Toon posts:

ATI EAH2600XT Probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben nu een week in het bezit van de nieuwe ATI EAH2600XT kaart.
Hij bevalt me enorm goed, kan op dit moment alle games op Ultra High spelen @ 1280 X 1024, en Flight Simulator X op 1024 X 768 op High met een gemiddelde framerate van 35 - 40 FPS.

Nu wou ik een benchmark test doen met 3dmark of AtiTool.
Alleen blijkt mijn kaart dat niet te waarderen, zodra 3dmark óf AtiTool wordt opgestart, bevriest het scherm...en na 5 minuten reboot het systeem zich.

Mijn specs;

Intel Pentium Dual-Core 2160 @ 2,24 GHz
2 GB DDRII 800 MHz
Asus P5PL2-E
Coolermaster 450W voeding.

Iemand enig idee hoe dit kan komen ?
Mijn vorige kaart (7300GS) met het zelfde systeem, deed het echter wel gewoon.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
heb je de drivers van je CD/dvd/whatever geinstalleerd? zoja, update je drivers gewoon 75% kans dat het dan ophoudt, en als dat niet zo is. ga dan kijken naar temperaturen.. misschien werkt de koeling niet goed, en ik zie ook dat je 7300GS hiervoor had, heb je wel windows vista/xp opnieuw geinstalleerd? aangezien nvidia ATI niet zo aardig vind ;)

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 10:40
Had ik eerst ook. je moet gewoon even de fix van de site van futuremark downloaden en hij doet het. Ik denk alleen niet dat het voor atitool werkt.

[ Voor 46% gewijzigd door martijn00 op 05-11-2007 07:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
LittleKiller schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:08:
heb je de drivers van je CD/dvd/whatever geinstalleerd? zoja, update je drivers gewoon 75% kans dat het dan ophoudt, en als dat niet zo is. ga dan kijken naar temperaturen.. misschien werkt de koeling niet goed, en ik zie ook dat je 7300GS hiervoor had, heb je wel windows vista/xp opnieuw geinstalleerd? aangezien nvidia ATI niet zo aardig vind ;)
Jazeker, ik heb XP opnieuw geinstaleerd, en heb niet de drivers van de cd gehaald, maar heb ze direct van de website van Asus/ATI gedownload.
En temps zijn in orde, CPU zit gemidd op 40 Idle, en GPU op 30 Idle. ;)
martijn00 schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:12:
Had ik eerst ook. je moet gewoon even de fix van de site van futuremark downloaden en hij doet het. Ik denk alleen niet dat het voor atitool werkt.
Thnx ga ik even proberen, je hoort van me wat het doet :)

Edit:\\

Tooltje werkte, kan nu weer 3Dmark draaien.
Mijn uitkomst:

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/5492/3dmarkqz1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 08:42 ]

Verwijderd

Vraagje Danny007...ik kan je email nergens vinden...Maar:

Die EAH2600XT kaart, ik wil die op een 32 inch sony lcd aansluiten via hdmi met het verloopplugje. 1: Welke audio wordt er meegestuurd? DTS?
Of kan ik beter via de optic out van het mobo de audio naar mijn home cinema set laten gaan.
2: Kun je de audio via hdmi ook uitschakelen?

Thx :)