[VISTA] Unidentified Network, Geen Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb op een computer in mijn netwerk Vista gezet. Een nieuwe installatie van Vista Premium. Helaas werkt het netwerk niet. Er staat Unidentified Network, Local only.
Maar ik krijg zelfs geen verbinding met de router.

IP adres router: 192.168.1.1

Als ik DHCP op de Vista PC aanzet krijg ik een 169.* ip adres. Als ik handmatig een IP invul, krijgt hij dat Ip-adres maar kan nogsteeds helemaal niets. Als ik Ping naar 192.168.1.1 is het altijd timed-out.
De Netwerkkabel is wel goed, als ik de kabel eruit haal, zegt hij Cable Unpluged, en niet als de kabel erin zit.
Als ik bij de eigenschappen kijkt, dan zie je dat hij alleen maar pakketjes verzend en 0 heeft ontvangen.

De router is een WAG200G ISDN Router van Linksys
Het is een onboard Netwerk kaart, Asrock ALiveNF6G-DVI, met een nForce 4 Chipset. Ik heb de nieuwste chipset drivers van nVidia er al op gezet (met de nieuwste ethernet drivers) maar dit veranderde niets.

Hoe is dit op de lossen?

• Pwigle
  • Laatst online: 10-02 16:44
Probeer eens een andere kabel (waarvan je weet dat hij werkt), het feit dat hij aangeeft ´connected´ te zijn wil niet zeggen dat de kabel juist is. Sluit ook de kabel eens aan op een andere poort op je router.
Als je nog een andere switch of crosscable hebt kan je handmatig een IP instellen en dan een andere computer of router pingen, daarmee sluit je uit of het aan de router ligt of aan de vista PC.

• FutureCow
  • Laatst online: 23:46

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb nu een ander PCE netwerk kaartje erin gedaan (RTL 8139 volgens mij) en daarbij heb ik totaal geen problemen werkt in 1 keer. Ligt dus aan het onboard netwerkkaartje, beetje jammer. Terwijl op de site van Asrock staat dat die Vista Ready is...

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien is het dan genoeg om nieuwere drivers voor je on-board netwerkkaart (niet van de AsRock site, maar b.v. van de Asus site) te zoeken en te installeren. Er zijn inderdaad meer problemen met de NIC in Vista met dit moederbord bekend.
Volgens mij hebben deze borden overigens twee netwerkaansluitingen, eentje is een echte NIC en de andere een soort 'virutele firewall' NIC. Probeer de andere poort eens, en probeer ook eens om alle firewalling in de BIOS uit te zetten.