Zyxel dma-1000

Pagina: 1
Acties:
  • 3.112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EddyKopy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 09:37
Zijn er mensen die ervaring met deze media box hebben?

Ik heb deze mail naar de helpdesck gestuurd.

Goeden dag,

Ik heb sinds 2 weken een Zyxel dma-1000, serie nummer s070z350..... deze heb ik aangeschaft om zijn HDMI aansluiting en de mogelijkheid HD-films via het LAN af te spelen.
Er zijn een aantal problemen, het bedienen gaat met horten en stoten het lijkt alsof de dma het soms heel druk heeft en dan is hij nog niets aan het afspelen.
Het netwerk is niet druk ook als alle bestanden zijn bijgewerkt in zijn lijst lijkt de dma vast te lopen.
Als je met de toetsen up of down bladert door een lijst welke media dan ook dan verspringt het niet een regel maar twee of meer je moet wel heel kort drukken wil je een regel kunnen kiezen.
Ook de page toetsen up of down gaat met meerdere pagina’s te gelijk maar je gaat automatisch wat langer drukken omdat hij te druk is om meteen te reageren (zie regel twee hierboven).
Het geluidje van de toets drukken staat aan dus je weet als er geen piepje gaat de toetsdruk niet uitgevoerd gaat worden maar druk je meerdere malen dan wordt opeens ook meerder malen de opdrachten( de toetsindrukken worden gebufferd) uitgevoerd.
Ik heb de dma aangesloten via HDMI aan een Samsung EL46F86BD full HD lcd tv met HDMI 1.3 met een dikke HDMI kabel.
Maar de dma laat mij die twee niet via HDMI koppelen beide geven de melding dat het niet ondersteund wordt.
Er was een moment dat via HDMI het even gewerkt heeft maar de kleur was niet juist (alles was paars rood) en er kwam geen geluid door.
Op uw forum site heb ik gezocht maar kon niets vinden over de dma-1000.

Ik zou graag deze problemen willen oplossen, want ik kan hem nu niet optimaal gebruiken waar ik hem voor gekocht heb!

Met vriendelijke groet,
Eddy Koopmans

Dit was hun reaktie:

Geachte,

het serienummer komt niet voor in onze database, dit betekent dat het produkt niet geleverd is door de Nederlandse importeur Valadis waarvoor deze helpdesk is ingehuurd.

We weten dat niet alle formaten en specs(zie pagina 61 & 81 van de PDF handleiding) ondersteunt worden, dus er is (nog) een beperking op dit onderdeel.
Zie. http://www.zyxel.com/web/...exflags=0,420051115090505

Indien het produkt niet aan uw specificaties voldoet, dan verzoeken we u om contact op te nemen met de leverancier van dit apparaat.
ZyXEL - Support

E. support@zyxel.nl
I. www.zyxel.nl/support

Deze box heb ik via Conrad gekocht dus het zal wel een duitse importeur zijn.
Heeft iemand ervaringen met deze box?

Verwijderd

Heb hem gisteren aan de praat gekregen met twonky, http://www.twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/index.html
eerste indruk is goed, heb nog niet alles kunnen uitproberen