Windows XP-PC toevoegen aan Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik een Windows XP-PC toevoeg aan Mac OS X Leopard (Finder).

Ik weet niet of het uitmaakt, maar zo is het aangesloten:

Ethernet/VoIP-modem, met daarachter mijn iMac (zowel gedraad als draadloos) en de Windows XP-PC (draadloos).

Ik heb geen idee hoe, of en waar ik IP-adressen moet achterhalen of moet toevoegen.

Een linkje naar een website mag uiteraard ook :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-02 13:28
misschien bied google uitkomst?

...

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

:?
Ze vinden elkaar toch automatisch?
Je moet wel een bestand gedeeld hebben op je Windows PC, maar voor de rest hoef je niets in te stellen.
Staat je Windows PC altijd aan?
Na de install van Leopard moest ik wel even mijn MCE Vista pc herstarten om deze zichtbaar te krijgen in de Finder.

Toets anders in de help functie van Leopard "Windows Computer" in.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
En in het ergste geval doe je appeltje-K met finder, typ adres in en je bent er. :)

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Ik vind de netwerk met windows pc nog steeds niet zo goed als voorheen met Tiger.

Vaak moet je even wachten voordat de windows pc tevoorschijn komt. Maar als je niet wilt wachten is appletje+K inderdaad een oplossing zoals hierboven is vermeld.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bij mij werkt het alleen als ik mijn MacBook Pro en de windows pc op een bedraad netwerk heb zitten. Dat komt de pc er gewoon bij te staan in finder. Via draadloos netwerk werkt het bij mij niet.
Pagina: 1