Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Xbox360 + beamer uitlenen] wat mag het kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare vraag, ben benieuwd of er "ervaringscijfers" zijn...

Ik heb een collega die van mij mijn beamer (ding van 800 euro ofzo) plus Xbox360 en Forza Motorsport 2 wil huren voor een weekendje. Het is een aardige gast, maar ik heb geen idee wat een goeie prijs is voor zoiets. Sowieso kan ik zelf wel een weekendje zonder, maar vooral die beamer is natuurlijk pricey.

Iemand een indicatie? 50 euro voor een weekend? Of is dat veel?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vooral een contract opmaken, om gewoon problemen achteraf te vermijden. Ga met hem mee het opstellen bij zijn thuis.

En u vraagprijs is goed ;) Die lamp van die beamer is echt een verbruiksproduct. Dat moet vergoed worden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:29
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=beamerhuur&meta=

Zelf voor een paar jaar terug een dag een beamer gehuurd voor 50 euro, dus denk een nette prijs voor een weekend. Wat die Xbox zou moeten kosten, geen idee ... als iemand eens wat wil proberen leen ik dat ding gewoon uit (mits geen wildvreemde of persoon die als onbetrouwbaar/sloper bekend staat natuurlijk :P), ga geen huur rekenen, zo werkt het de andere kant op ook denk ik dan :)
(vraag je ook een uurtarief als je een vriend of goede collega eens helpt klussen oid)

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 05-11-2007 12:17 ]

Flickr | Lego collectie

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Gewoon niet doen? ;) Stel nou dat de lamp het begeeft in dat weekend. Dan zal je collega aandragen dat 't ding waarschijnlijk al oud is. En ga jij hem dan een nieuwe lamp laten betalen? Dan heb je meteen een verstoorde arbeidsrelatie.

Groetjes, FaceDown.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Is wel een goede prijs lijkt mij.

Ik leen zelf nooit meer dat soort dingen uit hooguit aan familie ofzo, heb ooit mijn ps2 uitgeleend aan een vriend, en toen ik deze weer op kwam halen zag ik alle spellen los over de vloer rond het apparaat verspreid liggen en zaten er etensresten etc op de controllers. Wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar het is altijd maar afwachten of anderen net zo zorgvuldig met je spullen omgaan alsdat je dat zelf zou doen.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ik zou het gratis doen met de volgende aanvullende afspraak (die altijd geldt wanneer ik spullen uitleen): slopen=kopen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hangt ervanaf hoe dicht je tot die gast staat en hoe je zelf met geld zit.

Goede vrienden zou ik zeggen, fuck it, leen maar voor niks. Maar als het 'maar' een collega is zou ik er wel goede afspraken over maken.

edit: 50 euro voor een weekend een beamer van 800 euro. Dat betekent als je alleen het verbruik wilt doorrekenen dat je beamer na 16 weekenden kapot is :p

[ Voor 26% gewijzigd door flashin op 05-11-2007 12:42 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou er ook geen geld voor vragen. Naast het feit dat ik dat wat gierig vind overkomen schep je zo ook de verwachting dat alle risico's bij jou liggen. En als ie kapot gaat heb je natuurlijk niks aan een karige 50 euro.

Gewoon zoals hierboven gezegd goede afspraken maken. Dus reparatiekosten zijn voor hem.

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
argro schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:32:
Ik zou het gratis doen met de volgende aanvullende afspraak (die altijd geldt wanneer ik spullen uitleen): slopen=kopen.
idd. Maar die bovenstaande afspraak. Mensen zijn tegenwoordig niet meer zo zuinig op de spullen van een ander. Plus dat je niet weet welke andere personen, behalve die collega er meegaan spelen. Slopen hoeft natuurlijk niet, maar je weet niet hoe ruw ze er natuurlijk mee omgaan, beschadigingen, plakkende controlers etc.

Anders hebben straks ook weer een topic: "Collega sloopt mijn Xbox360 + beamer, wat nu"

Waarin dan allerlei vragen komen over juridische consequenties enzo. Daar zitten we ook niet op te wachten.

Verwijderd

50 euro, slopen is vergoeden. Lijkt me prima toch? Dat geldt bij alles wat je huurt. Kijk, als de lamp van de beamer er al een paar duizend uur op heeft zitten en doorbrandt net in dat weekend is dat natuurlijk niet de schuld van je collega, dat gebeurt gewoon. Maar als er opeens een barst in de lens zit of als je Xbox opeens de ring of death geeft, dan is dat waarschijnlijk wel zijn schuld.

Dat alle risico bij jou zou liggen als je er geld voor vraagt vind ik ook nogal kul. Als je een DVD huurt bij de videotheek moet je het ook vergoeden als er opeens dikke krassen opzitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:43:
als je Xbox opeens de ring of death geeft, dan is dat waarschijnlijk wel zijn schuld.
Voor zo ver ik weet doen XBoxen ook dat vrij spontaan ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
Wat moet dit nou weer in Werk en Inkomen :? Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.