Ik heb hier twee DV camera's, een firewire hardeschijf, een laptop met firewire en een twee computers met firewire.Ik word er helemaal gek van, ik krijg het helemaal niet meer aan de praat.
Hardware:
Computer 1
Q6600 etc hardware, P5K met onboard firewire.
Computer 2
Sempron etc. hardware, een digiconnect firewire kaartje met via chipset
Laptop
Asus l3400tp met twee firewire poorten.
Camera 1
Canon XL1s verbonden op netstroom
Camera 2
DCR-PC101E verbonden op netstroom
1 x 4p - 4p firewire kabel van digiconnect
2 x 6p - 4p firewire kabel van digiconnect
Op alle computers is de windows firewall uitgeschakeld en is verder geen firewall aanwezig. In apparaatbeheer is op geen enkele computer een probleem bij de Firewire controller. Alle drie de computers hebben de laatste updates.
Wat werkt wel:
Western Digital firewire schijf werkt volledig, op alledrie de computers.
Wat heeft gewerkt:
De XL1s heeft gewerkt op PC2 en op de laptop. PC1 is een week oud en heeft het lijkt om die reden nooit meer hierop gedaan. Camera 2 is van de buren en die hebben er nog nooit problemen mee gehad
Wat werkt nu niet:
Bij alledrie de computers reageert windows totaal niet wanneer de camera word aangesloten. In apparaatbeheer verandert er NIKS.
Patches die ik heb geprobeerd zijn de volgende:
WindowsXP-KB885222-v2-x86-ENU.exe
windowsxp-kb893008-x86-enu.exe
WindowsXP-KB904412-v2-x86-ENU.exe
Ik heb er ondertussen een uurtje of 7 aan gespendeerd dmv google etc, meerdere schone herinstallaties op PC1 en laptop en ik word er helemaal gek van.
Ik kan in behoorlijk wat oude google results vinden dat met de introductie van SP2 de drivers van de firewire zijn geupdate maar ik kan moeilijk geloven dat dat mijn probleem verhelpt aangezien ik afgelopen zomer op PC2 en de laptop (die toen volledig geupdate waren) er ook mee heb gewerkt. Ik heb op de laptop ook nog een ghost van afgelopen zomer terug gezet, maar dit heeft ook niet mogen baten.
Uiteraard staan beide camera's op VCR etc.
Heeft er iemand een idee waarmee die mij uit de brand kan helpen?
edit:
Wanneer ik opnieuw opstart met de Sony aangesloten komt er niets in de device manager te staan. Wanneer ik de camera loskoppel, krijg ik wel het windows dongetje van hardware losgekoppeld (soms zelfs het geluidje van aangekoppeld
) en lijkt de device manager te refreshen. Wanneer ik dan weer aankoppel en loskoppel gebeurt er niks meer.
Hardware:
Computer 1
Q6600 etc hardware, P5K met onboard firewire.
Computer 2
Sempron etc. hardware, een digiconnect firewire kaartje met via chipset
Laptop
Asus l3400tp met twee firewire poorten.
Camera 1
Canon XL1s verbonden op netstroom
Camera 2
DCR-PC101E verbonden op netstroom
1 x 4p - 4p firewire kabel van digiconnect
2 x 6p - 4p firewire kabel van digiconnect
Op alle computers is de windows firewall uitgeschakeld en is verder geen firewall aanwezig. In apparaatbeheer is op geen enkele computer een probleem bij de Firewire controller. Alle drie de computers hebben de laatste updates.
Wat werkt wel:
Western Digital firewire schijf werkt volledig, op alledrie de computers.
Wat heeft gewerkt:
De XL1s heeft gewerkt op PC2 en op de laptop. PC1 is een week oud en heeft het lijkt om die reden nooit meer hierop gedaan. Camera 2 is van de buren en die hebben er nog nooit problemen mee gehad
Wat werkt nu niet:
Bij alledrie de computers reageert windows totaal niet wanneer de camera word aangesloten. In apparaatbeheer verandert er NIKS.
Patches die ik heb geprobeerd zijn de volgende:
WindowsXP-KB885222-v2-x86-ENU.exe
windowsxp-kb893008-x86-enu.exe
WindowsXP-KB904412-v2-x86-ENU.exe
Ik heb er ondertussen een uurtje of 7 aan gespendeerd dmv google etc, meerdere schone herinstallaties op PC1 en laptop en ik word er helemaal gek van.
Ik kan in behoorlijk wat oude google results vinden dat met de introductie van SP2 de drivers van de firewire zijn geupdate maar ik kan moeilijk geloven dat dat mijn probleem verhelpt aangezien ik afgelopen zomer op PC2 en de laptop (die toen volledig geupdate waren) er ook mee heb gewerkt. Ik heb op de laptop ook nog een ghost van afgelopen zomer terug gezet, maar dit heeft ook niet mogen baten.
Uiteraard staan beide camera's op VCR etc.
Heeft er iemand een idee waarmee die mij uit de brand kan helpen?
edit:
Wanneer ik opnieuw opstart met de Sony aangesloten komt er niets in de device manager te staan. Wanneer ik de camera loskoppel, krijg ik wel het windows dongetje van hardware losgekoppeld (soms zelfs het geluidje van aangekoppeld
[ Voor 7% gewijzigd door three2five op 04-11-2007 23:57 ]