Toon posts:

p5b vista edition vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

via de laatste bios update zeggen ze dat er support is voor de quadcores (1333) draait het moederbord dan daadwerkelijk 1333fsb zonder problemen?

want ik zit met een e6600 op 3.1ghz +-345fsb*3=1035fsb .. kan ik deze dan ook gewoon op 345fsb*4=1380fsb zetten zonder problemen? of is de ondersteuning voor 1333fsb cpu's anders bedoelt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 1333FSB (ofwel, 333MHz) wordt bedoelt dat je er cpus op kunt zetten die dat als native FSB 333MHz hebben. Je kunt je huidige ook wel OCen, maar het is dus maar de vraag of die dat aankan.

Overigens is het niet zo dat als je nu op de 1035 zit dat het dan 345 x 3 is. Het is een QDR proc, dus de FSB die je daar zit is altijd x4. Waarschijnlijk zit je nu dus op iets van 259MHz.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Als men claimt dat een BIOS update support voor een 333MHz (QDR1333) FSB met zich mee brengt dan mag je gerust aannemen dat dat dan ook zo is ;).

Wat betreft het overclocken: Je kunt van te voren nooit zeggen of een bepaalde overclock gehaald kan worden. Het moederbord mag dan wel support hebben, de processor was eigenlijk enkel bedoelt voor 266MHz (QDR1066) ;).

Dit topic ga ik wel op slot gooien. Dit is vrij basic werk en wat die BIOS update betreft, dat spreekt allemaal voor zich. Verdiep je wel even in de basics van het overclocken zodat je de échte klokfrequenties van de DDR/QDR-speeds makkelijk kunt onderscheiden en kennis opdoet over PCI-locks en dat soort ongein ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.