Toon posts:

VCD branden...welke basis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guys & Girls,

Een paar vraagjes..

1. Wat is nou het beste formaat om een VCD van te maken...DivX, ASF of iets anders?

2. Als ik nou een DivX heb gedowned, met 23,97 FPS, kan ik er dan alleen een NTSC(FILM) VCD van maken?

3. Ik gebruik nu TMPGEnc om DIvX om te zetten naar VCD, is er iemand die met een ander proggie betere ervaringen heeft?

Thanks for replies !

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:29
Kijk eens op www.vcdhelper.com
Daar staat precies welk proggie je het best kunt gebruiken voor het converteren van verschillende formaten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 09:35 schreef miles het volgende:
Kijk eens op www.vcdhelper.com
Daar staat precies welk proggie je het best kunt gebruiken voor het converteren van verschillende formaten
Leuk, die URLS...maar die ken ik allemaal. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen van mensen zelf.

Ik weet hoe ik een VCD kan maken, ik wil alleen weten waar mensen goede ervaringen mee hebben..dus niet alleen met de progs die op de diverse sites aanbevolen worden.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:29
Nou ok dan,
Volgens mij kun je framerates converteren naar 25 fps en kun je dan weer verder converteren.
Het lijkt mij dat je de mooiste divx maakt vanaf vob files, decoderen, encoderen, decoderen enz kan de kwaliteit nooit positief bevorderen volgens mij, maar het kan ook zo zijn dat door het digitale aspect het niet zoveel uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 12:33 schreef miles het volgende:
Nou ok dan,
Volgens mij kun je framerates converteren naar 25 fps en kun je dan weer verder converteren.
Het lijkt mij dat je de mooiste divx maakt vanaf vob files, decoderen, encoderen, decoderen enz kan de kwaliteit nooit positief bevorderen volgens mij, maar het kan ook zo zijn dat door het digitale aspect het niet zoveel uitmaakt.
Het lijkt me sterk dat je een Avi met een framerate van 23,97 kan converteren naar 25 of 29 FPS. Dan zou ie dus de missende frames moeten berekenen....en dat zal wel niet.

Maar goed, blijkbaar hebben niet veel mensen zin om hier hun bevindingen te posten. 'K zal 's ergens anders gaan vragen. Tnx anyway !

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
1. Wat is nou het beste formaat om een VCD van te maken...DivX, ASF of iets anders?

Hehe, grapjas, codecs op een VCD? Dacht het niet he, het is altijd nog MPEG1!

2. Als ik nou een DivX heb gedowned, met 23,97 FPS, kan ik er dan alleen een NTSC(FILM) VCD van maken?

Nee, je kunt hem makkelijk PAL branden, moet je hem wel ff omzetten in MPEG1 met de goede resolutie en framerate (ja, die kun je ook verhogen ja, interpolatie heet zo iets (DUH)).

3. Ik gebruik nu TMPGEnc om DIvX om te zetten naar VCD, is er iemand die met een ander proggie betere ervaringen heeft?

Ik gebruik FlaskMPG met de goede codecs, maar het is gewoon een kwestie van smaak. Als jij daar blij mee bent, gebruik je dat gewoon, easy as that (snelheids verschillen niet meegerekend)

Thanks for replies !

Alsjeblieft :)

Verwijderd

inderdaad dat wou ik ook net zeggen ahum...*D

Verwijderd

divx naar vcd omzetten?
lol
een uncompressed avi

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 19:36 schreef -OverSoft- het volgende:

Hehe, grapjas, codecs op een VCD? Dacht het niet he, het is altijd nog MPEG1!
Ok lolbroek, ik vraag dan ook wat de beste BASIS is. Of download jij de hele films in MPEG ? |:( En ik vraag "VCD branden" omdat dat het uiteindelijke doel is...

Nee, je kunt hem makkelijk PAL branden, moet je hem wel ff omzetten in MPEG1 met de goede resolutie en framerate (ja, die kun je ook verhogen ja,interpolatie heet zo iets (DUH)).
Ah, dat wist ik dus niet. En dat doet niks af aan de beeldkwaliteit...interpolatie?

Ik gebruik FlaskMPG met de goede codecs, maar het is gewoon een kwestie van smaak. Als jij daar blij mee bent, gebruik je dat gewoon, easy as that (snelheids verschillen niet meegerekend)
Dus er zit geen verschil in de kwaliteit van het eindresultaat bij de verschillende progs?
Thanks for replies !

Alsjeblieft :)
Thanks... :P

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Het beste is uncompressed of van mpeg 1 misschien 2 ook wel.
Bij mijn geconverteerde files die ik op mijn losse dvd speler kijk vind ik vaak de kwaliteit tegenvallen. Ga het binnenkort ook proberen wat ik voor kwaliteit krijg met zelf gecaptured materiaal.
het is niet zo dat de beeldmateriaal echt slecht is maar dat het beeld niet echt vloeiend is.

Ik laat het altijd zo want mijn dvd speler doet toch pal60 met ntsc. Probeer eens zou ik zeggen :)
Dit gebruik ik ook en vind het verweg het simpelste en het makkelijkste.
Zet een divx van 700 mb binnen 2 uur om naar een vcd. Ik heb het ook met andere progrs geprobeerd(niet flaskmpeg) maar vond dat niet intuitief of makkelijk werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 09:06 schreef it0 het volgende:

[..]

Het beste is uncompressed of van mpeg 1 misschien 2 ook wel.
Bij mijn geconverteerde files die ik op mijn losse dvd speler kijk vind ik vaak de kwaliteit tegenvallen. Ga het binnenkort ook proberen wat ik voor kwaliteit krijg met zelf gecaptured materiaal.
het is niet zo dat de beeldmateriaal echt slecht is maar dat het beeld niet echt vloeiend is.
[..]

[..]

Dit gebruik ik ook en vind het verweg het simpelste en het makkelijkste.
Zet een divx van 700 mb binnen 2 uur om naar een vcd. Ik heb het ook met andere progrs geprobeerd(niet flaskmpeg) maar vond dat niet intuitief of makkelijk werken.
Zeker, uncompressed zou kwalitatief het beste zijn, maar tot nu toe moet ik zeggen dat volgens mij DivX het mooiste resultaat geeft. Het is alleen zo jammer dat sommige mensen bij het maken van zo'n DivX een lage framerate gebruiken.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op woensdag 14 februari 2001 10:13 schreef WildThang het volgende:

[..]

Zeker, uncompressed zou kwalitatief het beste zijn, maar tot nu toe moet ik zeggen dat volgens mij DivX het mooiste resultaat geeft. Het is alleen zo jammer dat sommige mensen bij het maken van zo'n DivX een lage framerate gebruiken.
Huh??

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op dinsdag 13 februari 2001 09:09 schreef WildThang het volgende:
Dat is wel mijn ervaring. Omzetten naar PAL levert of een miniscuul tikje in het beeld op iedere seconde, of een probleem dat het beeld niet meer gelijk loopt met 't geluid.

Als je TV geen NTSC aankan, zoals die van mij, kun je meestal je DVD speler zo instellen dat ie alleen PAL moet doorgeven naar je TV, hij zet 't dan automatisch voor je om.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
geen vcd maken maar SVCD
zie www.vcdhelp.com

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Op zaterdag 30 maart 2002 19:05 schreef menn0 het volgende:
geen vcd maken maar SVCD
zie www.vcdhelp.com
SVCD? ja dat kan wel, maar dan past er nog weer veel minder op 1 cd, wel leuk voor kleine video's, of je hebt een dvd-speler met cd-wisselaar nodig (zijn die er wel?)

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1