Toon posts:

Pc blijft uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pc geeft elke keer blauwe schermen en valt dan uit ik heb alles al vervangen voeding, moederbord, harde schijf, cd speler, ram geheugen, videokaart behalve mijn cpu
wel ben ik er achter gekomen dat tijdens het stressen met verschillende programma's
orthos enz. mijn 12v lijn maar rond de 6v krijgt soms springt hij wel eens naar de 7/8 maar dat
is maar met uitzondering. ik weet egt niet meer waar het nu aan kan liggen misschien een van jullie

mijn pc bestaat uit :

mobo:Gigabyte p35 Ds4
cpu:Q6600
Ram:Ocz ddr2 800
Voeding: Ocz 600w
Video:8600 gt
Kast: Antec nine hundred

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Die voeding ziet er zeer goed uit, dus ofwel leest je programma het verkeerd uit ofwel is hij stuk. Eerder denk ik aan beschadiging van het geheugen bij deze spontane blauwe schermen. Heb je al eens memtest gedraaid? En hoe bedoel je dat je al ander geheugen hebt geprobeerd?
Er kan ook iets mis zijn met je hardeschijf, misschien even laten scannen op bad sectors oid.

Verwijderd

En welke blauwe schermen (BSOD) krijg je dan? Kortom wat is de foutmelding op de BSOD?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschillende programma's gebruikt om het aantal volts mee te meten maar ze geven allemaal hetzelfde aan, kapot kan de voeding ook niet zijn ik heb hem al omgeruild voor een nieuwe en dacht dat daarmee het probleem over zou zijn maar niet dus. beschadeging van het ram kan ook niet dat heb ik ook al met een ander uitgewisseld en werkt op andere comp wel gewoon, harde schijf is ook al vernieuwd zoals ik al zei door een nieuwe schijf uit de winkel.

over de bsod's: Dit verschild per keer er is nooit echt een zelfde foutcode wel gebeurt het echt als ik dan ook alleen aan het stressen ben of mijn pc intensief gebruik

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 20:01
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:46:
ik heb verschillende programma's gebruikt om het aantal volts mee te meten maar ze geven allemaal hetzelfde aan, kapot kan de voeding ook niet zijn ik heb hem al omgeruild voor een nieuwe en dacht dat daarmee het probleem over zou zijn maar niet dus. beschadeging van het ram kan ook niet dat heb ik ook al met een ander uitgewisseld en werkt op andere comp wel gewoon, harde schijf is ook al vernieuwd zoals ik al zei door een nieuwe schijf uit de winkel.

over de bsod's: Dit verschild per keer er is nooit echt een zelfde foutcode wel gebeurt het echt als ik dan ook alleen aan het stressen ben of mijn pc intensief gebruik
Ram:Ocz ddr2 800

ik verwacht dat dit redelijk snel geheugn is, ik neem aan dat het dus wel op 2.1 op 2.2 volt moet voordat het goed werkt, heb je dit ook gedaan? (ik dit ook niet, toen kwamen er probs)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Welkom op GoT. Als het goed is heb je Registratievoorwaarden / korte FAQ en de De Algemene Voorwaarden doorgelezen

Dus je weet: GoT is geen plaats waar je je vraag kan neerplempen en anderen het kan laten uitzoeken.
Dus je zou een beginnetje kunnen maken met:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volgens mij moet dit topic of in WOS of in PMG, maar niet in OH trouwens.

offtopic:
Hier op GoT spreken we ABN, en daar hoort 'egt' niet bij

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 04-11-2007 15:52 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hier op GoT spreken we ABN, en daar hoort 'egt' niet bij

we zijn niet allemaal professor zoals jij ;)

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

maar het gaat er om dat je gewoon nederlands praat, en niet allemaal msn afkortingen gebruikt, zodat iedereen je kan begrijpen. Je hoeft geen professor te zijn om dat te kunnen, teminste dat neem ik aan.

ontopic:
dit is een nieuwe computer? want als hij het wel gedaan heeft zal waarschijnlijk de voeding brak zijn.
tip: Ga eerst even een andere voeding gebruiken..

ik denk dat The Traid niet blij word van zulke opmerkingen..

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

Theo

moederbord

Heb je de bios al voorzien van een reset?

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het goed dat jullie mij wijzen op het gebruik van mijn msn taal, maar jullie lezen niet ik heb al twee keer verteld dat ik al een nieuwe voeding heb geprobeert dus dat heeft geen zin.

Het is wel een nieuwe computer, zelf in elkaar gezet
en heb dit probleem al vanaf dat ik hem voor de eerste keer aan zette

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Pak ook eens een multimeter en meet je systeem na. (Geen onboard sensors vertrouwen!)
ik denk dat The Triad niet blij word van zulke opmerkingen..
Ik ben geen mod dus ik heb niet blij of boos te worden :p Ik wil niet gaan generaliseren, maar ik ben wel wat gewend met mensen die alleen maar MSN spreken en zo opmerking had ik denk ik ook wel aan zien komen. Het is natuurlijk hardstikke vreemd dat je op een forum met niveau ABN zou moeten spreken, en niet taaltjes zou moeten uitslaan zoals je op msnforum.nl kan doen. :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dan is het wenselijk als je niet met Registratievoorwaarden (e.d.) gaat strooien :). Daar zijn de moderators voor ;).

Ik ga dit topic naar PMG verplaatsen. 'P' is namelijk het enige wat je nog niet vervangen hebt, als je verder álles vervangen hebt (incl. de software) dan moet je zoeken bij de processor of elke andere hardware die incompatible met elkaar is. Probeer dus bepaalde vitale onderdelen te vervangen met onderdelen van een ander merk. Tevens zou je eens kunnen proberen om in het BIOS met latencies (e.d.) te spelen :).

Vergeet ook niet dat een systeem met minder hardware minder snel fouten kan veroorzaken. Haal alle non-essentiële hardware er dus uit.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1