LCD-TV of LCD-Monitor als nieuwe scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Binnenkort wil ik een nieuw scherm gaan aanschaffen. Momenteel bezig ik een 19" waarop een simpele pc is aangesloten en tevens mijn Xbox360 (via vga). Ook bezit ik een laptop waarop ik altijd werk (desktop gebruik ik nauwlijks).

Nu zou ik graag wat groters willen en ook belangrijk ik moet mijn xbox360 én mijn laptop aankunnen sluiten. De desktop pc ga ik waarschijnlijk weg doen, dus die hoeft niet aangesloten te worden. Ik zit ongeveer een goede meter van het scherm vandaan wanneer ik aan het werk ben op mijn laptop (lees: visual studio, office pakket etc.), wanneer ik game of een film kijk zit een stuk verder naar achter 2,3 meter.

Op basis van bovenstaande heb ik een paar eisen (geprobeerd) samen te stellen:
  • Grootte minimaal 24"
  • Breedbeeld i.v.m. gamen (xbox360) en films kijken
  • Goede resolutie i.v.m. werken met applicaties (office,vs2005 etc) en voor de Xbox360 (720p?)
  • HDMI ingang (laptop)
  • VGA ingang (xbox360)
  • Prijs < 700
  • (als het scherm ophangbaar is zou ook leuk zijn)
Nu heb ik zelf uiteraard ook al wat rondgekeken en ben op een monitor gestuit:
LG Flatron L245WP
Bovenstaande is dus een monitor. Nadeel is dan weer een lage contrast ratio (1000:1), maar dit scherm is wel weer 1920x1200 (staat geen full-hd bij?!).

Bij de LCD-TV's viel mij deze op:
Samsung LE-26R82B
Deze TV is erg mooi, daarnaast bied deze een contrast ratio van 5000:1 + hij is 27" i.p.v. de 24" van bovenstaande optie. Daarin tegen heeft deze 'maar' een resolutie van 1366x768.

Wat zijn jullie meningen? Of zeggen jullie dat het misschien helemaal niet slim is om een LCD-TV te nemen als een scherm op basis van mijn eisen? Ik hoor het graag :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat heb ik dus ook al gedaan (toch bedankt voor je moeite) ;) Maar ik ben er nog niet uit. Ik heb nog teveel twijfels over bijv. het verschil in contrast ratio omdat ik films kijk en ook veel gamed (dus + punt voor de lcd-tv) maar ook twijfel ik nog over de resolutie (+ punt voor de monitor).

Nu hoop ik dat er misschien mensen zijn die zeggen dat je perfect in visual studio kan werken met 26" op een lagere resolutie. Of misschien weet iemand een 26" monitor te koop die 1920x1200 ondersteund plus HDMI en een VGA ingang :)

Verwijderd

Als je het beeldscherm op vrij dichte afstand wilt gebruiken zoals dat het scherm op je bureau staat en jij ervoor zit, kan je beter een gewoon lcd computer scherm halen.
Waarom? Nou de resolutie kan vele malen hoger als een tv en dat is wel prettiger als je er dichterop zit. :)

En mocht je vanaf de bank willen computeren gewoon een tv halen.
Waarom? Omdat de resolutie vele malen kleiner is als een gewoon beeldscherm dus kan je van een grotere afstand nog wat zien. ;)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:29
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:37:
Als je het beeldscherm op vrij dichte afstand wilt gebruiken zoals dat het scherm op je bureau staat en jij ervoor zit, kan je beter een gewoon lcd computer scherm halen.
Waarom? Nou de resolutie kan vele malen hoger als een tv en dat is wel prettiger als je er dichterop zit. :)

En mocht je vanaf de bank willen computeren gewoon een tv halen.
Waarom? Omdat de resolutie vele malen kleiner is als een gewoon beeldscherm dus kan je van een grotere afstand nog wat zien. ;)
Dat resolutieverhaal gaat met de huidige (Full)HD TV's dus niet op. Ben je niet in de war met de pixelgrootte en -afstand of zo?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.