Toon posts:

K7T Pro 2A blijft vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende systemen met bovenvermeld mobo gebouwd, alle zonder problemen. Mijn eigen systeem (met Windows ME) vertoont echter vastlopers op allerlei momenten. Als een en ander wél werkt, is het systeem soms niet vooruit te branden. De muiscursor is tijdens een printopdracht bijvoorbeeld nauwelijks in beweging te krijgen. Het lijkt erop dat het systeem beter werkt als de BIOS in fail-safe modus staat dan in optimal mode. Daardoor vermoed ik dat mijn geheugenchips (2 maal 128 MB 133 MHz) niet stabiel zijn op 133 MHz. Temperatuur van de cpu is constant 52 °C. Verder aan boord 2 netwerkkaartjes, een Matrox G400 en een standaard E-Tech-softwaremodem. Wie weet een oplossing?????

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik neem aan dat je je kaarten (op je G400 na dan) al op verschillende plaatsen in je mobo geprikt hebt? Zo niet, ga daar effe mee aan de slag. En anders alleen je G400 erin, dan alles installeren en daarna kaartje voor kaartje erbij en installeren. Vaak wil dat nog wel eens helpen. Kweet tis omslachtig, maar beter dat dan een instabiel systeem. Succes, btw ik heb wel eens problemen gehoord over het gebruik van de AMD processoren en windows ME. Kan zijn dat dat ook het probleem is. Ik zelf gebruik gewoon win98 (geen SE) en heb nergens last van.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Je zegt het zelf al...
Probeer het eens met een andere *enkele* geheugen module. Loopt alles nu lekker, dan weet je waar je probleem ligt.

Daarnaast weet ik ook dat Win/ME een behoorlijke hoop hot-fixes heeft liggen (zoek even by M$), maar daar hoe je in de eerste instantie niet echt op te letten.

Ook bel;angrijk: de ViA 4-1 drivers!!! En neem liever de 4.25 versie, want ik hoor rare verhalen over die laatste (4.28). Ook de volgorde is belangrijk: eerst kale installatie, dan ViA-drivers en dan pas de rest (video, etc).

Heb je dan nog steeds problemen... de voeding kan bij AMD's ook veel ellende veroorzaken.

Suc6,

EiSl

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips! Uiteraard heb de 4-in-1 drivers geinstalleerd, alleen een upgrade naar 4.28 mislukt steeds vanwege de melding SuReg Key failed of iets dergelijks. Wat ook vreemd is: steeds weer wordt hardware dubbel herkend: ik heb twee keyboards, twee muizen, 2 primaire IDE-controllers, etc. De dubbelen verwijderen levert bij een reboot als resultaat dat weer nieuwe hardware wordt gezocht en gevonden. Het lijkt dus een spooksysteem! Zoals ik al zei, ik heb dit mobo in meerdere gelijkwaardige systemen voor derden gebruikt en die waren allemaal stabiel. Aan de voeding, AMD en het bord op zich twijfel ik dus geen moment.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Op dinsdag 13 februari 2001 08:56 schreef Ricochet het volgende:
Succes, btw ik heb wel eens problemen gehoord over het gebruik van de AMD processoren en windows ME.
Kijk zo komen de rare geruchten nou in de wereld.

Maar ehm probeer es wat in het BIOS te klooien, zoals Plug en Play OS op "no"
IRQ toekennen aan bepaalde apparaten etc.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Je zou ook kunnen informeren wat ik gehoord heb ;). Kan het ook in 1 keer vertellen natuurlijk ;). Een vriend van mij heeft een Duron en draait win ME. Dat geeft alleen problemen met het afsluiten. Aangezien dat hier niet aan de orde is ging ik daar niet verder op in. Maar het zal mij niet verbazen als er problemen kunnen ontstaat door gebruik van bepaalde software i.c.m. bepaalde hardware. En dit geldt voor alle soft- en hardware. Vandaar dat ik het op deze manier aankaarte. Maare.... 'k zal het nooit meer doen, verwarring schoppen!!!

I think, therefor I am.....I think.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Aah niets aan de hand hoor, maar als de boel niet wil afsluiten zou ik even ACPI op disabled zetten. Vindt windows meestal wat fijner.

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

De latency van de netwerkkaarten kan te hoog ingesteld staan.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik toch niet helemaal duidelijk geweest ..... het is niet zo dat het systeem niet af wil sluiten, het systeem doet zelfs niets liever dan dat! Tijdens allerlei simpele bewerkingen (internetten, brief schrijven, ik doe niet eens spelletjes) loopt de zaak ramvast. Alleen resetten helpt dan nog. Vanmiddag nog een systeem voor een ander geconfigureerd met dit bord en wederom een vlekkeloos systeem. Dat maakt als ik goed tel 5 perfect draaiende systemen tegen dit ene missertje. Kan zo'n bord kapot zijn? Ik kan het ruilen bij MyCom binnen 8 dagen natuurlijk, maar als er iets anders kapot is sta ik daar mooi voor Jan Lul.
Pagina: 1