Dual monitor en lcd-tv

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 08:43
Ik ben bij iemand geweest en die had graag een dual monitor (2x philips 109s 19") setup gehad (Kantoor). Kom ik daar, wil hij graag ook nog zijn nieuwe lcd tv aansluiten. De reden waarom hij dat wil is omdat zijn klanten voor het scherm staan en hij het scherm achter zich heeft hangen. Als hij een presentatie geeft kan hij nu makkelijk op zijn eigen monitor kijken.

Ik heb al een Asus ati 9250 AGP kaart aangeschaft. Deze heeft een vga en dvi aansluiting (en tv out). Ik kan nu dus gewoon dual monitor met extended desktop. Hij wil nu eigenlijk het beeld van zijn extended desktop dus monitor 2 ook op zijn tv hebben. Klonen dus. Maar dan moet wel video ook zichtbaar zijn en geen zwart beeld na een kloon.

Ik had eerst zijn lcd-tv met een composite kabel aangesloten maar dit is niet mooi vandaar dat ik nu zijn vga input wil gebruiken op de tv.

Ik heb al diverse onderwerpen hierover gelezen maar het is me nog niet precies duidelijk of het precies mogelijk is zoals hij wil. Ik zal hieronder wat dingen opsommen.

- Ik heb zitten denken aan een vga splitter aangezien een kloon toch dezelfde resolutie moet hebben en dus bijv de 2e monitor op 1024x768 moet zetten. (weet niet precies wat zijn tv voor resolutie heeft maar 1024x768 lukt wel denk ik) Maar hoe zit het dan met refresh rate is die hetzelfde van een lcd-tv en een lcd-monitor? Nadeel is wel dat hij dan 4x3 beeld heeft op zijn breedbeeld tv en hij wil graag zijn foto's zo groot mogelijk op het scherm.

- Extra pci video-kaart erbij. Kan ik dan weer een ati 9250 pakken of geeft dit een conflict? Ik weet dan niet of ik het beeld van de extended desktop (monitor 2) kan klonen of dat ik dan alleen een derde desktop kan?

- In beide gevallen zit ik met een resolutie probleem waarschijnlijk omdat de 2e monitor geen breedbeeld is toch? Dus als hij foto's weer wil geven moet hij zijn lcd tv op 4x3 zetten en heeft hij rechts en links zwarte balken.

Kan iemand me hiermee helpen want heb alle topics over dual monitor en tv al doorgespit maar kan hierover niks vinden.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 17:15
mijn ervaring is met splitters (wel een tijdje geleden): leuk voor even, maar zeker niet lang... de framerate was om te huilen en hoofdpijn heb je binnen de minuut...!

ik moet er bij zeggen dat dit een beetje een 'el cheapo' splittertje was

you had me at EHLO

• wiene
Ik zat ook aan een goedkope splitter te denken, dacht eigenlijk dat die dingen gewoon letterlijk het signaal splitten en dus geen framerate verlies op zou treden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TheNymf schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:09:
mijn ervaring is met splitters (wel een tijdje geleden): leuk voor even, maar zeker niet lang... de framerate was om te huilen en hoofdpijn heb je binnen de minuut...!

ik moet er bij zeggen dat dit een beetje een 'el cheapo' splittertje was
De framerate valt nog wel mee, dat ligt gewoon aan wat je videokaart uistuurt. Het is meer de ghosting die vrij ranzig is met de wat goedkopere kabels.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je gaat met een splitter een hoop meer ruis op het signaal krijgen. En met name met lange kabels blijft er niet echt een mooi beeld over :z

Daarnaast, ik denk dat een kloon niet gaat werken. Zoals je net zelf al aangaaf een 4:3 reso gaat niet goed samen met een 16:9. Dan ga je of zwarte balken of een uitgerekt beeld krijgen. Ik zou gewoon gaan voor extended desktop. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• wiene
Kabel hoeft maar 5 meter te zijn naar zijn lcd tv. naar de computer maar een meter. Resolutie is inderdaad een groter probleem maar dan moet hij maar gewoon kiezen. Moet hij zich maar omdraaien als hij foto's wil laten zien.

Maar is het in 4x3 modus wel mogelijk om je 2e monitor te klonen naar de tv? dus dan heb je op monitor 1 je bureaublad en op monitor 2 en de tv hetzelfde beeld extended.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Een videokaart kan over het algemeen maar 2 schermen tegelijk aansturen, dus dat staat in feite buiten de mogelijkheden. Ik heb verder geen idee of het mogelijk is, met een Matrox kan je misschien wel het een en ander bereiken. Als je een 2e kaart in de PC hangt is misschien wat meer mogelijk, maar dat weet ik ook niet. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• wiene
Van 2 schermen aansturen dat wist ik. Het wordt waarschijnlijk een 2e PCI kaart waar ik dan de tv op aansluit. Ik kan dan breedbeeldresolutie gebruiken. Het is waarschijnlijk dan wel niet mogelijk om te klonen.
Pagina: 1