Toon posts:

[Plasma] Philips 42PFP5332 vs Panasonic TH-42PV70

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik open deze topic omdat ik graag eens geweten had wat de exacte verschillen zijn tussen de Philips 42PFP5332 en de Panasonic TH-42PV70.

Aanvankelijk heb ik mijn oog laten vallen op de Panasonic, ook al omdat ze garant staan voor hun goede schermen.

Maar aangezien de 42PFP5332 zoveel goedkoper is in aankoop (in de winkelketens is hij al voor n kleine 900 euro te kopen), overweeg ik eventueel dit scherm.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze beide schermen of me hierbij iets kunnen helpen?

Alvast merci! ;)

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb ook getwijfeld tussen deze twee plasma's.

De Philips vooral voor z'n aantrekkelijke prijs en overwegend positieve reacties op AVforums.
Verder wel weinig reviews over te vinden.
De Panasonic omdat hij overal zowat geprezen wordt o.a. hier op het forum.

Vandaag in twee grote elektroketens deze twee gaan vergelijken. Budget was +- 1000 euro.

Bij winkel 1 speelde er een hd dvd af. Beide schermen leken me gelijkwaardig, geen echte noemenswaardige verschillen in beeldkwaliteit. De 42PFP5332 mooier afgewerkt (geen zwart lak), maar dit is persoonlijk.

Bij winkel 2 stonden er twee 42PFP5332'en die gebruikt werden om Böse speakers ten toon te stellen, de ene met een voetbalwedstrijd, de andere een tekenfilm. Beide normale dvd denk ik.
Bij snel bewegende beelden viel de kwaliteit nogal tegen, ook de verkoper raadde dit scherm af om deze reden en stelde me voor om de Panasonic te bekijken (z'n baas had deze nl. ook gekocht).
Nu vertrouw ik zo'n verkoper voor geen haar, maar vermits ik deze toch al op het oog had...
De TH-42PV70 was aangesloten op analoge kabel (gesplit over x schermen dan nog), dus echt objectief oordelen is moeilijk. Beeld was tamelijk korrelig, dit kwam door de zeer goede 'gevoelige' decoder die erin zat zei hij. Daarna ook effe gevraagd voor kleine digitale demo en dan was de kwaliteit heel goed. Hij was net vandaag in prijs gedaald (1199 naar 1075), de 37" versie koste zelfs nog 1099 :? dus meteen besteld. (goedkoper te krijgen, maar 2jaar garantie aan huis + gratis levering)

Allemaal subjectief natuurlijk, zelf gaan vergelijken!