[XP] Eigenschappen *.avi bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 12:47
Jullie kennen dit scherm wel...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/221ab97acce37ecb844af83f83278113/full.png
Het eigenschappen venster van een filmpje.
Maar hoe vul ik de lege vlakken, ik heb de search hier al nageplozen, het enige waar ik op uitkwam is abcavi Die vult de goede dingen wel in, en dan zie ik ze keurig terug in bijv. de tooltip van Total Commander.
De bedoeling is om de Mediabibliotheek van Media Player netjes te vullen, maar die wil juist deze dingen weten, maar ik kan ze nergens invullen/wijzigen...
Heeft iemand hier het perfecte tooltje voor?

[ Voor 4% gewijzigd door NielsNL op 05-11-2007 07:28 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik gebruik zelf altijd AviCodec.
http://avicodec.duby.info/
Werkt niet alleen voor avi, maar ook voor o.a. mpg, wmv, asf, rm..
Geeft alle relevante info, o.a. resolutie, framerate, codecs, enz...
Je kunt ook een map of cd selecteren en dan een lijst exporteren (csv formaat, voor o.a. excel).
Het programma is gratis, en ook in het Nederlands in te stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door cjdijk op 05-11-2007 07:39 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• NielsNL
Ja, daarmee kan ik van alles zien, ik zou graag dingen willen wijzigen. :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wijzigen kan alleen als je het bestand hercodeert naar een andere codec, bijvoorbeeld van xvid naar mpeg.

Ik kan overigens wel gewoon die gegevens invullen in het scherm wat jij bedoelt. Kijk eens of het bestand niet alleen schrijven is. Je invulvelden zijn grijs, oftewel uitgeschakeld om een of andere reden. Dit moet je in het bestand of systeem gaan zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NielsNL
Hero Of Time schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:48:
Wijzigen kan alleen als je het bestand hercodeert naar een andere codec, bijvoorbeeld van xvid naar mpeg.

Ik kan overigens wel gewoon die gegevens invullen in het scherm wat jij bedoelt. Kijk eens of het bestand niet alleen schrijven is. Je invulvelden zijn grijs, oftewel uitgeschakeld om een of andere reden. Dit moet je in het bestand of systeem gaan zoeken.
Ehm... :+
Ik gebruik XP pro, zowel op m'n laptop als desktop kan ik niets wijzigen...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Onder "Algemeen" staat Alleen Lezen uitgevinkt?

[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 05-11-2007 15:24 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, ik zie nu het verschil. Het bestand waar ik het mee testte was een .mp4 bestand. Heb net een .avi gedownload en daar kan ik het weer niet bij aanpassen. Dit ligt dus niet aan je systeem, maar aan het bestand wat je wilt bewerken. Schijnbaar ondersteund .avi het niet.

• NielsNL
TommyGun schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:40:
Onder "Algemeen" staat Alleen Lezen uitgevinkt?
Ik heb dit bij *alle* films... :/
Kun jij ze wel gewoon wijzigen dan? :X
Hero Of Time schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:59:
Ah, ik zie nu het verschil. Het bestand waar ik het mee testte was een .mp4 bestand. Heb net een .avi gedownload en daar kan ik het weer niet bij aanpassen. Dit ligt dus niet aan je systeem, maar aan het bestand wat je wilt bewerken. Schijnbaar ondersteund .avi het niet.
Avi/divx/xvid ondersteund dit wel, maar het lijkt alsof er geen handig tooltje voor vestaat... Gat in de markt! :P

Hm, windows kan het een beetje, als je een willekeurig bestand neemt, en dit hernoemt naar *.wmv kun je titel en opmerkingen invullen, rest blijft grijs. Alleen bij opslaan krijg je "Schijffout tijdens een schrijfbewerking".

Ik zal mijn vraag anders stellen:
Hoe krijg ik mijn films netjes in de Media Player Mediabibliotheek?

Tsjonge, ik heb het gevonden...
Microsoft mag nog wel wat doen aan de GUI van MP11.
Mediabibliotheek op "details weergeven" zetten en dan gewoon in het grijs klikken, et voilá, een text veld. :+

[ Voor 79% gewijzigd door NielsNL op 05-11-2007 16:58 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is dus een van de redenen dat ik geen WMP hoef :P. Fijn dat je het gevonden hebt. Overigens maakt het niet uit of xvid/divx het ondersteund, het gaat om het container formaat, in dit geval .avi dus. Ik kan ze namelijk wel wijzigen bij .mkv en .mp4. Note dat mijn .mp4 bestand geen audio was maar daadwerkelijk een video-bestand.

• NielsNL
Windows kjkt bij het weergeven van het venster alleen naar de extensie, probeer maar eens, bestandstype/inhoud maakt dan nog niet uit, dat gebeurd pas bij opslaan.
Ik was dit aan het proberen omdat ik Vista Media Centre wil gaan gebruiken. Maar ik ben er nu dus uit, gewoon handmatig inkloppen in de Mediabibliotheek.

Pagina: 1