Gigabyte P35C problemen of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Nou ik ben vandaag eens even langs mijn pa geweest die wat nieuwe onderdelen had besteld en ik dacht dat wordt een makkie, helaas.

Het probleem, ik krijg geen beeld na alles in gebouwd te hebben.
Als ik pc aanzet begint alles te draaien, ik krijg eerste screen van Gigabyte te zien voor keuze bios, boot menu etc, maar hierna wordt helaas alles zwart.

Heb alle 'nutteloze' dingen (hdd, dvd, soundcard etc) al los gekoppeld en alleen geprobeerd in bios te komen maar helaas.

Er toe doende onderdelen:
P35C-DS3R
E6750
OCZ2G800R22GK
Club3dHD2600

Iemand zelfde problemen gehad of komt het bekend voor?
Voor de zekerheid nee ben geen n00b. :P En helaas kan ik ook niet alle onderdelen zelf testen omdat ik het nog maar met oude troep doe. :)

Mvg Albinoraptor })

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het probleem kan namelijk aan vanalles liggen, dus de enige manier om erachter te komen is door uit te sluiten. Heb je de onderdelen niet, probeer ze dan te lenen.

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 18:02
je zou eigenlijk onderdelen moeten uitwisselen... (moet je daar wel over beschikken)

ik heb dit soort vage problemen vaker gezien door combo's van sommige hardware.

ik zou eerst een andere proc en ander geheugen proberen op het bord. (eerst ander geheugen proberen, dan andere proc met oud geheugen, dan andere proc en ander geheugen)

als je dan nog niet verder komt kun je er vrij zeker van zijn dat je mobo brak is.

gebruik wel altijd een andere voeding voor de zekerheid en sluit geen hdd of andere apparaten aan!

zodra je kan booten en in de bios kan kun je de andere apparaten aansluiten. mocht hij dan weer problemen geven... alles weer los en één voor één aansluiten. kwestie van doorgaan todat je brakke hardware tegenkomt.

ik denk in jouw geval echter aan de belangrijke componenten: voeding, proc, mobo, mem.

zodra je van deze onderdelen zeker weet dat ze werken kan het alleen nog maar aan de combinatie van sommige hardware liggen en zul je een andere oplossing moeten zoeken...

in andere woorden "trial on error" tot je erbij neervalt.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Tja dat is ook mijn normale werkwijze. :)
Helaas dat ikzelf idd niet over eigen onderdelen beschik, dus vandaar dat ik maar even snel topic startte. :) Mem en voeding kan ik wel nog meenemen van mezelf maar rest gaat probleempje worden. Dan maar eens rondvragen of iemand wat kan 'missen'.

Wel erg, ik kan van alle losse onderdelen die ik nog heb liggen 3 pc's bouwen maar wat ik nu nodig heb, heb ik niet. :P

Verwijderd

ik denk dat het aan je geheugen ligt,had nl het zelfde probleem en ik kwam er ook niet aan uit.
mijn geheugen (team extreem ) heeft meer volts nodig..kep em dus ff weg gebracht zodat ze er ff wat andere in konden zeten(kep geen winkel met onderdelen)..hiermee in de bios gekomen de volts omhoog gepleurt (op 2.2 volt gezet) en het andere geheugen er weer in gedaan..en viola...hij deed :)