Toon posts:

Problemen met Sharp 37XD1E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Al enkele maanden ben ik in het bezit van een Sharp 37XD1E LCD TV, tot volle tevredenheid... That is; tot gisteren :/

Gisteren een mediacenter in elkaar gezet en aangesloten met een resolutie van 1920*1080 via HDMI -> DVI, maar het beeld is niet echt geweldig. Ik heb een dure en een goedkope kabel geprobeerd, waarmee ik heb uitgesloten dat het aan mijn kabel ligt.

Wat is dan precies het probleem? Het beeld is een beetje uitgelopen, letters smeren in elkaar over, en strakke lijnen hebben ook heel duidelijk ghosting. Ook heeft de TV soms de neiging om een beetje te gaan storen, in standby te schieten, om vervolgens na enkele seconden automatisch weer aan te gaan waarna de storing weer verdwenen is. (maar het smudgy blijft)

Wat betreft het smudgy beeld zou ook de videokaart natuurlijk de schuldige kunnen zijn; een Club3d Nvidia 8600GT Passive cooled 512mb kaart, maar helaas heb ik geen andere PC met HDMI om dit te testen.

Iemand toevallig ervaring met deze problemen met deze Sharp of videokaart?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hoe lang is de kabel? want dat heeft ook invloed, iig op de beeldkwaliteit.
Ik denk dat je binnen 5 meter zowiezo safe zit en tot 10 meter geen gekke dingen kan verwachten, maar ik ben geen expert.

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 05-11-2007 08:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is slechts 2 meter lang, de dure dure kabel die ik geprobeerd heb met gouden plugjes en alles ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost...

Domme ik had de sharpening van de tv nog aanstaan, waardoor scherpe lijntjes dus nog scherper gemaakt werden. :)

Nu alleen nog dat soms in standby schieten, maar dat is iets voor de Sharp-desk.

Topic mag weg/op slot/vergeten worden.