Toekomstige Systemen 2010/2011

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik zou graag van jullie willen weten hoe de toekomstige pc's eruit komen te zien. Dan doel ik op een ratio van 2 tot 3 jaar ( 2010-2011 ) Hieronder heb ik alvast een lijstje gemaakt.

Sommige specs zijn uiteraard verzonnen, maar ik denk dat ik er niet veel langs zal zitten, of denken jullie dat het niet zo hard zal gaan.
Graag jullie mening of serieuze/realistische aanpassingen en toevoegingen.
  • Intel® Core™ 3 Extreme Dual Quad 4.8 GHz 16MB Cache 2666MHz FSB
  • Dual Quad 1024MB NVIDIA® GeForce™ 9900 Ultra - SLI Enabled
  • 16GB Low Latency DDR5 Performance SDRAM at 2400MHz - 4 x 4048MB
  • 16TB (2 x 8TB) SATA 14,400RPM 4 x 128MB Cache
Tevens denk ik dat er in de toekomst meer:
  • Open Source software/OS zal zijn.
  • We nog steeds op XP/Vista werken.
  • Iedereen een digitaal id / leven zal krijgen.
  • Internet alleen maar sneller word.
  • We steeds meer met pda's gaan werken ipv telefoons.
  • Digitaal netwerken steeds belangrijker word.

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 05-11-2007 10:53 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk eerlijk gezegd dat we niet zozeer meer in de hoogte zullen gaan met cpus, het aantal GHzen dat we nu hebben is namelijk goed bruikbaar. Ik verwacht alleen dat met het komen van meer en meer multithreaded applicaties we steeds meer cores zullen gaan zien, zodat een cpu straks niet uit 1, 2 of 4, maar uit 128 of 256 cores gaat bestaan.
In applicaties kan dit betekenen dat iedere module z'n eigen core kan gaan gebruiken, in game betekent dit dat je de cores kunt inzetten om ieder aspect compleet te laten berekenen (denk aan het renderen van grassprietjes die volledig afhankelijk bewegen van wat de omgeving doet, beesten en mensen die hun eigen leventje leiden en dat soort dingen).
Kwa hdds zullen we naar solidstate gaan, al weet ik niet hoe lang dat nog gaat duren, maar 2011 is nog een tijdje weg, dus wie weet hebben we het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ja, veel cores ben ik het wel mee eens. Wellicht komt er nog een nieuwe techniek om die allemaal aan elkaar te koppelen en uiteraard zoals je zegt allemaal apart te gebruiken voor applicaties.

Dat van die harde schijf dat is er al, alleen 32 GB is natuurlijk verwaarloosbaar. Dat wordt in de toekomst uiteraard een stuk meer en ik denk ook kwa omvang kleinere schijven. Als je die MicroSD dingen ziet, maak die wat groter en koppel ze dan heb je hetzelfde. Wel fijn dat ze amper stroom kosten, wat weer beter is voor het milieu en je rekening.

Videokaarten worden steeds sneller en beter en misschien werken ze AGEIA PhysX nog beter uit zodat je er meer aan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door NeoMe op 05-11-2007 11:05 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NeoMe schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:00:
Ja, veel cores ben ik het wel mee eens. Wellicht komt er nog een nieuwe techniek om die allemaal aan elkaar te koppelen en uiteraard zoals je zegt allemaal apart te gebruiken voor applicaties.
Apart te gebruiken voor je applicaties kan nu al, mits je OS en de applicaties multithreaded geschreven zijn. Helaas zijn de meeste apps dat nu nog niet
Dat van die harde schijf dat is er al, alleen 32 GB is natuurlijk verwaarloosbaar. Dat wordt in de toekomst uiteraard een stuk meer en ik denk ook kwa omvang kleinere schijven. Als je die MicroSD dingen ziet, maak die wat groter en koppel ze dan heb je hetzelfde. Wel fijn dat ze amper stroom kosten, wat weer beter is voor het milieu en je rekening.
Ze moeten natuurlijk ergens beginnen, maar ook die dingen worden steeds groter. Dus ik verwacht op den duur wel SSDs van een paar TB of meer.
Videokaarten worden steeds sneller en beter en misschien werken ze AGEIA PhysX nog beter uit zodat je er meer aan hebt.
Of 1 van je cpu cores kan het doen, omdat je toch genoeg cores hebt die het allemaal kunnen gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
NeoMe schreef op maandag 5 november 2007 @ 10:33:
Ik zou graag van jullie willen weten hoe de toekomstige pc's eruit komen te zien.
Tevens denk ik dat er in de toekomst meer:
• We nog steeds op XP/Vista werken.
:*) We werken nog steeds veel met Windows, maar lang niet meer zo veel als we toen hebben gedacht. MacOS maar ook het Web (apps) zijn ontzettend gegroeid!
• Iedereen een digitaal id / leven zal krijgen.
Behoorlijk goed uitgekomen, we doen bijna alles in the cloud nu! Van onze foto's, muziek tot aan onze boeken.
• Internet alleen maar sneller word.
Helemaal waar!
• We steeds meer met pda's gaan werken ipv telefoons.
Haha net andersom, we zijn eigenlijk steeds meer met onze telefoons gaan doen! Als onder pdas' ook tablets verstaat, dan is dat (helaas?) ook niet uitgekomen. De tablethype is weer wat op z'n retour en nooit zo succesvol geworden als de smartphonemarkt.
• Digitaal netwerken steeds belangrijker word.
Haha, spot on! Denk aan LinkedIN, Facebook, Instagram enz!

[/quote]

...
TERW_DAN schreef op maandag 5 november 2007 @ 10:53:
Ik denk eerlijk gezegd dat we niet zozeer meer in de hoogte zullen gaan met cpus [...] maar dat we steeds meer cores zullen gaan zien, zodat een cpu straks niet uit 1, 2 of 4, maar uit 128 of 256 cores gaat bestaan.
Goed voorspeld!
Kwa hdds zullen we naar solidstate gaan, al weet ik niet hoe lang dat nog gaat duren, maar 2011 is nog een tijdje weg, dus wie weet hebben we het dan wel.
Ook helemaal goed!

Erg leuk om deze post eens te vinden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:14

br00ky

Moderator Harde Waren
En maar een slotje. Ik snap je sentiment maar random een stokoud topic gaan kicken is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.