Vista wil standaard afsluiten op sluimerstand.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxsurf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 21:50
Hallo,

Ik heb een vraag over windows vista. Op de nieuwe game pc van het broertje van mijn vriendin is windows vista geinstalleerd.
Het is voor hem het gemakkelijkst om de pc te kunnen afsluiten wanneer je op start > uitschakelen > ok, drukt. Bij windows XP koos deze de laatste gebruikte instelling. Bij windows vista is dat niet meer zo :'( .
Hoe kan ik het instellen dat de standaard optie uitschakelen wordt?

Nog een klein ander vraagstuk.
De computer is niet aangesloten op een netwerk of internet. wordt niet gebruikt door de jongen. Moet ik dan toch windows Vista activeren? Ik kan bij de Vista FAQ topic namelijk alleen maar vinden dat je hem persee moet activeren. Moet ik dus de pc eerst aansluiten op een netwerk met wel internet om hem te activeren of kan ik dat gewoon achterwege laten zonder dat de functionaliteit van vista verloren gaat?

Alvast bedankt _/-\o_ ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:30
Je kunt de functie van de shutdown knop instellen in power management.

Open power options, open de instellingen van je power plan, klik "Change advanced settings". Onder "Power Buttons and Lid" kun je de start menu power button functie aanpassen.

Activeren is nodig, anders verlies je na een maand ofzo het merendeel van de functionaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door THM0 op 04-11-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je niet activeert kan je na een tijd nog maar een kwartier op het internet - ironisch - en daarna kan je niks meer doen. Registreren is dus de boodschap :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Moet ik dus de pc eerst aansluiten op een netwerk met wel internet om hem te activeren of kan ik dat gewoon achterwege laten zonder dat de functionaliteit van vista verloren gaat?
Ja je moet activeren, en nee, je hoeft niet je pc eerst op internet aan te sluiten.
Gewoon activeren, dat lukt niet en dan krijg je de mogelijkheid per telefoon te activeren (rot karweitje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxsurf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 21:50
Mensen bedankt _/-\o_ ,

Ik ga het van de week uitproberen en ik zal de pc maar eventjes ergens anders heenslepen om hem op internet te kunnen activeren.

edit @ Altijd_lastig, dan hoeft ik hem gelukkig niet mee te slepen en probeer het activeren even vanaf de huidige plaats.

[ Voor 31% gewijzigd door maxsurf op 04-11-2007 14:00 ]