan je kwijt raken (als je formatteerd, hoeft niet).

Verwijderd

Topicstarter
Dat googelen had ik gedaan, maar aangezien ik niets weet over linux, laat staan linux boot cd's met virusprogramma's kan ik door de bomen het bos niet zien.
Omdat ik eerst wil proberen om het formateer subject zoveel mogelijk uit te stellen (i.v.m. backups maken, evt schijf uitbouwen e.d.) probeer ik eerst alle aangeleverde tips te gebruiken....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan tijdens de Windows installatie kiezen of je wil formatteren of niet. Mist je geen recovery hebt van een merk computer. Bij de formatoptie 'bestandssyteem ongewijzigd laten' wordt alleen de Windows map leeggegooid en krijg je een nieuw profiel aangemeten (namelijk gebruikersnaam.computernaam als de gebruikersmap al bestaat). Al je documenten blijven bewaard. Gezien het feit dat je niet al te veel kennis hebt en geen rare truken wil uithalen, is dit de beste optie voor nu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goede optie, denk dat ik dat maar ga toepassen. Weer wat geleerd. Bedankt!

Verwijderd

Hallo , ik had precies hetzelfde probleem toen ik vanmorgen mijn laptop op wilde starten. Het hoeft geen virus te zijn als het gaat om het Lsass bestand, dus niet isass (=trojan) Ik vond op internet nog deze link http://softjunkie.skynetblogs.be/archive-month/2005-12 (ff zoeken in de site op lsass) het verhaal eindigt met deze tekst

(...)In ieder geval was de portable niet op te starten, zelfs niet in Veilige Modus (Safe Mode), maar gelukkig bood het gezond vestand raad.
Ik startte de draagbare computer op en schoof de opstartbare CD van ERD Commander 2003 in het cd-station. Na hiermee te hebben heropstart te hebben (in een soort van Windows-achtige omgeving waarin je de meest noodzakelijke herstellingsfuncties heb t ondergebracht), kon ik van hier een dood-eenvoudig Systeemherstel doen en het probleem was opgelost. Nadat het Systeemherstel van Windows XP een vorig punt had “weergezet”, en nadat ik efkes had heropgestart, liep de portable niet meer vast maar ging gezellig 'ronkend' verder.

Ik heb hetzelfde gedaan en gelukkig werkte dit ook bij mij. Gewoon ERD commander van een torrent plukken en het systeem herstellen. Daarna wel ff backupen en voor de zekerheid de virusscanner er overeen!

Succes...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zit een fout in deze methode. Je moet wel een herstelpunt hebben. Ik zet dat altijd uit, onnodig schijfgebruik en als mijn systeem het niet doet, heb ik nog mijn laptop (of andersom, mijn computer en anders nog die van mijn vader) om een XP cdtje te maken en opnieuw te installeren. Dat ga ik deze week ook weer doen, opnieuw installeren. Software van mijn printer werkt niet meer en kan wel weer eens een schoonmaakbeurt gebruiken. Draait al iets meer dan een jaar. Laptop draait ook al meer dan een jaar, maar die komt voorlopig niet aan de beurt (hoop ik).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou je ook over zo'n jaarlijkse reinstall kunnen zeggen, of over het uitzetten van RP's (de schijfruimte kan je instellen en dat is sowieso een brak argument omdat je qua slackspace meer kwijt bent).

Maar dat vind ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1