2 PCIe videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 14:57
Hallo,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 2 aparte videokaarten op 1 moederbord aan te sluiten, door middel van PCI expres. Ik heb nu een 7900gt en wil daar nog een 7300gs of 8500 bij hebben om mijn lcd tv op aan te sluiten. Aan mijn andere kaart zitten namlijk al 2 monitoren.

alvast bedankt

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je 2 PCIe sloten hebt kan dat ja.

Verwijderd

Extraatje: stel je hebt 2 pcie sloten dus, en 2...zeg 8600gt... kaarten. Dan is het mogelijk op op kaart 1 twee tft's aan te sluiten, en op kaart 2 een lcd tv (via dvi->hdmi verloop+kabel). Maar wat zijn dan de mogelijkheden mbo de scherm indelingen? Kan ik tft 1 en 2 als 1 groot bureaublad gebruiken, en de lcdtv laten klonen met tft1 op een hd-ready resolutie? Het gaat er mij om dat ik via de 2 tft schermen normaal kan werken (duh) en als ik naar de kamer loop op de lcd tv mijn bureaublad ook kan zien, en teven een film via die pc kan afspelen.

Beetje omslachtig, maar t lijkt me duidelijk :+ Somebody?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Geloof wel dat het kan. Was ergens zo'n handig progsel voor multischerm opstellingen.
* Bitage kijkt even in de meuktracker

UltraMon heet het.

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 04-11-2007 18:19 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 22:16

E-Vix

Nu met sneeuw!

Volgens mij kan wat jij zou willen niet. Het je kan je schermen allemaal klonen, of je kan één groot bureaublad maken. Bovendien is een 2e videokaart daarvoor kopen een beetje omslachtig. Als het er echt om gaat om óf op je TFT's beeld te hebben, óf op je LCD TV, dan zou ik óf gaan kijken naar een DVI switch, óf de LCD TV door middel van een component kabel aan te sluiten op je TV out. Een beetje redelijke videokaart heeft tegenwoordig namelijk ook component TV out (mijn 7950 GT heeft het in ieder geval standaard)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

En dat moet ik juist zien te voorkomen :> Ik zou graag 1366x768 1:1 via hdmi (dvi uitgang op de 8600gt) naar mijn lcd tv brengen. Ik werk nu met 2x tft naast elkaar voor officewerk e.d. Dat wil ik ook graag zo houden. Maar er komt dus in de kamer hiernaast een lcd tv, die ik op de pc wil aansluiten.
Uiteindelijk doel: op de 2 tft schermen het bureaublad uitbreiden (logisch voor bv, msn en winamp rechts op het scherm, en IE/Word/Verkenner links, zoals ik nu ook al heb), en op de lcd tv zoals op tft1, dus daar zie ik alleen de IE/Word/Verkenner.

* Hoe ik dan op de lcdtv wil gaan msnnen is probleemstelling 2 :P

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 14:57
Bedankt voor de snelle reacties! Mijn vraag is beantwoord :) het is dus mogelijk om 2 verschillende videokaarten langs elkaar te draaien in PCIe (geen sli)

Verwijderd

ReX_NL schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:55:
Bedankt voor de snelle reacties! Mijn vraag is beantwoord :) het is dus mogelijk om 2 verschillende videokaarten langs elkaar te draaien in PCIe (geen sli)
ze dienen wel onder dezelfde drivers te werken.
dus beide Nvidia of beide ati !!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:35:
ze dienen wel onder dezelfde drivers te werken.
dus beide Nvidia of beide ati !!
:S
Nee hoor, dat kan gewoon mixed. Nou zijn er altijd typen (zowel mensen als kaarten) waarbij het niet wil, maar over het algemeen genomen kan dat prima.

Je kunt best twee videokaarten installeren om meerdere monitoren mee aan te sturen.
Wat betreft de precieze verdeling van die beelden zul je dat zelfeven in moeten vullen, grote kans dat Ultramon dat voor je kan regelen.
Over het gebruik van Ultramon is verder al een hele hoop geschreven wat je met de search wel moet kunnen vinden :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.