[Peugeot 307] Motor hapert/stottert bij volle tank

Pagina: 1
Acties:
  • 1.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een raar probleem met mijn Peugeot 307 1.6 uit 2001 (benzine)

Wanneer de tank voor circa 60% of meer is afgetankt, gaat de motor regelmatig plots haperen/stotteren en als ik op dat moment geen gas bij geef valt de motor uit.
Dit alles duurt 2-3 seconde, daarna is alles weer normaal tot de volgende hapering.

Dit doet zich voor bij zowel een koude/warme motor, lage en hoge snelheid.

Echter als de tank voor minder dan circa 60% vol is, dan doet het probleem zich niet voor! :S
Geen enkele hapering, totdat ik de tank weer vol tank...

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou denken dat de ontluchting dicht zit en daardoor vacuüm trekt. Dan kan de pomp niet meer genoeg brandstof leveren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu je dat zo zegt... zie ik misschien een verband.
Enige weken voordat dit probleem zich voordeed is mijn auto naar de garage geweest ivm een benzine geur die ik af en toe rook.
Bleek dat er een scheur zat in het deksel van het compartiment waar de benzinepomp inzit.

Is dit makkelijk zelf te controleren cq. op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:43
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:13:
Hmm, nu je dat zo zegt... zie ik misschien een verband.
Enige weken voordat dit probleem zich voordeed is mijn auto naar de garage geweest ivm een benzine geur die ik af en toe rook.
Bleek dat er een scheur zat in het deksel van het compartiment waar de benzinepomp inzit.

Is dit makkelijk zelf te controleren cq. op te lossen?
nee, gewoon naar de garage gaan waar je hem vorige keer hebt laten repareren. je hebt normaal garantie op reparaties. dus als ze wat hebben verneukt dan fixen ze het nu voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

ik denk dat het m in je ontluchting van je tank zit, daar zit zo`n balletje/klepje die mischien vast zit.

ik heb een keer gehad dat die constand open stond en toen klotste er steeds een beetje uit.
toen is er een nieuwe tank ondergegaan.