Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
[ Voor 162% gewijzigd door Ice_Blade op 04-11-2007 15:32 ]
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
Verwijderd
Verder zijn het prachtplaten!
En de fotos zijn opzich wel netjes
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Prachtplaten, maar kijken niet lekker?
Bedankt voor het positieve gedeelte, maar iets meer specefiek commmentaar is wel handig.
@Vandijk:
Ik heb inderdaad nogal wat contrast toegevoegd, en wat overtollige kleurtjes weggewerkt. Dit is echter een keuze geweest (in de hoop dat het in de smaak zou vallen). Misschien ben ik een beetje te fanatiek geweest, maar ik houd er eerlijk gezegd wel van.
[ Voor 51% gewijzigd door Jeeerts op 04-11-2007 14:34 ]
Verwijderd
Sorry voor de onduidelijkheid.Jeeerts schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:33:
@Xaveer:
Prachtplaten, maar kijken niet lekker?
Bedankt voor het positieve gedeelte, maar iets meer specefiek commmentaar is wel handig.
De foto's op zich vind ik mooi, maar er is iets wat wazig overkomt, alsof de foto's niet scherp zijn. Denk dat het door het verkleinen is gekomen ofzo, maar ik weet het niet helemaal te plaatsen.
De foto's zelf vindt ik qua compositie en qua kleuren(bewerking) erg mooi!
1: Tamelijk onscherp, ik gok een eigenschap van je lens op 300mm?
2: Heerlijke foto wat mij betreft
3: Te druk/rommelig en te donker in de voorgrond.
4: Beetje te veel contrast toegevoegd.
5: Lekkere plaat, misschien hier en daar een tikkie te donker.
6: Ook een tikkie te veel contrast toegevoegd, waardoor sommige delen te donker worden.
7: Gave foto
8: Ik vind die boot hier eerder storend in de weg staan dan dat het iets toevoegt.
9: Opzich wel een fraaie plaat, jammer van de highlights.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Beginning to realize the power...
Nummer 1 en 4 heb ik zojuist even wat extra scherpte gegeven, wellicht zijn ze zo beter. Ik ben blij te horen dat je de bewerkingen geslaagd vind!
@Orion84:
De nummertjes zijn toegevoegd.
De Sigma is in het gebied tussen 200 en 300 mm inderdaad niet bijster scherp, hopelijk is het met deze USM wat gecompenseerd. Bij 4 en 6 is inderdaad behoorlijk wat contrast toegevoegd (bij de andere platen overigens ook), misschien wat overdone naar de mening van sommigen. De boot bij 8 vond ik wel grappig, omdat het bij wijze van spreke onmogelijk is om in Stockholm een foto te nemen waar geen boot op te zien is. In elk geval bedankt voor het commentaar!
@NeOpHyTe-NL:
Fijn om te horen!
[ Voor 4% gewijzigd door Jeeerts op 04-11-2007 15:23 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik vind de stijl dus niet echt bij het onderwerp passen, al vind ik het wel mooie foto's.
Toen ik de foto's selecteerde kwam het toevallig zo uit dat 6 van de 9 foto's portrait composities waren. Normaal converteer ik alle foto's naar maximaal 600x600 pixels, maar ik denk: als ik die drie landscapes vervang door vertikale varianten kan ik ze mooi 900x600 maken! Desalniettemin: ik heb nog genoeg foto's die geschikt zijn als wallpaper. Ik zal ze zometeen even hier neerzetten.
@King_Louie:
Erhm. Daar heb je eigenlijk best wel een punt. Ik had er ook deze foto neer kunnen zetten, maar daar had ik gewoon even niet zo'n zin in. Deze foto vind ik eigenlijk ook niet zo spannend. Misschien heb je gelijk en is het niet echt een sfeerreportage, maar meer een 'documantaire-shoot' met een bepaalde zelf bedachte sfeer.
[ Voor 36% gewijzigd door Jeeerts op 04-11-2007 15:48 ]
|>
[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 09-11-2007 09:41 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ok, het is dan ook niet echt als documantaire bedoeld. Het is meer een vakantie-shoot, maar dan zonder met standaard vakantiekiekjes aan te komen zetten (iemand voorop met een grote smile voor een bekend gebouw/object). Het contrast vond ik wel een leuke toevoeging, zoals ook NeOpHyTe-NL en Garyu konden waarderen.
@Falcon:
TopGear (het uberste programma ooit gemaakt) bewerkt de filmbeelden inderdaad ook door er extra contrast in te pompen (en vignetting en wellicht nog meer trucjes).
Maargoed, een aantal mensen zijn niet zo gecharmeerd van de donkere / sombere foto's. Voor hen heb ik even een nieuwe selectie gemaakt. Is dit beter?
update #1
update #2
update #3
update #4
update #5
update #6
update #7
update #8
update #9
update #10
Het contrast en de kleuren doen het niet voor mij. Ik krijg het onbehagelijke gevoel dat er veel aan de foto's is gesleuteld, het voelt niet natuurlijk meer aan. Jammer, want er zitten best goede foto's bij (#7, update #2).
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Dat laatste, er komen vaker series met flink wat contrast en kleuren langs maar die ogen op de een of andere manier natuurlijker. Waar het hem in zit weet ik helaas ook nietJeeerts schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:54:Vind je het contrast en de kleuren in de update nog te overdone? Of heb ik het niet op de juiste manier gedaan?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Supergave shot.. zoals boven genoemd al echt een soort topgear shot!

Hier staat nog een 1200x1600 variant van deze foto.