Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

forum aantrekelijker maken

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan er iemand mij eens vertellen wat ik aan *snip* zou moeten veranderen ? om het meer aantrek te geven ?

en wat er meschien mis is met de reclame die op veel plaatsen te zien is :
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-algemeen.be/forum/advertentie.JPG

zeer hartelijk dank voor eventuele reacties !
mvg koen claes

[ Voor 6% gewijzigd door JHS op 04-11-2007 17:37 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Helaas is je forum een van zoveel. Pc-gerelateerde fora heb je met dertien in een dozijn. Je zal niet persé in de webdesign wereld moeten gaan vragen wat er mis is: bedenk een unieke factor waarom mensen bij jóuw terecht kunnen.
Zo heb je Tweakers.net, wat een van de eerste computer-nieuws sites was in Nederland, en een forum gericht op de meer professionele ict'ers (waarom zo dus ook een harder mod-beleid voeren). Als jij je in een dergelijke niche kan vestigen zal je meer aandacht krijgen. Met "hier lossen we je computerproblemen op" kom je er niet: gelikt design of niet ;)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een forum overleeft niet in z'n eentje, je moet er voor zorgen dat je iets hebt waarmee je bezoekers kan trekken. GOT is niets zonder Tweakers.net geworden en het Fokforum niets zonder Fok!

(en niet bij de concurrentie spammen, dat scheelt ook een boel)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
dus iets uniek zien te bieden is de boodschap :)
enige sugesties :)
thx voor replay

• mithras
  • Niet online
Tja, als ik iets uniek had bedacht ging ik dat niet hier neer zetten, maar zelf exploiteren ;) Helaas (en dat heb ik ook geleerd) moet je niet denken dat je een website wil, en daaromheen een concept verzinnen. Je moet een goed idee hebben, om daarna een succesvolle website op te zetten. Dat gaat bij veel mensen nogal eens fout, en in dit geval ook bij jou. Je moet iets graag willen, waarna je misschien een website bouwt. Een website zonder idee is namelijk erg in-populair :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt 40 categorieën en 71 topics. Waarom? De functie van categorieën is het overichtelijker maken van een grote hoeveelheid topics, niet het uitsmeren van een paar waardoor ze alleen maar moeilijker te vinden zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, zeker in het begin voldoe je denk ik prima met een hardware forum, een software forum en evt iets van webdesign als je je daarop wil richten. Gewoon een stuk of 3 subfora (misschien 4 als je een general chat erin wil hebben).

Daarnaast moet je zorgen dat je mensen wat te bieden hebt. Je FAQs zijn erg kort, weinig informatief en erger nog, best outdated (je hebt het wel over AGP en PCI, maar over PCIe zie ik niets).

Ik denk eerlijk gezegd dat je je form eens heel wat kleiner moet maken kwa opzet, en zelf flink wat informatie erop zetten. Als je dat hebt gedaan wordt het wellicht antrekkelijker, hoewel ik er zelf nooit naar toe zal gaan, er zijn immers betere alternatieven, zoals GoT.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Sommige dingen komen op je forum ook wat knullig over (je hebt bijvoorbeeld onder hardware zowel een sub-sub-forum over "hardware algemeen" en één over "hardware overig", komt mijn inziens op het zelfde neer) wat mij al bevooroordeeld maakt dat op dit forum een paar 12 jarige rondlopen die denken iets van pc's af te weten (terwijl je volgens je profiel al over de 20 bent).

Zo lees ik ook het volgende stukje in het "wie zijn wij" forum:
Beste lezer
we zijn een team
dat jong en oud wil helpen met hun pc problemen.
Dit kan gaan van het installeren van een webcam
tot hulp bij het maken van een website, Windows problemen oplossen
en nog zo veel meer
alle vragen zijn welkom hoe dom ze ook mogen klinken
domme vragen bestaan er niet
Je moet je wel even registreren om berichten te kunnen plaatsen
mvg het pc algemeen team
Deze tekst komt op mij niet zo profesioneel over (kan wel wat meer leestekens en minder emoticons gebruiken) en zal mij persoonlijk ook afschrikken om mijn pc-problemen bij jullie neer te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Invisible_man op 04-11-2007 17:30 ]

• mithras
  • Niet online
En nog een ander voorzetje: je bent een "telenet repair technieker" zie ik (wat dat ook moge zijn). Richt een huis-aan-huis computerservice op; een bedrijfje waarbij je in wat avonden en/of weekenden bij mensen thuis computers fixed. Dit wordt zo af en toe al gedaan, maar zorg dat je professioneel overkomt en zo een groter netwerk opbouwt.
Op gegeven moment kan je zoiets natuurlijk niet meer alleen aan. Dán heb je baat bij een website: richt je klanten op die website, waar je een account aanbiedt tegen een maandtarief. Zo hoef jij niet meer je bed uit, krijgen klanten binnen no-time antwoord op hun vragen en verdien jij wat bij.

Zo kan je nog 100 anderen dingen bedenken waarbij je baat zal hebben van een forum. Maar zorg eerst dat het een doel heeft en (daarom) mensen trekt :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Welkom op GoT zoteke :) . Zoals je in Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy kan lezen zijn sitechecks niet de bedoeling :) . De daar genoemde website doet het overigens helaas niet meer. Iniedergeval gaat dit topic op slot. Overigens wordt het op prijs gesteld als je vóór je een topic opent je de lokale en algemene faq even doorleest ;) .

[ Voor 24% gewijzigd door JHS op 04-11-2007 19:55 ]

DM!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.