MAKEN,geluid versterken - meer dan standaard mixer

Pagina: 1
Acties:

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Edit: Damn, die 1kb p/s verbinding zuigt echt, kan een mod even de TT aanpassen en deze regel weghalen svp ? :)

Om een kort verhaal heel lang te maken,
ik zit hier in sydney enorm te chillen op het balkon met een laptop.
Ik wil hier een film kijken, maar het omgevingsgeluid is enorm overheersend.
(Drukke straten en sirenes 7 verdiepingen onder me)

Ik gebruik een dure headphone, maar die herrie blijft er doorheen komen.
Naar binnen gaan is geen optie - tenminste, geen optie die ik wil gebruiken :)

Kent iemand een util / driver die het volume kan boosten ?
Ik snap dat de kwaliteit kutter zal worden en ik clipping zal krijgen, maar das minder erg dan niet horen wanneer er een pistoolschot klinkt ;)

Is er een stuk software dat (via driver of util) het volume softwarematig kan boosten voor het bij m'n headphone-output komt ?

[ Voor 7% gewijzigd door LDenninger op 04-11-2007 14:01 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tip: In-ear oordopjes.
Maar als je nu meteen een oplossing wil dan kan je de EQ proberen...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Begin eens met aangeven met welke software je die film aan het bekijken bent, want veel afspeel software biedt daar zelf al mogelijkheden voor.

Winamp heeft bijvoorbeeld een gain control (naast de equalizer). PowerDVD heeft een speciale optie om het geluid te boosten voor het bekijken van films in een drukke omgeving. etc.

Gizz heeft inderdaad ook een goed punt hieronder ja :)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 04-11-2007 14:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien veiliger om gewoon een dichte koptelefoon te kopen dan het volume van je huidige nog eens erg te verhogen. Lijkt me niet echt goed voor je oren om zoveel herrie vlak naast je oor te hebben om andere herrie te overstemmen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• LDenninger
Sorry, ik had inderdaad meer info moeten geven...
Ik gebruik Media Player Classic.

Het probleem is dat ik hier zit op een Unwired(c) connectie, met een gemiddelde transmissionspeed van 3k/s. (Ook al roepen ze 30k/s op www.unwired.com.au)

Kortom, zelfs op een forum posten is hier al een enorme actie die zo'n beetje 15 minuten in beslag neemt....
Feels like being back in 1994.

Flink googlen is dus ook geen optie aangezien het openen van een willekeurige webpage nu 8 minuten duurt.... :(

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie in de Media Player Classic in de Opties onder Internal Filters -> Audio Switcher een boost optie (nadat de "built in audio switcher"is ingeschakeld (vinkje bovenaan)). Geen idee wat het doet, maar probeer het eens uit zou ik zeggen ;)

En kijk sowieso eens verder rond bij de opties van MPC. En als je mpc gebruikt in combinatie met ffdshow filters dan kan je ook in je systray de ffdshow audio filter eens openen tijdens het kijken en daar het een en ander instellen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

VLC Player kan bij mij het geluid nog wat extra harder krijgen dan normaal. (Ik heb het ook nodig, de versterker van me speakers is kapot, dus de speakers staan direct op de geluidskaart :X )

[ Voor 0% gewijzigd door Sebazzz op 04-11-2007 14:26 . Reden: Typo ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• LDenninger
Damnit, en ik maar denken dat ik een doorgewinterde tweaker was - als dat zo was geweest had ik in mn OP genoeg info gegeven :)
Ik heb in MPC inderdaad de boost al op maximum staan.
Ik heb (Na uren van 1k/s afzien) CCCP codec-pack geinstalleerd, en ik heb alle filters al afgelopen.
"More gain still needed" :)

Afgezien daarvan ben ik onderhand ook gewoon nieuwsgierig of er niet zoiets bestaat als een algehele volume-booster / equalizer die verder gaat dan de standaard zooi.... Iets waarmee je zou kunnen boosten tot het resultaat zeg maar een onhoorbare brei is :)

Zo niet zie ik weer een leuk hobbyproject voor me - zodra ik weer de beschikking heb over een beschaafde pc, dev-environment en internet-connectie ;)
Pagina: 1