Windows XP icm DV camera niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Ik heb hier twee DV camera's, een firewire hardeschijf, een laptop met firewire en een twee computers met firewire.Ik word er helemaal gek van, ik krijg het helemaal niet meer aan de praat.

Hardware:
Computer 1
Q6600 etc hardware, P5K met onboard firewire.

Computer 2
Sempron etc. hardware, een digiconnect firewire kaartje met via chipset

Laptop
Asus l3400tp met twee firewire poorten.

Camera 1
Canon XL1s verbonden op netstroom

Camera 2
DCR-PC101E verbonden op netstroom

1 x 4p - 4p firewire kabel van digiconnect
2 x 6p - 4p firewire kabel van digiconnect
Op alle computers is de windows firewall uitgeschakeld en is verder geen firewall aanwezig. In apparaatbeheer is op geen enkele computer een probleem bij de Firewire controller. Alle drie de computers hebben de laatste updates.

Wat werkt wel:
Western Digital firewire schijf werkt volledig, op alledrie de computers.

Wat heeft gewerkt:
De XL1s heeft gewerkt op PC2 en op de laptop. PC1 is een week oud en heeft het lijkt om die reden nooit meer hierop gedaan. Camera 2 is van de buren en die hebben er nog nooit problemen mee gehad

Wat werkt nu niet:
Bij alledrie de computers reageert windows totaal niet wanneer de camera word aangesloten. In apparaatbeheer verandert er NIKS.

Patches die ik heb geprobeerd zijn de volgende:
WindowsXP-KB885222-v2-x86-ENU.exe
windowsxp-kb893008-x86-enu.exe
WindowsXP-KB904412-v2-x86-ENU.exe

Ik heb er ondertussen een uurtje of 7 aan gespendeerd dmv google etc, meerdere schone herinstallaties op PC1 en laptop en ik word er helemaal gek van.

Ik kan in behoorlijk wat oude google results vinden dat met de introductie van SP2 de drivers van de firewire zijn geupdate maar ik kan moeilijk geloven dat dat mijn probleem verhelpt aangezien ik afgelopen zomer op PC2 en de laptop (die toen volledig geupdate waren) er ook mee heb gewerkt. Ik heb op de laptop ook nog een ghost van afgelopen zomer terug gezet, maar dit heeft ook niet mogen baten.

Uiteraard staan beide camera's op VCR etc.

Heeft er iemand een idee waarmee die mij uit de brand kan helpen?

edit:
Wanneer ik opnieuw opstart met de Sony aangesloten komt er niets in de device manager te staan. Wanneer ik de camera loskoppel, krijg ik wel het windows dongetje van hardware losgekoppeld (soms zelfs het geluidje van aangekoppeld :? ) en lijkt de device manager te refreshen. Wanneer ik dan weer aankoppel en loskoppel gebeurt er niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door three2five op 04-11-2007 23:57 ]

• three2five
Bij deze een vriendelijk kickje.

Ik heb de camera's nu ook op beide pc's van de buren aangesloten en die reageren ook totaal niet. Ik heb ook een andere vraag voor jullie; is het mogelijk dat een firewire poort de dv functie van een camera vernaggeld? Hier lijkt het namelijk wel op

Het is trouwens wel zo dat wanneer ik de camera's aansluit op een willekeurige computer, dat die dan DV-in aangeeft. Mijn broer beweert stellig dat dit ook zo was toen de camera wel zo werkte maar dan heb ik nog een volgende vraag; hoort de camera dv-in aan te geven wanneer die staat aangesloten op de computer, of hoort ie dv-out aan te geven? Op de beide camera's staat een ermelding over dv-in/dv-out.

• three2five
Een laatste kickje, het ziet er naar uit dat ik lekker tegen mijzelf aan het lullen ben hierzo :). Naar het blijkt is de front firewire van de nieuwe pc verkeerd gemonteerd en heeft beide camera's vernaggeld.Zwaar kut dus, als je met zulk duur spul speelt.

Heeft iemand enig idee of er een bedrijf is wat in staat is firewire poorten te repareren? Ik weet dat een andere optie zou zijn om een goedkoop dv cameraatje te kopen om daarmee tapes over te zetten, maar dit is niet een helemaal ideale situatie aangezien ik er dan twee zou moeten kopen (voor de buren en mijzelf) en ik liever zie dat de XL1s gerepareerd word.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:03
three2five schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:32:Het is trouwens wel zo dat wanneer ik de camera's aansluit op een willekeurige computer, dat die dan DV-in aangeeft. Mijn broer beweert stellig dat dit ook zo was toen de camera wel zo werkte maar dan heb ik nog een volgende vraag; hoort de camera dv-in aan te geven wanneer die staat aangesloten op de computer, of hoort ie dv-out aan te geven? Op de beide camera's staat een ermelding over dv-in/dv-out.
Als de camera over DV-IN en DV-OUT mogenlijkheid beschikt kan je dit vaak instellen via een menu in de camera.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

De nieuwe pc, is dat een zelfbouw? Zo ja: bummer.
Zo nee: bouwer verantwoordelijk stellen voor de geleden schade, en hopen op restitutie i.v.m. defecte camera's.

Ik zou overigens niet durven vertellen waar je je camera's zou kunnen laten repareren, Etbass is de reparateur voor Canon NL, maar werkt met (onaantrekkelijke) fixed-price reparaties.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Start, gewoon voor de lol, eens Windows Movie Maker op en verbind dat dan eens met de camera. :)

Je moet namelijk bedenken dat DV-camera's niet met drivers werken. Ze worden namelijk altijd via de montage-software aangestuurd.

• three2five
Voor de compleetheid van dit topic maak ik het verhaal maar even af.

Het komt er inderdaad op neer dat het een zeer stomme fout is. Nadat het systeem na de zelfbouw niet wou opstarten heb ik alle connectors losgekoppeld en later weer vastgekoppeld. De firewire blijkbaar niet goed op gelet en op het moederbord zit een heel mooi vakje waar je het connectortje in kan douwen, maar dit connectortje laat zoveel ruimte over dat je blijkbaar het connectortje teveel naar rechts kan plaatsen. Kut, maar eigen fout. Heel miniem miniem pluspuntje, de P5K is niet doorgebrand, maar ik had het liefst dat de P5K was doorgebrand en niet de camera's.

@Neut72; dat windows niet om drivers vraagt bij het aansluiten van de camera betekent niet dat hij geen drivers gebruikt. Een dv camera aangesloten op een Windows computer komt wel degelijk voor in apparaatbeheer.Ik heb het trouwens om maar helemaal uit te sluiten ook vandaag de camera's op een Mac aangesloten, en ook nada reactie.

@The_Doman; je zegt dv-in EN dv-out, alsof het logischer is dat er dv-in op een camera zit, dan dv-out, maar het is juist andersom. En bedankt voor de tip en no offence, maar daar heb ik uiteraard ook naar gekeken.

@Swaptor; ja, het is zelfbouw. Lekker stomme fout en zo zie je maar weer eens dat het laten bouwen lang niet altijd onzin is... iig in mijn geval. Ik baal hier gruwelijk van aangezien ik wist dat Firewire verkeerd aansluiten je mobo kan laten doorbranden. Doordat ik er de eerste keer op heb gelet ben ik het de tweede keer vergeten. lekker kut dus.

Ik heb even rondgebeld en in ijmuiden zit een zaak die de sony kan repareren voor 30 onderzoekskosten en 120 reparatiekosten. Doordat het om een camera van de buren gaat kom ik daar moeilijk onderuit. 2ehands is de camera nog steeds tussen de 250-400 euro.

Misschien een beetje off-topic vraag van mij, maar kan iemand met enige zekerheid zeggen dat elke video opgenomen met de ene dv camera in de volledig oorspronkelijke status via een andere dv camera kan worden overgezet? Als in, een video opgenomen met vierkanaals geluid opgenomen met de XL1s via een crappy goedkope DV camera op de computer zetten?
Pagina: 1