Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Delphi 7] Weergave/visueel probleem

Pagina: 1
Acties:

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb een erg vreemd probleem met mijn in delphi 7 geschreven programma:

Misschien ligt het aan het OS??
Op mijn huidige windows2000 OS (op de zaak) werkt alles prima, hier heb ik alles op geprogrammeerd, maar thuis in Xp gaat het visueel fout.

Ik heb hieronder 2 screenshots van het probleem.

Zo hoort het te zijn, is het altijd in win2000:
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/9025/shot1ta6.jpg

Zo is het in XP:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2559/shot2aq4.jpg

Als ik in XP het scherm uit beeld sleep en langzaammm terugsleep in beeld dan laat ie wel alle labels en getallen zien zoals in het 1e plaatje, maar op de 1 of andere manier wordt de weergave standaard verpest in XP?
Ik krijg het dus pas goed als ik wat met het scherm schuif, buiten beeld, maar ik wil natuurlijk dat het vanaf moment 1 meteen alles goed weergeeft zoals wel het geval is op de computer met win2000 waar ik nu op werk...

Edit: Oh en nog iets raars in XP, als ik in XP met mijn muis over Editboxjes heen ga verdwijnt de border ineens? maar die komen wel weer terug soms, heelll apart. In win2000 wederom is dit niet het geval, ik heb ook nergens ingesteld ofzo dat de borders weg moeten gaan als de muis erop staat.

Is dit misschien een bekend probleem voor iemand hier?

[ Voor 22% gewijzigd door DaFreakda op 05-11-2007 10:49 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
Kan je je plaatjes eens niet op een andere manier posten, en wel zodanig dat ze hier rechtstreeks in je post verschijnen.
Ik ga iig niet op die links klikken. :)

-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• DaFreakda
Check, plaatjes normaal toegevoegd, dacht dat linkjes beter waren, maar zal wel aan de popups liggen dat je niet klikt? Anyhow, zie bovenaan voor de plaatjes :)

Verwijderd

Maak jij gebruik van een andere window manager of iets dergelijks ? want het is niet het standaard form opzet van Delphi en/of windows.

• DaFreakda
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:53:
Maak jij gebruik van een andere window manager of iets dergelijks ? want het is niet het standaard form opzet van Delphi en/of windows.
Klopt, standaard Delphi vind ik zo ongelooflijk lelijk russisch oostblok aandoen dat ik er een skin overheen heb gezet. Zonder deze skin zijn de eerder genoemde problemen er helaas nog steeds... :?

Verwijderd

Dit lijkt mij eerder een probleem van die "skin", die overigens foeilijk is :>
Voeg de unit XPMan eens toe voor de grap. Gewoon in je DPR ofzo.

• DaFreakda
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:30:
Dit lijkt mij eerder een probleem van die "skin", die overigens foeilijk is :>
Voeg de unit XPMan eens toe voor de grap. Gewoon in je DPR ofzo.
XPMan staat al onder 'uses', dat bedoelde je toch? En die skin vind je lelijk hmmm ik vind hem ook niet top maar beter dan de delphi standaard. Maar suggesties zijn meer dan welkom ;)

Oh en zoals ik zei is het probleem ook zonder die skin... vreemdvreemd, ik probeer nog wel ff aantal dingen :|

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bedoel je met "zonder die skin": zonder die skinmanager met standaard Delphi forms? Zo ja, wat voor items heb je op je Form staan die nu wegvallen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• DaFreakda
Creepy schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:14:
Bedoel je met "zonder die skin": zonder die skinmanager met standaard Delphi forms? Zo ja, wat voor items heb je op je Form staan die nu wegvallen?
Ja inderdaad, met standaard delphi forms doet ie ook vreemd.
Er staan alleen TLabels in een Controllbox (op het bewuste tabblad van de PageControll )die in XP af en toe en tijdelijk wegvallen, ze zijn er dus wel en komen te voorschijn als ik het form buiten beeld beweeg en langzaam terug 8)7
Enkele Tlabels worden runtime dynamisch aangemaakt, enkele staan er standaard op, allemaal vertonen ze bovenstaande probleem.

De overige tabbladen doen het overigens perfect! Met dezelfde opmaak, ook TLabels in een controllbox...

Ik dacht misschien is dit een bekend probleem en postte het daarom in de hoop op een easy fix :) Ik ga vanavond als ik weer thuis ben op mijn XP pc wel wat proberen: Opnieuw eenzelfde tabblad identiek aan het probleemtabblad aanmaken, kijken of die wel goed werkt.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Vang je misschien messages of paint methods o.i.d. af op dat ene tabblad? En zet je naast het Owner component van je zelf aangemaakt TLabels ook het Parent component?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• DaFreakda
Creepy schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:23:
Vang je misschien messages of paint methods o.i.d. af op dat ene tabblad? En zet je naast het Owner component van je zelf aangemaakt TLabels ook het Parent component?
Owner en parent zet ik beiden bij aanmaak label.

Maar een deel van probleem is opgelost! Ik heb de vooraf aangemaakte labels buiten de controllbox op het tabblad zelf gezet, en de dynamisch aangemaakte labels op de controllbox en nu gaat het ook in XP goed.

Kwam alleen nu achter een ander probleem: Als ik runtime de eigenschappen van een label wil veranderen lukt niet alles: caption en font size en type gaat goed, alleen label.color is niet aan te passen runtime :S?
Bij zowel de vooraf gemaakte labels als de runtime dynamisch aangemaakte labels werkt dit niet. In win2000 wederom wel, op mijn XP pc werkt "DesbetreffendeLabel".color=clGreen; niet.

Iemand een idee hoe dat kan?

• DaFreakda
Mocht iemand ooit hetzelfde overkomen bij deze mijn oplossing:

XPMan verwijderd uit de Used lijst en:

lb.visible := true;
lb.Transparent:=False;
lb.BringToFront;
lb.ParentColor:=False;

Blijkbaar moet ik perse bij het aanmaken in runtime bovenstaande Label eigenschappen nogmaals benadrukken, lb.ParentColor:=False; en lb.Transparent:=False; zorgt ervoor dat ik in XP weer mijn labels in kan kleuren.

Case closed.

[ Voor 6% gewijzigd door DaFreakda op 06-11-2007 11:48 ]

Pagina: 1