Mailserver: mbox migreren naar Maildir

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Hoi allemaal,

Gisteren een nieuwe mailserver opgezet (ubuntu) maar doordat ik een foutje heb gemaakt :S, heeft die mailserver de eerste paar uur alles opgeslagen onder /var/mail terwijl dit eigenlijkt moest in ~/Maildir.

Configuratie veranderd zodat nu de boel wordt afgeleverd door maildrop in ~/Maildir. Maar er staan nog een boel mailtjes in /var/mail die niet worden verwerkt.

Is er een manier om deze alsnog afgeleverd te krijgen in ~/Maildir? Ik heb daarnet op google gezocht op "mv mailbox to maildir", maar ik vind het nogal riskant om dat te doen. Daarom vroeg ik het hier maar, want misschien dat jullie er ervaring mee hebben of weten wat de beste manier is om dit aan te passen.

De mailserver is postfix i.c.m. met amavisd/clamav en maildrop.

Alvast bedankt!

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Als je met Google zoekt naar "mbox to maildir", vind je genoeg scripts om het te converteren. Verder heb je in mbox formaat slechts 1 bestand per account, waar je gewoon een backup van kunt maken, dus riskant hoeft het niet te zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als het maar voor 1 user is, is het ook triviaal om bijvoorbeeld met mutt of een willekeurige andere fatsoenlijke client de mbox te openen, en te kopieren of verplaatsen naar een andere mailbox, ongeacht het formaat.

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
als je het riskant vindt om te doen, dan maak je toch eerst een backup van /var/mail? Dat is voor zo'n "migratie" sowieso aan te raden.

Verwijderd

ph0t0nix schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:19:
als je het riskant vindt om te doen, dan maak je toch eerst een backup van /var/mail? Dat is voor zo'n "migratie" sowieso aan te raden.
en van ~/Maildir

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb mb2md gebruikt. Werkte erg goed!

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Pagina: 1