Toon posts:

floppy 2.88mb

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
- 1 floppy port supports 2 FDD with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes.

volgens het boekje van mijn mobo kan ik ook een floppy van 2.88mb aansluiten .
bestaat dat ding wel eens want dat leek mij wel wat.

Verwijderd

vaag iets van paar jaar geleden......volgens mij niet meer te krijgen. Trouwens wat heb je eraan ??????

Verwijderd

Topicstarter
wat ik er aan heb nou ik zoek iets waar ik
meer kan opslaan dan een floppy (2 a 3 mb)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bij mijn weten heeft alleen ibm ooit 2.88mb diskdrives in z'n ps/2 modellen gestopt. als je er beslist eentje wilt hebben moet je misschien eens proberen om ergens een tweedehands ps/2 te kopen.

je hebt trouwens helemaal niks aan zo'n 2.88mb diskdrive omdat je dan ook 4mb floppies (2.88mb formatted) nodig hebt. en die zijn ook nergens te krijgen.

Verwijderd

kun je misschien beter een zip ofzo nemen als je geen brander hebt......

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een brander maar elke keer een cdtje te branden voor 3 mb vind ik ook onzin
vooral als het voor een ander is.

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hou even in de gaten dat "die ander" dan ook een 2.88 floppy drive moet hebben.

Verwijderd

Kun je misschien een floppy geschikt maken voor 2.88 Mb? Ik dacht opeens aan compressie (drivespace/doublespace?) enzo.

Verwijderd

Nee

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb zo'n drive in een IBM Aptiva zitten hier, ik heb alleen nog nooit een floppy gezien van 2.88mb

Verwijderd

Wat dacht je van een ReWritable ..?

Verwijderd

1-10 MB internet
10-100 MB zip
100-700 MB cd
700-9000 MB dvd

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
oh ja en dan een dvd-writer kopen voor 10 mille ;)

Verwijderd

Aanvulling:

9.000-90.000 Mb harddisk uitbouwen en opsturen per koerier :)
(wel vragen of ze de verpakking van die data willen retourneren)

Verwijderd

90.000 Mb tot 1.000.000 Mb : Waar woon je, waar staat je Pc en heb je een alarm? ;)

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heeft er nog nooit iemand gekeken bij eigenschappen van z'n floppy? Ik heb eens een keer een floppy ge-doublespaced. Onder win95 geloof ik.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gewoon als attachment in de email lijkt Mij het makkelijkst en snelst...

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Aanvulling:
0-144MB It!Floppy

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:40

GeeBee

Oddball

Voor 3MB hoef je natuurlijk geen hele CD te verbruiken, gewoon multisessie maken.
Die ander moet dat wel kunnen lezen, maar dat kunnen de meeste CDROM's tegenwoordig wel.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
heb wel eens op een pc uit een heel ver en grijs verleden (voor de geinteresseerden : 286@16 Mhz 1Mb ram 50MB schijf 2.88Mb diskette station) een diskette met doublespace of drivespace een van die 2 een diskette geformatteerd en dan dat doublespace er over met compressie van 1 op 15 ofzo. De diskette was leeg en als ik er op keek zal er volgens DOS 25 MB (!!) op die diskette passen, nou ik had 3 Mb nodig want ik wou Wolfenstein 3d (de hele versie ja) op 1 diskette zien te krijgen. Nou ik kreeg er nog steeds niet meer op dan 1.44MB :( :( .

Heb ooit ook is een kapotte diskette gehad met allemaal vage mappen er op enzo en waarvan ie zei dat de totale ruimte op dat ding 2 GB !!!! was :) maar ja was een kapotte diskette he.

Eppie

Verwijderd

Passen oude hd's van 20 mb nog in nieuwe computers? :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
als ze een IDE aansluiting hebben, dan past het volgens mij wel. Maar waarom zou je van die trage shit in je computer willen hangen ??
2.88 Mb diskettes zijn trouwens ED (= extra density) diskettes, ik heb ze wel es ergens te koop gezien, op een beurs. Maar dat is de moeite niet, dan kan je beter een zip kopen (en dan misschien externe USB zip, kan je 'm ook mee naar anderen nemen) En anders een rewriter kopen.
Volgens mij moet je ook goed zoeken, wil je zo'n oud 2.88 Mb diskdrive'je ergens op de kop kunnen tikken.

Verwijderd

er waren ooit methodes om een andere format toe te passen waardoor er inderdaad iets meer op kon (1.8 MB of zo). Dubbelspesen helpt natuurlijk niet als er een zip op moet. Je kan een zip ook op twee floppen zetten met spenning....

Bdw, een oude 20 MB schijf met aparte controller ? Werkt niet als er nog een IDE schijf inzit.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb een keer een pak 3M flops gekocht en daar paste 1.54 mb op zonder compressie,
kan je nu nergens meer kopen.

Verwijderd

Je kunt nog zoveel doublespacen als je wilt, maar daar heb je echt geen hol (tm) aan hoor. Als je mp3 of RAR of ZIp of weetikveel wat wilt opslaan dan gaat er maar gewoon 1.44 Mb op ene 1.44 Mb schijfje. En zeer veel formaten zijn tegenwoordig al default compressed opgeslagen. Alleen tekstfiles en zo, of rauwe bitmaps gaan aardig.
Pagina: 1