Spammer krijgt meer dan twee jaar cel

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
nieuws: Spammer krijgt meer dan twee jaar cel

Misschien een beetje nitpicky, maar ik vind dat "meer dan twee jaar" een beetje sensatiezoekend staan. Natuurlijk is 27 maanden meer dan twee jaar, maar het is ook meer dan één jaar.

Volgens mij kun je beter schrijven "Spammer krijgt ruim twee jaar cel".

Signatures zijn voor boomers.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
En wanneer zou je dan volgens jou 'meer dan 2 jaar' mogen schrijven? Ik vind weinig mis met de titel, het lijkt me vrij duidelijk dat het gaat om een celstraf tussen de 2 en 3 jaar.

The devil is in the details.

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Bij meer dan lijkt het alsof de straf nog niet vast staat maar in ieder geval 2 jaar is, of dat er iets magisch is met 2 jaar en dat deze spammer langer straf krijgt. Bij ruim is het 2 jaar en nog een beetje.

[ Voor 23% gewijzigd door doodindegoot op 04-11-2007 13:38 ]

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:33:
En wanneer zou je dan volgens jou 'meer dan 2 jaar' mogen schrijven? Ik vind weinig mis met de titel, het lijkt me vrij duidelijk dat het gaat om een celstraf tussen de 2 en 3 jaar.
'Meer dan 2 jaar' wil echt niet zeggen 'tussen 2 en 3 jaar', maar wil zeggen 'meer dan 2 jaar' (kan 2,5 jaar zijn, kan 3 jaar zijn, kan 10 jaar zijn). Daar is toch echt een groot verschil in.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Maasluip schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:39:
[...]

'Meer dan 2 jaar' wil echt niet zeggen 'tussen 2 en 3 jaar', maar wil zeggen 'meer dan 2 jaar' (kan 2,5 jaar zijn, kan 3 jaar zijn, kan 10 jaar zijn). Daar is toch echt een groot verschil in.
Ware het niet dat als het meer dan 3 jaar was geweest er heus wel 'Spammer krijgt meer dan drie jaar cel' had gestaan ;)

The devil is in the details.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Zou logisch zijn, maar als iets meer dan 2 euro kost, weet je dan zeker dat het minder dan 3 euro kost? Ik niet, want de benzine kost tegenwoordig ook al meer dan een halve euro.

Zie je het verschil?

Pagina: 1