Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zanon lcd scherm aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 15:51
Hoi, ik heb een lcd scherm van zanon. Hierop zit voor de aansluiting een 8 polige stekker die lijkt op een s-video aansluiting. Weet iemand de pinouts hiervoor.
het is een zanon lcd56hrr
http://samuel.aikema.nl/media/gallery/45/PB050098.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door ebaikema op 05-11-2007 13:01 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Je moet je afbeelding wel ergens uploaden, we kunnen niet op je mijn documenten map kijken vanaf het internet.
En staat de pin-layout niet in een manual?
Geef ook eens het volledige typenummer van het scherm, ik kan me voorstellen dat er meer modellen van die fabrikant zijn...

Systemspecs

• ebaikema
gedaan
Brede P schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:03:
Je moet je afbeelding wel ergens uploaden, we kunnen niet op je mijn documenten map kijken vanaf het internet.
En staat de pin-layout niet in een manual?
Geef ook eens het volledige typenummer van het scherm, ik kan me voorstellen dat er meer modellen van die fabrikant zijn...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Googlen op het typenummer geeft de nodige hits waarbij gesproken wordt over hetzelfde scherm, maar dan met 3 x tulp aansluiting. Waarschijnlijk zal er voor die 9-pins s-video aansluiting een soort verloopkabel zijn om de boel om te pluggen naar die aansluiting (zit ook vaak bij videokaarten).
Als je enkel beeld er naartoe wilt sturen, kun je gewoon de S-video er in pluggen, anders moet je eens bij een computerzaak bij je in de buurt informeren of zij een dergelijke kabel voor je hebben.
Of misschien nog beter, bij de betere automaterialen winkels, waar ze die kleine schermpjes ook vaak verkopen.

Systemspecs

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
PIN-OUT: 9 pin mini-DIN (VIVO)

Daar moet je wel wat mee kunnen lijkt me.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• ebaikema
nee want dit is niet dezelfde
de aansluitingen moeten zijn: video audio en voeding. het is trouwens 8-polig

• timin8r
Ja dat zag ik ook net toen ik het schermpje opzocht en op de foto zag dat er een pin mist. Dacht in eerste instantie gelijk aan een vivo-stekker.

Edit: Hier staat de pinout van een soortgelijk scherm.
Verder is het vrij lastig te vinden aangezien deze stekkers voor allerlei doeleinden werden/worden gebruikt, ieder met natuurlijk hun eigen pinout.
Google: 8 pin mini din pinout

[ Voor 60% gewijzigd door timin8r op 05-11-2007 13:17 ]

• timin8r
En, lukt het al een beetje?

• ebaikema
nou ik heb de aansluitingen besteld en die komen deze week binnen. dan ga ik maar even wat proberen met de aanwijzingen.

Bas

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Als het aankomt op het zelf maken van dingen, zal je meer feedback krijgen in Elektronica.

Dus PMD --> EL :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk display thuis ook... 7" (china made)

Ik weet dat er bij mij door die connector 2 video (VHS) signalen lopen, +12V, massa en een externe selectie ingang.
Tijdens de week op school, zal dit weekend eens die connector onder handen nemen!

• ebaikema
timin8r schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:04:
Ja dat zag ik ook net toen ik het schermpje opzocht en op de foto zag dat er een pin mist. Dacht in eerste instantie gelijk aan een vivo-stekker.

Edit: Hier staat de pinout van een soortgelijk scherm.
Verder is het vrij lastig te vinden aangezien deze stekkers voor allerlei doeleinden werden/worden gebruikt, ieder met natuurlijk hun eigen pinout.
Google: 8 pin mini din pinout
Deze pin-out is niet de juiste. Ik heb de voeding proberen aan te sluiten, maar geen resultaat

Bas

• ebaikema
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:26:
Ik heb een soortgelijk display thuis ook... 7" (china made)

Ik weet dat er bij mij door die connector 2 video (VHS) signalen lopen, +12V, massa en een externe selectie ingang.
Tijdens de week op school, zal dit weekend eens die connector onder handen nemen!
Hoi,

Bij mij lopen +/-, audio en video. Dus als je de pinout ervan weet. Ik houd me aanbevolen.

Bas

• timin8r
ebaikema schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:35:
[...]

Deze pin-out is niet de juiste. Ik heb de voeding proberen aan te sluiten, maar geen resultaat

Bas
Jammer, lekker handig weer dat die fabrikanten allemaal hun eigen pinout gebruiken.
Hopen dat Senny je aan de juiste kan helpen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
is het niet mogelijk om je scherm open te maken en een beetje te kijken waar welk pinnetje heen gaat?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• ebaikema
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:10:
is het niet mogelijk om je scherm open te maken en een beetje te kijken waar welk pinnetje heen gaat?
Nee dat lukt niet. Ik heb niet zo'n technisch inzicht. een vriend van mij heeft erna gekeken en kon er ook geen wijs uit worden.
Bas

• ebaikema
timin8r schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:29:
[...]

Jammer, lekker handig weer dat die fabrikanten allemaal hun eigen pinout gebruiken.
Hopen dat Senny je aan de juiste kan helpen.
Ja heel erg leuk. Ik hoorde vanmorgen dat de Zanon al failiet is, dus bij hen kan ik ook neit terecht. Snap ik ook waarom ik geen reactie terug krijg.

Bas

• ebaikema
Zo naar een dagje proberen en prutsen is het gelukt. Ik heb zelf maar wat geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://pinouts.ru/connectors/minidin8cf.gif
1 geel
2 grijs dun midden tv
3 blauw +12v
4 groen links geluid
5 rood
8 zwart dik en omhulsing grond
6 zwart dun
7 wit rechts geluid

Een aantal zijn dus niet aangesloten, maar die zullen hun grond wel van de voeding pakken
Bas

Verwijderd

hallo,

ik heb net hetzelfde scherm en net hetzelfde probleem, maar bij mij is de 8 pin connector eraf gesneden. (gekocht op internet). kan mij iemand vertellen wat de juiste aansluitingen zijn op de 8pins connector op het moederbord van dat schermpje (het is zo een platte aansluiting met 8 pins)

hier is een foto van hoe die kerel van wie ik het scherm gekocht heb het had aangesloten (en bij hem werkte het en bij mij natuurlijk niet :s )
Veel te grote foto

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 01-06-2008 10:51 . Reden: Foto uit de post gehaald. ]

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
da ziet er eerlijk gezegd niet zo goed uit.. aan een schema of pinout kan ik je niet helpen maar ik zou dei bekabeling in geen geval zo laten liggen want dan ga je problemen krijgen denk ik ..

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

ja, dat vind ik ook! ik ga de bekabeling zeker herleggen, maar ik moet hem eerst aan de praat krijgen :p

jammer dat diegene die de topic opende niet toelaat om hem een pm te sturen, want die heeft het probleem opgelost

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
eens aan een van de mod's proberen te vragen mss kunnen zij hem wel bereiken;)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

en hoe doe ik dat (sorry, ben nieuw hier)?
gewoon pm sturen naar een moderator? (kan je mss een naam van een vriendelijke moderator geven :p )

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Het is dan wel offtopic, maar om het toch even duidelijk te maken: als een user ervoor heeft gekozen geen contactegegevens op te geven, dan wil dit zeggen dat deze liever niet heeft dat hij gecontacteerd wordt. Dit respecteren wij, tenzij bij hoge uitzondering, waar hier imho geen sprake van is.
Voor andere vragen mag je uiteraard altijd een moderator contacteren, een topic in Schop een Modje is een van de mogelijkheden, maar ook een DM, mailtje, ... kan.
TS heeft vandaag nog een bezoek gebracht aan GOT, als hij daar zin in heeft zal hij wel reageren.
En dan nu graag weer ontopic.

[ Voor 18% gewijzigd door naftebakje op 01-06-2008 15:09 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1