Toon posts:

VPN servertje bouwen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yooo hello

Op dit moment ben ik bezig met het configureren van een VPN server bij mij thuis. de enige reden dat ik dat doe is omdat ik met mijn laptop vanuit mijn werk naar huis wil tunnelen zodat een beetje online kan gamen in de nachtdienst.

Nou heb ik een programma ontdekt genaamd hamachi, die maakt een vpn aan maar helaas op een ip range die niet geaccepeteerd wordt door mijn online game. nu vraag ik mij af of er een soortgelijk easy-to-use programmaatje is zoals hamachi, zodadt ik makkelijk thuis een vpn servertje kan opzetten waarin ik mijn eigen range kan opgeven.

ik moet een ip range beginnend met 192 of met 10 gebruiken. Wingate al gechecked, maar is ook redelijk gara

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Begin eerst eens na te kijken of je dit wel mag op je werk. Het is niet aan te raden om beveiligingen te gaan omzeilen voor een spelletje, je bent tenslotte aan het werk ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:45:
offtopic:
Begin eerst eens na te kijken of je dit wel mag op je werk. Het is niet aan te raden om beveiligingen te gaan omzeilen voor een spelletje, je bent tenslotte aan het werk ;)
Tsja, soms is er niets te doen dan is het wel fijn om eventjes afleiding te hebben.
Ik zit hier zelf toch nog te puzzelen met wingate, maar ik denk dat er uiteindelijk niets anders opzit dan een Active directory DC met RAS server te gaan installeren. zucht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 00:52 ]

Verwijderd

openvpn??

Verwijderd

Topicstarter
openvpn ziet er aardig interessant uit, het gebrek van een grafische configuratietool maakt me alleen een beetje bang dat ik dingen verkeerd ga doen. maar goed, ik zal dat anders eventjes verder uitpluizen.