P965 PCI-e bus veroorzaakt artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 07:59
Al heel lang heb ik zo nu en dan heftig last van artifacts. Onlangs is de hoeveelheid artifacts explosief toegenomen en heb ik maar een andere videokaart (allemaal PCI-e) in mijn pc gestopt. Dit was helaas niet de oplossing, nog een andere videokaart geprobeerd en helaas nog steeds de artifacts.
Ik heb alle niet essentiële hardware verwijderd maar helaas nog steeds artifacts. Nu heb ik een 2MB ATI Rage II+ 2MB PCI videokaart er in gestopt, en weg waren de artifacts (er is nog wel meer weg maar goed...) Kan ik hieruit opmaken dat de artifacts veroorzaakt worden door mijn moederbord, en wel door de P965 chipset? Of kan het ook aan de processor liggen? Nee toch?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
We need more info. Wat voor videokaart, voeding heb je?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

En als je drivercleaner er nu overheen gooit, en vervolgens je PCI-e kaart weer in je pc doet?

www.koopeendroom.nl

• -Elmer-
Oke oke

De videokaarten zijn: EN7600GT, EN8600GT, ATI X1550, ATI Rage II+
Voeding: Antec NeoHE 500W
Moederbord: P5B (bios update helpt niet, en mobo zit nergens tegen de kast aan oid.)
Geheugen: verschillende reepjes geprobeerd: TWIN2X en HyperX
Standaard CPU koeler
Geen overige PCI-e kaarten, wel 2 PCI kaarten maar ook zonder die kaarten zijn er artifacts.

Moet genoeg zijn zo, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door -Elmer- op 04-11-2007 19:42 ]

• -Elmer-
Helaas, het zit niet in de drivers want de de artifacts treden ook op in de bios.

[ Voor 0% gewijzigd door -Elmer- op 04-11-2007 19:41 . Reden: Probeerde te mergen met post er boven maar wilde niet echt lukken... ]

• THE_FIREFOX
heb je een andere pci-e slot geprobeerd?

• -Elmer-
Ik heb er maar één.... en mijn PCI-e 16x videokaart krijg ik niet in een PCI-e 1x slotje...

[ Voor 5% gewijzigd door -Elmer- op 04-11-2007 19:57 ]

• THE_FIREFOX
De kans is groot dat je pci-e slot gaar is. Hoe zat de videokaart bevestigd ? Met een schroefje goed vast gedraait of met een coolermaster achtig klik systeem ?

• -Elmer-
Met een schroef, het is een Stacker STC-T01. Dus dat zit allemaal wel degelijk vast. Het gekke is dus ook dat de artifacts soms optreden. En van het begrip soms krijg ik bij computerproblemen direct hoofdpijn...

[ Voor 45% gewijzigd door -Elmer- op 04-11-2007 20:51 ]

• THE_FIREFOX
Misschien kan je pci-e voltage in de bios iets omhoog krikken (Wees hiermee voorzichtig. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan). Anders lijkt het een RMA gevalletje als de moederbord nog in de garantie periode valt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Weet je zeker dat het geen driverproblemen zijn? Dat kan ook artifacts veroorzaken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• -Elmer-
Tja, daar heb ik ook aan gedacht. Het voltage dat op het PCIe slot zit komt volgens de bios en volgens de metingen exact overeen met wat-ie zou moeten zijn. Dus eigenlijk wil ik daar niet aan gaan rommelen omdat ik dan ook nog eens de kans loop mijn videokaart op te blazen (niet dat dat zo snel zo gebeuren als je het voorzichtig doet, maar het zou niet nodig mogen zijn...)

Kortom: een gevalletje RMA, een beetje wat ik al dacht helaas. Gelukkig zit er nog wel garantie op. Het is een Asus plankje, dus dat zit wel snor.
Pagina: 1