Probleemtje met wlan op een laptop

Pagina: 1
Acties:

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11
Zo dames/heren,

Een laptop van ons, hp compaq nx6110, is sinds vanochtend niet meer in staat op op wlan noch op lan te komen. Dit is gebeurd (denk ik) omdat een programma adsl support is gedraaid (deze programma is van kpn). Dit programma heeft alle netwerk verbindingen terug gedraaid.
Ik heb geprobeerd om te verbindingen te herstellen, maar de enige verbinding die ik kon herstellen was de lan verbinding. Verder heb ik geprobeerd om nieuwe intel drivers te installeren (voor wlan), maar dat hielp ook niet. Voor de duidelijkheid: het probleem is het vinden van de netwerk, de laptop ziet gewoon niet dat er wlans zijn. Zelfs na het installeren van de nieuwe drivers.

Met mijn laptop (acer aspire) zie ik het wlan wel en werk er zelfs op, dus met het wlan router/moden is helemaal geen probleem.

De wlan adapter is: intel pro/wireless 2200bg network controller
de lan adapter: broadcom 440x 10/100 integrated controller

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Raar probleem inderdaad. Misschien een lachwekkende vraag: je hebt toch wel die knop aan de voorkant van je laptop ingedrukt waardoor je bluetooth en wireless aangaat?
Welke protocollen zijn er gekoppeld aan je netwerkkaarten? Vink alles eens uit behalve TCP IP, wellicht helpt dat al een stuk.
Wat zegt IPCONFIG van je vaste NIC?

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
En bij het installeren van de drivers, verwijder je dan ook eerst de oude?
Staat de kaart aan (dus niet in apparaatheer uitgeschakeld)? Wat voor melding krijg je bij het zoeken naar netwerken? Wordt er geen 3rd party programma gebruikt voor het vinden en verbinden van/met netwerken?

Indien je de melding krijgt "Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd. Als u een ander programma hebt ingeschakeld [meer geblaat]" (Windows XP), dan gebruik je een 3rd party programma voor het zoeken naar, en verbinden met netwerken.

Bij mijn US Robotics gebruik ik bijvoorbeeld niet de standaard Windows "netwerkzoeker", maar een programmaatje van US Robotics.

Edit:
Nog een idee: Verwijder alle drivers van je draadloze kaart, start Windows opnieuw op, en kijk of hij de kaart automagisch herkent, en zelf de juiste drivers installeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door AndriesLouw op 04-11-2007 18:41 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl