WLAN valt vaak weg op laptop

Pagina: 1
Acties:

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:46
Hallo mensen,

Ik heb een probleem wat steeds vaker voor komt.
Ik heb een laptop (P3, 600 Mhz).
Geheugen: 192 MB

Nu heb ik daar een losse wlan kaart in zitten (op dit moment een sitecom 54G turbo).
Nu is het zo dat deze kaart heel vaak letterlijk uitvalt. Dus echt alle lampjes.
Als je de kaart terug stopt maakt hij verbinding via het voorkeursnetwerk en verbind ook wel echter is er geen connectie. Dit blijft een paar sec. zo en dan valt de gehele kaart weer helemaal uit.
Na 50x de kaart uit en in het slot te doen heb ik soms mazzel en werkt de verbinding.
Echter is dit de ene keer de hele avond en de andere keer 10 min. Verschilt dus steeds.

Er zitten 2 sloten in de laptop waar die in kan. In de onderste werkt het helemaal niet en in de bovenste dus heel af en toe. Ik moet er wel even bijzeggen dat andere kaarten (geen wlan kaarten) prima werken in beide sloten. Echter is dit probleem niet alleen met deze wlan kaart maar ook met een andere wlan kaart waarmee ik getest heb, een eminent.

De routers waar dit op getest is zijn:
Draytek 2200VG
E-tech WGRT01
Benq (weet typenummer zo even niet uit mijn hoofd is bij mijn schoonouders).

Ik heb ook al een andere wlan kaart geprobeert.
Heb nu een sitecom 54g turbo.
Heb ook nog een eminent (weet typenummer niet uit mijn hoofd).

Ik heb ip hard ingevoerd. Dit doe ik normaal altijd. Maar ook via dhcp maakt het geen verschil.
Ik heb zowel de zero config van windows als mede de bijgeleverde software van de kaarten geprobeert. Ook de nieuwste drivers zijn gedownload.

Windows is opnieuw geinstalleerd (al meerdere malen gezien dit probleem al jaren speelt).
Nu moet ik zeggen dat het eerst nog handelbaar was maar het is de laatste weken meer niet dan wel. Geen virusscanner en/of firewall aanwezig. Dit heb ik normaal uiteraard wel maar om te testen zijn we schoon begonnen.

Nu heb ik de router zowel op wep als op wpa2 getest. Dit maakt ook geen verschil.

Iemand enig idee wat het probleem nog kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 04-11-2007 19:53 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Je kunt eens proberen een andere channel in je router aan te zetten bijvoorbeeld channel 1. Mocht er in de buurt nog andere ap zijn op hetzelfde kanaal kan dit namelijk problemen geven.

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

of effe kijken in je energiebeheer, of WLAN niet uitgezet mag worden ivm energiebesparing

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zet alle energie besparende features van de kaart uit en schakel de versleuteling (WEP/WPA) uit. Verder kan je ook nog de drivers vernieuwen (eigen tool van de fabrikant misschien proberen?).

Je kan ook netstumbler downloaden om te kijken welke netwerk nog meer actief zijn en hoe sterk het signaal is.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:46
Het lag (gelukkig) aan de encryptie!

Ik heb wpa2 veranderd naar wpa en nu werkt hij als een trein!

Heel mooi dit, zolang al geirriteerd eraan maar hier nooit op gekomen :)

Blijft wel vreemd dat hij op WEP ook niet lekker loopt.

Mja is voor mij niet belangrijk, als die maar beveiligd werkt en WPA is in ieder geval beter dan WEP :)

[ Voor 41% gewijzigd door knorde op 04-11-2007 19:57 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl