[XP] Documenten map van gebruiker niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben bezig geweest met een Packard Bell pc opnieuw te installeren.
"Mijn documenten" map moest gebackupt worden. Ik dacht dat dit wel kon dmv de xp cd een extra partitie te maken en dan die map te kopieren. Vervolgens c: formateren en opnieuw installeren.

Helaas! Ik heb F:\ geformarteerd. Dit bleek een of andere boot partitie te zijn van Packard Bell. Nooit geweten dat zij het zo aanpakten. Anyway, ik heb toen de hdd op mijn eigen pc aangesloten om alsnog even die map van die gebruiker te kopieren. Maar ook helaas hier lukte het niet en werd de toegang om die map te kopieren/openen/lezen geweigerd. Komt dit doordat deze gebruiker een wachtwoord heeft op haar gebruikersaccount?

Hoe is dit te omzeilen? Ik heb gedacht om nu gewoon windows 'eroverheen' te zetten, maar ik weet niet of dan de map 'mijn documenten' wordt overschreven. Heeft iemand hier een idee voor?

PS: ik heb al geprobeerd om op die F:\ windows te installeren. Dat werkt, maar dan nog kan ik die map niet openen.

Verwijderd

Misschien moet je er eens een (forensische) bootdisk op los laten.

http://www.livecdlist.com...&sort=&showonly=forensics

Persoonlijk vind ik de Helix en de FCCU bootdisks erg fijn om mee te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 16:01 ]

• MauriX
Lijkt me op zich wel wat, maar ik heb nog nooit met Linux gewerkt. Zou ook niet precies weten onder welke functie dit zou moeten vallen. Laat staan dat ik weet wat een ´forensische´ bootdisk is.
Bestaat er geen eenvoudigere manier?

• MauriX
Sorry voor de snelle kick, maar ik heb echt dringend hulp nodig. Die linux dingen snap ik helaas niet...

• MauriX
Zou iemand mij misschien uit kunnen leggen hoe ik dit aan moet pakken? Ben nu wel een beetje desperate. Die bestanden moeten terug komen. Heb helix gedownload, maar zou bij god niet weten wat ik dan moet doen.

HELP!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 18:11
Maar ook helaas hier lukte het niet en werd de toegang om die map te kopieren/openen/lezen geweigerd.
Gedoe met bootdisks... :X Eerste reply was direct het antwoord op je vraag:

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 06-11-2007 13:23 ]

Roomba E5 te koop

• MauriX
En toch lukt het niet...
Eigenaar worden van een map
OPMERKING: u moet bij de computer zijn aangemeld met een account met beheerdersbevoegdheden.
Dat klopt ik heb dus op de F: een nieuwe windows opgestart (aangezien de c: windows nietmeer opstart). En bij deze nieuwe windows(F:) ben ik als enige gebruiker aangemeld en (dus) beheerder. Heb het nagekeken bij de gebruikers account en ik heb beheerrechten.
Eigenaar worden van een map:
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
Ok, ik ga dus via verkenner (terwijl ik nog steeds ben aangemeld als beheerder op de windows op partitie F:) naar de oude c schijf en open daar documenten en settings, dan ga ik naar de map Sanne (in dit geval). Die klik ik met de rechter muisknop aan en klik op eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK in het venster van het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
Hier zit dus een probleem, ik zie geenmap beveiliging. Ik zie 3 tabbladen, namelijk: Algemeen, Delen en Aanpassen. Géén Beveiliging.

Ik zal wel als een n00b klinken maar weet het niet meer. Wat doe ik nou verkeerd dan?
[

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je Windows XP Home ipv Pro ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 18:11
In dit geval: (zelfde artikel overigens)
If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab
En zo niet:
If you are using Windows XP Professional, you must disable Simple File Sharing. By default, Windows XP Professional uses Simple File sharing when it is not joined to a domain.

[ Voor 29% gewijzigd door sig69 op 06-11-2007 14:11 ]

Roomba E5 te koop

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet in Windows Verkenner eerst bij de mapopties "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken uitvinken", dan heb je pas dat extra tabblad. Dit staat trouwens in voldoende topics.

• MauriX
De eerste reply was idd de oplossing. Bedankt allen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoals altijd bij paniekgevallen:
eerst even diep ademhalen, en vervolgens niet headlong ergens in duiken maar stap voor stap de aanwijzingen op de verpakking volgen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1