Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenmorgen :) ,

Ik heb gisteren op de zwarte markt een Blumax bluetooth GPS receiver aangeschaft. goed kunnen pairen met mijn Nokia N73, en TomTom vind de GPS-module ook. En nu komt het probleem om de hoek kijken, het duurt namelijk echt onwijs lang tot de GPS-module een satteliet heeft kunnen vinden. Nu zit ik op dit moment in een gebouw met één verdieping erboven. nu lijkt het mij dat de module toch alsnog wel verbinding zou moeten kunnen maken? zodra ik ergens binnen zit is dat namelijk niet het geval.

Verder buiten natuurlijk ook al getest, dan duurt het ook vrij lang tot hij een verbinding heeft gevonden. houd wel rekening met minuutje of 5. dan begint de TomTom opeens spontaan je de laatste hoek van waar je moet wezen aan te geven zegmaar :)

Is dit normaal, of is het een slechte kwaliteit GPS-module? :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat voor SIRF chip zit er in?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Een Sirf III chip :) sorry, vergeten te vermelden :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ik heb gemerkt dat mijn bluetooth gps ontvanger met een Sirf III chip ook dit gedrag is gaan vertonen. Hij had altijd snel een fix (binnen een minuut), maar hij is nu erg traag. :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Vervelend probleem, maar kan je me misschien vertellen wat voor GPS jij hebt? :)

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Een GPS-ontvanger in een gebouw testen = niet optimaal.

Je zou hem eigenlijk in de openlucht moeten testen, er mee rondrijden is een hele goede testmethode.

Sommige GPS-ontvangers hebben heel veel moeite om de eerste keer te synchroniseren met de beschikbare sattelieten. Een tweede keer gaat het al een stuk beter. Een coldstart kan altijd even duren.

Als je elke keer een lange tijd moet wachten voordat je GPS-ontvanger een fix krijgt dan kan dit aan verschillende dingen liggen.

Ik zou eerst een tijdje gaan rondrijden met mijn GPS-ontvanger. Zodra je een goede fix hebt zoek je een parkeerplaats op en zet je alles uit. Daarna start je alles opnieuw op (telefoon/PDA, Tom Tom en de GPS-ontvanger). Dan maar wachten en kijken hoe snel je nu een fix krijgt. Dit zou een stuk sneller moeten zijn (binnen 30 seconden).

Als dit niet het geval is dan zou ik twijfelen aan de kwaliteit van de chipset en/of hele GPS-ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
Een fix is dat je verbonden bent met een satteliet? O-)

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:58:
Een fix is dat je verbonden bent met een satteliet? O-)
een fix wil zeggen dat je GPS-ontvanger meerdere sattelieten heeft gevonden en hierdoor een accurate locatiebepaling kan berekenen. meestal 3 sattelieten of meer.

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Twee tips :

Als je instapt zet je GPS module aan.
- Blijf stil staan.
- Doe dit alleen buiten.

Als je weer gaat rijden
- Doe dit op de locatie waar je hem uitgezet hebt, ook als je stilstaat & buiten.
Pagina: 1