Toon posts:

Aankoop server ( fictief )

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik ben bezig met de opleiding medewerker beheer ICT niveau 3 leerjaar 2. Afgelopen weken hebben we een aantal opdrachten betreft Windows Server 2003 gemaakt. En deze week zijn we aan een project conform Win2K3 begonnen. Nu heb ik de eerste aantal opdrachten redelijk zelf kunnen maken. Maar toen kreeg ik me de volgende vraag voorgeschoteld.
  • Zoek op internet naar een server en netwerkcomponenten zoals jij deze voor het bedrijf zou adviseren. Beargumenteer waarom je deze server zou adviseren. Stel een server specificatie samen voor dit project. Specificeer de server en de componenten in een net overzicht. Gebruik hierbij afbeeldingen.
Het is een fictief bedrijf dat bestaat uit 85 medewerkers. Het bedrijf is een groothandel in sportartikelen. Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van het Office pakket maar in de toekomst willen ze overstappen op het software pakket SimSoft. Dit is een relatief vrij klein programma dat weinig intern geheugen verbruikt. Per gebruiker zal er wel ongeveer +/- 40 mb nodig zijn.

Mijn vraag is dus nu, wat zouden jullie aanraden? en evt waarom?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het is de bedoeling dat je je huiswerk zelf maakt en er zelf wat van leert :)

Rail Away!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:34
Wat heb je zelf verzonnen en opgezocht ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex đŸ¦–

Wat had je zelf in gedachten? :) Houd er dan wel rekening mee dat je zoveel mensen niet op 1 server laat werken, het een en ander zal gescheiden moeten worden zodat je geen SPOF hebt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Hmm, m.a.w. jij krijgt een school opdracht....en die mogen wij oplossen?

Hier word toch wel iets meer verwacht. Kom in elk geval met een uitgewerkt antwoord. Dan zijn mensen wel bereid wat feedback te geven.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• tuinĂ¯nen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22

tuinĂ¯nen

Eventus stultorum magister

mede tweakers :')

Misschien is het ook iets als je hier zelf research naar doet.

Verwijderd

Een novell 3.11 server.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mensen, in plaats van zo te reageren is het misschien handig om daar een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif voor in te dienen. Dan kunnen de moderators er verder over oordelen of iets wel of niet kan.

In de tussentijd kunnen jullie dan Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics even lezen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Haha...nee zo moet je het niet zien.

Het gaat er meer om wat jullie zouden doen?

en betreft het uitwerken van het antwoord, dit is al de info die ik heb gehad van school.
Het punt is dus ik heb totaal geen kennis van serverconfiguratie's, ik heb me altijd alleen maar bezig gehouden met werkstations.

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Bekijk het eens wat abstracter. Een server is net als een desktop niet meer dan een bak ijzer waarop je een OS op kunt draaien. Vervolgens heb jij een pak eisen waar het aan moet voldoen. Hoeveel diskruimte heb je nodig, hoeveel cpu verwacht je nodig te hebben en Ram. Hoe betrouwbaar moet je machine zijn. Er zit een groot verschil tussen een non-stop server (dus redundante fans, voeding, Raid configuraties etc) en een server die te pas en te onpas uit zou kunnen.
Ook kosten kunnen meespelen uiteraard. Niet ieder bedrijf heeft budget voor het maximale. Beschrijf bijvoorbeeld eens vanuit deze gedachte hoe je server er uit zou moeten zien en waarom. Ik vermoed dat de motivatie waarom je iets doet belangrijker is dan het feit dat je het doet.
Succes :)

640KB should be enough for everyone

Verwijderd

Topicstarter
Ja...maar mijn vraag is dus alleen of jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Je hoeft niet gelijk de hele opdracht uit te werken gezien de reacties van sommige mensen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:10:
Je hoeft niet gelijk de hele opdracht uit te werken gezien de reacties van sommige mensen
Dit was dus wel je intentie?

That said, er zijn wat dingen nodig die je moet weten. Rackmounted server of towercase? Backups op tape? RAID? De opdracht gaat waarschijnlijk voor je niveau niet zo ver en waarschijnlijk is je school al tevreden met een Opteron, een sloot geheugen en wat schijfjes in RAID.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje A_De2,

Dit helpt me toch al wel een eind op weg, en inderdaad het gaat meer om de motivatie waarom je iets doet ipv dat je het doet. Aangezien de motivatie zwaar beoordeeld wordt ga ik toch maar even goed research doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoek op internet naar een server en netwerkcomponenten zoals jij deze voor het bedrijf zou adviseren. Beargumenteer waarom je deze server zou adviseren. Stel een server specificatie samen voor dit project. Specificeer de server en de componenten in een net overzicht. Gebruik hierbij afbeeldingen.
Wat is hier niet duidelijk aan :? je moet zelf op zoek gaan naar componenten waarvan jij denkt dat goed is voor een server en geef daar argumentatie voor. Samen met de hulp punten (redundantie/backup/etc. ) die je reeds hebt gehad van de posters voor mij moet je een heel eind kunnen komen.

Het forum is niet bedoeld voor huiswerk opdrachten, je moet er immers zelf wat van leren. Suc6 dus nog verder..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.