[IE7] Aangepaste User Agent

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:00
Hallo,

Als ik kijk hoe IE7 zich presenteert als User Agent zie ik het volgende:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0(Compatible Mozilla/4.0(Compatible-EmbeddedWB 14.59 http://bsalsa.com/ EmbeddedWB- 14.59 from: http://bsalsa.com/ ; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)
Dat ziet er nogal vreemd uit. Ik heb het nodige gegoogled om te kijken wat EmbeddedWB is. Heel veel resultaten zijn dan juist statistieken logs met dezelfde user agent. Op het forum van de makers ervan heb ik een tijdje geleden gevraagd waar het vandaan zou kunnen komen, maar helaas komt daar geen reactie op.

HijackThis draaien levert niets op. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of het iets is om me zorgen over te maken, maar het lijkt me goed om het even uit te zoeken.

Ik heb phpEd draaien (die een toolbar in IE heeft om php te kunnen debuggen) en dacht in eerste instantie dat het daar vandaan kwam, maar de toolbar deïnstallen helpt niet.

Iemand een idee waar het vandaan komt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke add-ons staan er aan? (Tools -> add-ons).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• orf
Bedoel je invoegtoepassingen? Tools heb ik niet als menu?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32
orf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:35:
Bedoel je invoegtoepassingen? Tools heb ik niet als menu?
Extra -> Invoegtoepassingen beheren -> invoeg toepassingen in/uit schakelen

• orf
Dat zijn er nogal wat :)

De uitgevers zijn alleen maar Microsoft, Apple en Adobe.
Of is dit te spoofen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

orf schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:15:
Dat zijn er nogal wat :)

De uitgevers zijn alleen maar Microsoft, Apple en Adobe.
Of is dit te spoofen?
Natuurlijk, kijk eens
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Overigens zou ik me niet echt zorgen maken, een virus/spyware zal zich niet echt laten identificeren via een useragent.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• orf
Daar staat netjes 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Win32)'.
Zoek ik echter iets verder, dan zie ik bij

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform

Wel de hele string met URL staan (als waardenaam, waardegegevens zijn leeg!).

Ik snap echt niet waar het vandaan komt en hoe het er komt. Ik maak me ook niet echt zorgen, omdat een virus- en spywarescan niets opleverde.

Bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 05-11-2007 17:57 ]

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 14:15
Ik heb net geprobeerd EmbeddedWB. te downloaden van http://bsalsa.com/ en ik kreeg een popup van mijn virusscanner.

• orf
Welke scanner?

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:32

Urk

Ik heb dit probleem opeens ook, ook mijn IE7 useragent wordt verlengd door
Embedded Web Browser from: http://bsalsa.com/

En mijn complete IE7 Useragent is:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.2; SV1; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; Embedded Web Browser from: http://bsalsa.com/; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR 3.0.04506.648)

Wanneer ik deze regsleutel weghaal komt hij snel gewoon weer terug. Ik kom er dus niet vanaf. Mijn virusscanneer geeft niks aan (NOD32). Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Urk op 11-01-2008 22:47 ]

• orf
Omdat je dit meld checkte ik het ook even opnieuw. Bij mij is het ook terug. Geen idee hoe dit kan!

Ik blijf het maar vreemd vinden. Iemand nog een idee?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 08:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat bsalsa.com lijkt een component package te hebben, waarin die embedded browser zit. Het zou kunnen dat jullie allebei een programma geïnstalleerd hebben staan wat gebruik maakt van die package. :)

En daarop lijkt dus die package consequent jullie User-Agent aan te passen. Wat voor speciale software hebben jullie allemaal draaien?

edit:
Zet anders allebei eens jullie Hijack logs online. Misschien dat er dan te zien is, welk programma jullie gemeenschappelijk geïnstalleerd hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 14-01-2008 12:02 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• orf
Die van mij staat hier.

Zelf zie ik er niet echt iets vreemds aan. Misschien dat er inderdaad iets uitkomt als ze alletwee naast elkaar liggen. :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 08:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

orf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:29:
Zelf zie ik er niet echt iets vreemds aan. Misschien dat er inderdaad iets uitkomt als ze alletwee naast elkaar liggen. :)
Ik zie het zo ook niet nee. Het valt niet te zeggen zonder het andere log ernaast te leggen. Ik hoop dat diegene dit topic nog volgt :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:32

Urk

wolkje schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Ik zie het zo ook niet nee. Het valt niet te zeggen zonder het andere log ernaast te leggen. Ik hoop dat diegene dit topic nog volgt :P
Jaja, ik volg het topic nog! :)
Ik heb nu geprobeerd alle IE addons te disabelen. Ik had al eerder IE7 naar Factory Defaults teruggezet en dat leek in eerste instantie te helpen!
Ik hou jullie op de hoogte.

Misschien is deze URL ook nog nuttig op het Forum van www.bsalsa.com:
http://www.bsalsa.com/forum/forumdisplay.php?f=18

[ Voor 11% gewijzigd door Urk op 15-01-2008 22:39 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1